در ووهان چین، حتی با کاهش محدودیت‌های ناشی از کووید، سایه‌ای از انزجار و خشم وجود دارد

[ad_1] در مرکز شهر، تعداد کمی از مردم در مغازه‌ها و رستوران‌ها حضور داشتند و مترو فقط تا حدی پر شده بود، زیرا بسیاری از ساکنان نگران شعله‌ور شدن احتمالی جدید عفونت‌ها بودند. این کلان شهر پر ازدحام در مراحل اولیه بیماری همه گیر در اوایل سال 2020، زمانی که مقامات دستور دادند کل شهر

کد خبر : 291868
تاریخ انتشار : شنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۷
در ووهان چین، حتی با کاهش محدودیت‌های ناشی از کووید، سایه‌ای از انزجار و خشم وجود دارد

[ad_1]

در مرکز شهر، تعداد کمی از مردم در مغازه‌ها و رستوران‌ها حضور داشتند و مترو فقط تا حدی پر شده بود، زیرا بسیاری از ساکنان نگران شعله‌ور شدن احتمالی جدید عفونت‌ها بودند.

این کلان شهر پر ازدحام در مراحل اولیه بیماری همه گیر در اوایل سال 2020، زمانی که مقامات دستور دادند کل شهر 11 میلیونی را به مدت بیش از دو ماه در قرنطینه به سبک نظامی محصور کنند، متحمل شد – فصلی آسیب زا که فراموش نشده است. توسط برخی

یکی از صاحبان گوشه فروشی ووهان گفت: «ما می دانیم که کشور در حال بازگشایی است، اما خودمان گارد خود را ناامید نکرده ایم. ما اقدامات احتیاطی را انجام می دهیم و از خود محافظت می کنیم زیرا (ویروس) به سرعت در حال گسترش است.

بیرون از یک کلینیک تب متصل به بیمارستان مرکزی ووهان، جایی که لی ونلیانگ، یک پزشک افشاگر، کار می‌کرد و ابتدا آگاهی را در مورد ویروس مرموز پیش از تسلیم شدن خود به آن افزایش داد، صفی متشکل از 100 نفر به دنبال معالجه بودند که توسط کارگرانی که لباس‌های سفید پوشیده بودند، به راه افتادند. .

دو داروخانه ووهان که رویترز از آنها بازدید کرد، یک روز پیش داروهای تب را به فروش رساندند، در حالی که مشتریان بیهوده با کمبود موجودی، ویتامین C یا داروی سرفه را درخواست کردند.

یکی از داروسازان ووهان به نام لیو گفت: «این هرگز قبلاً اتفاق نیفتاده است، حتی در آغاز شیوع بیماری در سال 2020.

مقامات بهداشتی در ووهان روز پنجشنبه 229 مورد جدید ابتلا به کووید را گزارش کردند، در حالی که مقامات بهداشتی در پکن بیش از 16000 مورد در سراسر کشور را در همان روز گزارش کردند.

پکن نیز در میان بی میلی برخی از کسب و کارها برای کنار گذاشتن محدودیت های کووید ساکت بوده است. نگرانی‌های پایدار در مورد ویروس کرونا احتمالاً مانع از بازگشت سریع سلامت دومین اقتصاد بزرگ جهان می‌شود. [L8N32Z09X]

برای اهالی ووهان، همیشه این تمایل وجود دارد که به خرید وحشتناک متوسل شوند، چه دارو و چه غذا. منصفانه است که بگوییم این به این دلیل است که ما از همان موج اول آسیب دیدیم و این تجربه با ما می ماند.

“مثل یک کابوس”

در طول سال گذشته، ووهان، که در رودخانه یانگ تسه در مرکز چین قرار دارد، در قرنطینه متناوب و نسبی قرار داشته است زیرا برخی از مراکز لجستیک منطقه‌ای مانند منطقه Dongxi Hu مواردی را در طول سال گزارش کرده‌اند.

در ماه نوامبر، با افزایش ناامیدی نسبت به سیاست‌های مقابله با کووید صفر، برخی از ساکنان ووهان مانند سام یوئن، یک معلم، همراه با هزاران نفر دیگر در شهرهای سراسر چین به تظاهراتی پیوستند که خواستار پایان دادن به قرنطینه شدند.

یوئن به رویترز گفت: “این یک کابوس بود… احساس می کرد با ما مانند حیوانات رفتار می شود.”

او توضیح داد که چگونه مجتمع‌های مسکونی در سراسر شهر تا پاییز با ورقه‌های فلزی مهر و موم شده‌اند تا به روزهای اول شیوع این بیماری بازگردند.

«قبلاً مردم همیشه می گفتند که جوانان مقاومت نمی کنند و برای حقوق خود مبارزه نمی کنند، اما این گونه مقاومت کردن خوب بود. این نشان دهنده عقل و شجاعت بود… وقتی مردم را دیدم که آنجا ایستاده بودند، بسیار متاثر شدم. یکی از بهترین لحظات زندگی من بود. در طول 30 سال من چنین شور جمعی مانند این را احساس نکرده ام.

برای وانگ ونجون، که عموی خود را در خلال قرنطینه در سال 2020 از دست داد، زخم‌هایش هنوز التیام نیافته است.

در تمام این مدت احساس بی حسی کرده ام. او به رویترز گفت: احساس نمی‌کنم هیچ کمکی دریافت کرده‌ام

هنگامی که مردم در دسامبر 2019 با یک نوع مرموز ذات الریه شروع به بیماری کردند، با مجموعه ای از موارد مرتبط با بازار غذاهای دریایی هوانان، مقامات به دلیل کندی در پاسخگویی و تلاش برای پنهان کردن اخبار عفونت مورد انتقاد قرار گرفتند.

در جریان بازدید خبرنگار رویترز در روز جمعه، بازار مرکز شهر همچنان تعطیل بود.

موارد در ووهان افزایش یافت و مقامات بعداً در حال تلاش برای ساختن بیمارستان‌های موقت در سالن‌های ورزشی، استادیوم‌های ورزشی و مراکز همایش در میان قرنطینه سراسری شهر بودند.

مقامات شهری تعداد رسمی کشته‌شدگان را در آوریل 2020 3869 نفر اعلام کردند. اما برخی احساس می‌کردند که ارقام واقعی در میان گزارش‌هایی مبنی بر اینکه مردم برای جمع‌آوری خاکستر اقوام و خمره‌هایی که در خانه‌های تشییع جنازه چیده شده بودند، بسیار بالاتر است.

تحت کنترل آنها (دولت)، رهبری آنها، چگونه می توانیم زندگی خوبی داشته باشیم؟ وانگ گفت.

با این حال، دیگران از فرصت برای شروعی تازه استقبال کردند.

چن، 32 ساله، یک مدرس دانشگاه، گفت: «از شنیدن این خبر هیجان زده شدم. بالاخره می‌توانیم ادامه دهیم.»

(گزارش اضافی توسط سلنا لی، دارکا سیو و جیمز پومفرت در هنگ کنگ؛ نوشته جیمز پامفرت؛ ویرایش توسط آنگوس مک سوان)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.