دستکش هوشمند به کمک افراد مبتلا به سکته می‌آید!

[ad_1] سکته یکی از دلایل اصلی ناتوانی در سراسر جهان است و سالانه میلیون‌ها نفر دچار آن می‌شوند. یکی از معمول‌ترین و ناراحت کننده‌ترین پیامدهای سکته نیز از بین رفتن قدرت علمکرد دست است که به شدت روی توانایی انجام فعالیت‌های روزانه و کیفیت زندگی تاثیر می‌گذارد. در همین راستا گروهی از محققان دانشگاه بریتیش

کد خبر : 456060
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۶
دستکش هوشمند به کمک افراد مبتلا به سکته می‌آید!

[ad_1]

سکته یکی از دلایل اصلی ناتوانی در سراسر جهان است و سالانه میلیون‌ها نفر دچار آن می‌شوند. یکی از معمول‌ترین و ناراحت کننده‌ترین پیامدهای سکته نیز از بین رفتن قدرت علمکرد دست است که به شدت روی توانایی انجام فعالیت‌های روزانه و کیفیت زندگی تاثیر می‌گذارد.

در همین راستا گروهی از محققان دانشگاه بریتیش کلمبیا با همکاری میان دکتر جانیس انگ، پروفسور دانشگاه بریتیش کلمبیا، پیمان ثروتی پروفسور مهندسی الکترونیک و رایانه و آروین تشکری دانشجوی مقطع دکتری وی یک گجت پوشیدنی جدید ابداع کرده اند که به این عده امکان می‌دهد قدرت عملکرد دست هایشان را باز یابند.

گجت پوشیدنی مذکور یک دستکش هوشمند است که می‌تواند حرکات انگشتان و دست را طی تمرین‌های توانبخشی ردیابی کند و انتقال دهد.

دستکش هوشمند مذکور بخشی از یک پژوهش است و گروهی از افراد در آن شرکت کردند که سکته را پشت سر گذاشته بودند. آن‌ها تحت نظر انگ، هنگام تمرین توانبخشی دستکش مذکور را استفاده کردند.

دستکش هوشمند به کمک افراد مبتلا به سکته می‌آید!

به گفته انگ دستکش هوشمند به رصد پیشرفت بیمار و فراهم کردن بازخورد برای بهبود برنامه‌های توانبخشی کمک می‌کند. او در این باره می‌گوید: با کمک این دستکش‌ها می‌توان حرکات دست و صورت بیمار را بدون نیاز به دوربین رصد کرد. در مرحله بعد می‌تواند برنامه‌های تمرینی آن‌ها برای دریافت بهترین نتیجه از راه دور را تحلیل کرد و ارتقا داد.

دستکش هوشمند از یک پارچه کشسان تولید شده که حاوی شبکه‌ای از نخ‌های حسگر و همچنین حسگرهای فشار است. این حسگرها می‌توانند حتی کوچکترین حرکات و قدرت دست و انگشت را ردیابی کنند و آن‌ها را به طور بی سیم به رایانه یا موبایل انتقال دهند.

ثروتی و تیم محققانش این پژوهش را در نشریه «نیچر ماشین اینتلیجنس» منتشر کردند و جزییات فنی دستکش هوشمند را توضیح دادند. در این تحقیق آمده است: این دقیق‌ترین دستکشی است که می‌تواند حرکات دست و انگشتان و قدرت کنترل آن‌ها بدون نیاز به دوربین‌های رصد حرکات، ردیابی کند. با کمک مدل‌های یادگیری ماشینی که توسعه دادیم این دستکش توانست به دقت زاویه‌های تمام مفاصل انگشتان و مچ دست را هنگام حرکت تعیین کند. این فناوری بسیار دقیق و سریع است و می‌تواند کوچکترین کشش و فشار را را ردیابی و حرکات را با دقت ۹۹ درصد پیش بینی کند. چنین دقتی با عملکرد دوربین‌های پر هزینه و گرانقیمت رصد حرکات برابری می‌کند.

علاوه بر آنچه گفته شد این دستکش نسبت به نمونه‌های موجود در بازار مزایایی نیز دارد، به عنوان مثال بی سیم است، پوشیدن آن راحت است و پس از خارج کردن باتری می‌توان آن را شست. ثروتی و تیمش روش‌های پیشرفته برای تولید دستکش‌های هوشمند و ابزارهای مرتبط را با هزینه اندک توسعه داده اند.

227227

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.