دستور کار اسرائیل – خبرآنلاین

[ad_1] به هر تقدیر حملات موشکی حماس علیه مواضع رژیم صهیونیستی، این رژیم را در موقعیتی معناداری قرار داده است تا با استفاده از هجمه و بهانه کردن این موضوع، حملات خود را توجیه کند. از همین رو این تحولات واکنش سریع اسرائیل برای ایجاد بازدارندگی به منظور حملات احتمالی بعدی را به همراه داشته

کد خبر : 54302
تاریخ انتشار : شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۴
دستور کار اسرائیل – خبرآنلاین

[ad_1]

به هر تقدیر حملات موشکی حماس علیه مواضع رژیم صهیونیستی، این رژیم را در موقعیتی معناداری قرار داده است تا با استفاده از هجمه و بهانه کردن این موضوع، حملات خود را توجیه کند. از همین رو این تحولات واکنش سریع اسرائیل برای ایجاد بازدارندگی به منظور حملات احتمالی بعدی را به همراه داشته است. واکنشی که برای دولت اسرائیل و نتانیاهوی تندرو اهمیت بسیار زیادی دارد.

به طور طبیعی نتانیاهو با توجه به اوضاع منطقه با محوریت امنیت اسرائیل و تأثیرگذاری بر روندهای موجود منطقه ای بعد از روی کار آمدن جو بایدن که تلاش دارد با نئورئالیسم تدافعی زمینه های توازن قوا بین ایران، عربستان، اسرائیل و ترکیه را به وجود آورد، از این تهدید به صورت فرصت استفاده می کند تا جهت گیری ایالات متحده آمریکا در منطقه را تغییر دهد. قرار دادن آمریکا در یک وضعیت گریزناپذیر در دفاع از اسرائیل به عنوان شریک استراتژیک آمریکا در مدیترانه و منطقه، با توجه به جهت گیری قالب سناتورهای جمهوری خواه و دموکرات در حمایت از تل آویو با توجه به حمله اخیر در دستور کار نتانیاهو قرار می گیرد. اسرائیلی ها پس از جنگ ۳۳ روزه و ۲۲ روزه در این سالها تلاش خود را معطوف کرده اند تا زمینه های ایجاد جنگ فرسایشی را تمرین کنند.

شکست های ناشی از جنگ های گذشته منجر به آن شد تا اسرائیلی ها تمرینات مداوم و تجهیزات مورد نظر در این زمینه به علاوه آماده سازی افکار عمومی در اسرائیل را در دستور کار قرار دهند. لذا با توجه به تئوری جنگ نامتعادل، با بزرگنمایی تهدید ایران توسط نتانیاهو و ایجاد فضای مناسب برای اقدام علیه تهران، به عنوان مرکز مقاومت وارد عمل شدند. آنها مواضع ایران را در سوریه بارها مورد حمله قرار دادند و بالطبع مسئولیت بسیاری از این حملات را نیز پذیرفتند. همچنین تهران را در معرض ترور دانشمندان هسته ای و ضربه نظامی وارد کردن به مراکز حساس اتمی قرار دادند. هم اکنون حماس با توجه به سیگنال های موجود در چارچوب حمایت ایران و مجهز شدن به موشک های مورد نیاز، رژیم اسرائیل را در بافت موقعیتی تدافعی قرار می دهد.

رژیم اسرائیل نیز استفاده از این بافت موقعیتی در جنگ نامتعادل برای بزرگنمایی قدرت رقیب و ورود به وضعیت جنگی در جهت نابودسازی زیرساخت های دولت خودگردان فلسطین و محدوده غزه بهره می برد. بمباران های متعدد به منظور نابود کردن کامل غزه، تونل های زیرزمینی و ترور نیروهای حماس در دستور کار اسرائیل قرار دارد.

با ورود نیروهای حامی حماس به این جنگ، زمینه های گسترش این منازعه می تواند از غزه به محیط های پیرامونی به شعاع بیشتر فراهم شود. این یک ریسک بزرگ برای اسرائیل، طرف های مقابل و همچنین جامعه جهانی است، چرا که گسترش این درگیری می تواند برای همه طرفین خطرناک و هزینه های بسیاری را متوجه نیروهای متفاوت درگیر در این مساله از نیروهای مرکزی و پیرامونی نماید و به طور طبیعی بحران بزرگی را در وضعیت کنونی رقم بزند.

۳۱۰۳۱۱

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.