در مورد دستورات.

[ad_1] نگاهی عینی به نگرانی های فنی پشت Ordinals و پیامدهای آن بر شبکه بیت کوین. این یک سرمقاله نظری توسط مارک گودوین است. ترتیبی (صفت) ج 1400، «معمول، معمولی؛ به خوبی تنظیم شده، مناسب» از فرانسوی قدیم ordinel و مستقیماً از لاتین متأخر ordinalis “نشان دادن نظم، نشان دهنده ترتیب جانشینی” از لاتین ordo

کد خبر : 316557
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۰:۰۰
در مورد دستورات.

[ad_1]

نگاهی عینی به نگرانی های فنی پشت Ordinals و پیامدهای آن بر شبکه بیت کوین.

این یک سرمقاله نظری توسط مارک گودوین است.

ترتیبی (صفت)

ج 1400، «معمول، معمولی؛ به خوبی تنظیم شده، مناسب» از فرانسوی قدیم ordinel و مستقیماً از لاتین متأخر ordinalis “نشان دادن نظم، نشان دهنده ترتیب جانشینی” از لاتین ordo (جنسی ordinis) “ردیف، سری” (به ترتیب (n.) مراجعه کنید). معنی “علامت گذاری مکان یا موقعیت یک شی در یک سفارش یا سری” مربوط به سال 1590 است.1

دو نوع اعداد وجود دارد. ترتیبی و کاردینال. اعداد ترتیبی نشان دهنده رتبه یا موقعیت در یک سیستم هستند، در حالی که اعداد اصلی تعداد واحدهای یک چیزی را محاسبه می کنند. شما می توانید از ترتیبات به عنوان عددی استفاده کنید که هنگام برقراری ارتباط با موقعیت یک دونده در یک مسابقه یا حتی در مسیرهای رانندگی استفاده می شود. “سومین سمت چپ را بگیرید.” می توانید کاردینال ها را به عنوان اعدادی که هنگام شمارش تعداد دانه های ژله ای در آن شیشه بزرگ در نمایشگاه استفاده می شود، در نظر بگیرید. از نظر بیت کوین، ارتفاع بلاک زنجیره یک عدد ترتیبی خواهد بود – بلوک دهم – در حالی که مقدار ساتوشی در کارمزد تراکنش یک عدد اصلی، 1000 سات خواهد بود.

Ordinals یک پروژه منبع باز از توسعه دهنده بیت کوین کیسی رودارمور است که از دو بخش مجزا تشکیل شده است. نظریه ترتیبی و کتیبه ها.

نظریه ترتیبی یک چارچوب دلخواه اما معقول برای ردیابی اصل و نسب یک ساتوشی فردی با استفاده از یک عدد ترتیبی است که در هنگام صدور به دست آورده است. در ارتفاع بلاک فعلی – با داشتن سه هاوینگ که از 50 بیت کوین شروع می شود (50، 25، 12.5، 6.25) – زمانی که یک بلوک معتبر پیدا می شود، ماینر خوش شانس ممکن است 625,000,000 ساتوشی به خود در تراکنش کوین بیس اختصاص دهد که هیچ ورودی ندارد. در سختی فعلی، ماینرها از این ورودی رزرو شده اما در غیر این صورت خالی به عنوان فضای اضافی برای هش استفاده می کنند. شبکه بیت‌کوین مجموعه‌ای از پایگاه‌های داده همتا به همتا، پر از اعداد صحیح است که شامل وضعیت فعلی پروتکل است. می توانید نظریه ترتیبی را به عنوان یک لنز اجتماعی مفهومی برای همه داده های عددی ارائه شده در بلوک های بیت کوین در نظر بگیرید. با ایجاد قوانین (cc: دلخواه) برای مشاهده نحوه توزیع تئوری ساتوشی های فردی پس از تراکنش بیت کوین، نظریه ترتیبی به سادگی یک دیدگاه منحصر به فرد را برای تفسیر بیت کوین پیشنهاد می کند که در فهرست خود توضیح داده شده است. به هر ساتوشی در همان ابتدای بلوک کاندید، یک عدد ترتیبی منحصر به فرد داده می شود، که از 0 شروع می شود، و تا شمارش تا زیر 2.1 کوادریلیون ادامه خواهد داشت، با 100,000,000 گروه ساتوشی که معمولاً به عنوان یک بیت کوین نامیده می شود. صدور بلاک بدون در نظر گرفتن حساب های بسیار نادر اما قانونی استخراج کنندگان موفقی که خروجی تراکنش کوین بیس صادر کننده بلاک را بدون آدرس بیت کوین معتبر تکمیل می کنند. هر تراکنش بیت کوین به جز این تراکنش کوین بیس، هم به ورودی و هم به یک خروجی نیاز دارد. در یک تراکنش بیت کوین. ساتوشی‌ها از UTXO‌های جداگانه یا خروجی‌های تراکنش خرج نشده، کاملاً غیرقابل تشخیص هستند و بنابراین از نظر اتمی قابل تعویض هستند وقتی از طریق آدرس خروجی مصرف شوند. با توجه به این فرض تدارکاتی دلخواه، می توانید بیتکوی خود را اسکن کنید. در کیف پول برای UTXO ها برای پیدا کردن موارد کمیاب. ترتیبات نادر هر دو مستقیماً از روی اجماع هستند، مانند اولین ساتوشی در یک بلوک پس از نصف کردن – یک دستور افسانه ای – یا حتی یک ساتوشی خاص از یک بلوک صادر شده در زمان یک رویداد شخصی. بنابراین یک ساتوشی با هر عدد از 0 تا 2.1 کوادریلیون همراه است، با انواع فرصت ها برای تکرارهای عددی، اعداد صحیح منحصر به فرد و تکرارهای تفسیری. یک نظریه پرداز ترتیبی حتی می تواند به طور فرضی تفسیر ساتوشی 5،412،388 را به عنوان همتای پایه 26 آن، “BLOCK” ارزیابی کند.

Ordinal 0.4.2 که اخیراً منتشر شده است، یک کیف پول تخصصی بیت کوین است که امضای خاصی از تراکنش بیت کوین را با استفاده از قوانینی در توافق پروتکل برنامه ریزی می کند تا هر نوع داده ای را در زنجیره جانبی شاهد ثبت کند. این البته در صورتی است که کارمزد بازار را ارائه کند و به یک ماینر مایل انتشار دهد. این نرم افزار با سهولت دسترسی، هر خریدار مایل را قادر می سازد تا فضای دفتر کل را خریداری کند، که عمدتاً در داده های شاهد فرود می آید. در سال 2017، SegWit، یک فورک نرم افزاری بیت کوین که توسط Peter Wuille و Luke Dashjr، در میان دیگران تئوری شد، داده های امضا را از تراکنش ها در یک بلوک حذف کرد و آنها را در یک پسوند بلوکی تقریباً 4 مگابایتی قرار داد. SegWit با معرفی یک معیار جدید برای اندازه بلوک در قالب واحدهای وزنی، تمایزی بین بایت و vbyte (چهار واحد وزنی) ایجاد کرد و حداکثر وزن بلوک را که تقریباً از گرفتن چهار برابر بایت‌های غیر شاهد (ورودی‌ها و خروجی‌های تراکنش) به دست می‌آید، محدود کرد. ) و کم کردن آن از کل داده های شاهد (امضاها و اسکریپت های باز کردن قفل). این به این دلیل اجرا شد که نسل‌های قبلی نرم‌افزار بیت‌کوین همچنان بتوانند تراکنش‌ها را تأیید کنند، اما در واقع با آزاد کردن محدودیت بلاک ۱ مگابایتی که توسط ساتوشی در اواخر سال ۲۰۱۰ تعیین شده بود، اندازه بلوک‌های موجود را افزایش داد. SegWit همچنین برای حل حملات چکش‌خواری با جداسازی داده‌های شاهد در به منظور حفظ شناسه تراکنش ایده این زنجیره جانبی، از نظر اقتصادی، این بود که در نرخ ساتوشی به ازای هر وی بایت تخفیف داده شود تا اسکریپت‌های بیت‌کوین کمی پیچیده‌تر اجرا شوند که به طور سنتی تلاش‌های مقیاس‌پذیری را ممکن می‌کردند. خود شبکه لایتنینگ به HTLCها یا قراردادهای قفل شده در زمان هش نیاز دارد تا به طور احتمالی اعتماد به این کانال پرداخت UTXO مشترک کارآمدتر را فعال کند. Taproot، یک سافت فورک بیت کوین 2021، کدهای عملیاتی بیشتر و درخت اسکریپت جایگزین مرکلیزه شده (MAST) را با یک نوع تراکنش به نام P2TR یا پرداخت به اسکریپت Taproot و همچنین افزایش محدوده استاندارد برای رله داده را فعال کرد. در حالی که SegWit هنگام ایجاد این پسوند بلوک داده شاهد، یک تغییر وضعیت مهم دفتر کل بود، Taproot بیشتر یک به‌روزرسانی سیستم بود که ویژگی‌های بالقوه مقیاس‌بندی و حریم خصوصی را باز می‌کرد. هر دوی این فورک‌ها برای ویژگی‌های دقیقاً نحوه عملکرد Ordinal 0.4.2 ضروری هستند، اما توانایی پرداخت به استخراج‌کنندگان برای فضای بلاک برای گنجاندن داده‌های دلخواه در بیت‌کوین از زمان بلوک پیدایش وجود داشته است. این ممکن است بدنام ترین کار در OP_RETURN انجام شود، که به خروجی های صرف شده اجازه می دهد تا یک پیام را نمایش دهند یا یک کلید را در 40 بایت موجود خود رمزگذاری کنند، و UTXO را غیرقابل مصرف می گذارد، اما به راحتی از مجموعه UTXO قابل هرس کردن است.

نرم افزار Ordinal به کاربران اجازه می دهد تا تراکنش های بیت کوین معتبری را تولید کنند که حاوی داده های اسکریپت دلخواه خود مانند فایل های متنی، PNG یا حتی یک اسکریپت برنامه است. این تراکنش‌ها با استفاده از این نرم‌افزار کیف پول اصلاح‌شده، Ordinal 0.4.2، در قالب یک کد op_code «پاکت» امضا می‌شوند که در نهایت در داده‌های شاهد تراکنش نوشته می‌شود. این پاکت با استفاده از کد OP_FAIL ساخته شده است، که به طور پیش فرض کد زیر آن را به پشته برنامه نویسی فشار نمی دهد. بنابراین، داده‌های یک Inscription، حاوی سرآیند داده‌های نوع فایل و خود فایل، در نمونه OP_IF در زیر آن قرار می‌گیرد که محکوم به اجرای op_code است و با if-ran، برنامه پایانی OP_ENDIF مهر و موم می‌شود. به دلیل استفاده از این کد op_code، داده‌های Inscription در نهایت به طور کامل از گره خود شما قابل هرس هستند، و محاسبات لازم برای اعتبارسنجی یک اسکریپت سنگین احتمالاً گران قیمت به طور بالقوه کمتر از یک کانال لایتنینگ باز است. با توجه به ثابت بودن اندازه بلوک از زمان SegWit، پیامدهای مربوط به ترس راه‌اندازان گره از متمرکز شدن به دلیل افزایش هزینه‌ها برای اجرای یک گره بیشتر از زمانی که بلوک‌ها به طور معمول پر می‌شوند تشدید نمی‌شود. شاید حتی کمتر صرف نظر از این، بلوک های تقریباً کامل یک نتیجه مورد انتظار یک شبکه بیت کوین موفق است و شبکه باید برای آن آماده باشد.

کتیبه‌ها با یک ساتوشی خاص از معامله مرتبط هستند، و بنابراین می‌توانند با یکی از موارد ذکر شده در نظریه ترتیبی شریک شوند. این روش شبیه‌سازی‌شده برای خواندن بلاک‌چین بیت‌کوین، راه‌های بالقوه‌ای را برای کاربران ایجاد می‌کند تا از نظر احساسی یک ساتوشی منحصر به فرد را نسبت به دیگری ارزش قائل شوند. اگر دارنده ترتیبی مذکور مایل باشد آن را با مقداری بیش از مقدار ساتوشی منفرد خود مبادله کند، این امر به معنای خاصی می تواند قابلیت تعویض را از بین ببرد. اما باز هم، این موضوع همیشه در نرخ‌های ارز محلی برای جفت‌های فیات، آربیتراژ بازار، تراکنش‌های برنامه‌ریزی‌شده ضعیف، یا حتی مبادله ساده‌لوحانه همتا به همتا وجود داشت و کاملاً ممکن بود. هیچ چیزی در مورد کتیبه ها یا نظریه ترتیبی وجود ندارد که باعث تغییر حالت در اصول اتمی یک ساتوشی شود. این صرفا یک لنز اجتماعی است. نگرانی های مربوط به حریم خصوصی به طور مشابه حل می شود. هیچ ردیاب مولکولی در کتیبه ای وجود ندارد که فرد شما را در قابلیت تعویض عملکردی خالص تراکنش بیت کوین ردیابی کند. همه آنها دقیقاً یکسان ظاهر می شوند، اما شما اتفاقاً به یکی از آنها اشاره می کنید. شما می توانید یک عدد ترتیبی را دقیقاً مانند سایر ساتوشی ها خرج کنید.

بیت کوین یک پایگاه داده با اجماع مشخص است، و هیچ چیزی در تئوری ترتیبی یا نوشته ها وجود ندارد که این قوانین را نقض کند. اما با اجرای یک گره متخاصم در مسیر لایتنینگ که متادیتا را برای نظارت، پین کردن حملات، استفاده از نرم‌افزار تحلیل زنجیره‌ای یا حتی کلاهبرداری اهدای بیت‌کوین جمع‌آوری می‌کند، هیچ چیز مخالف اجماع نیست. این نکته که صرفاً چیزی یک مورد استفاده احتمالی برای بیت کوین است، لزوماً به این معنی نیست که یک کالای خالص برای کاربران سیستم است. و با این حال بیت کوین یک سیستم از قوانین است، نه تعصب، و داور اعتبار باید رمز باقی بماند. گره‌هایی که Inscribers از زمان راه‌اندازی Ordinal 0.4.2 همگام‌سازی کرده‌اند، حاوی قوانینی هستند که یک بلوک معتبر را تشکیل می‌دهند و هزینه فضای بلوک پویا بازار فقط حقیقت را با خواسته‌های اقتصادی آن به طور قانونی برآورده کرده است. کتیبه ها دارای ویژگی منحصر به فرد ناپایداری انتخابی با پتانسیل استفاده از پایگاه داده و افزایش تقاضای بازار برای بیت کوین، دارایی و فضای بلوک بیت کوین هستند. بدترین اقدامی که باید انجام شود اقدامی خواهد بود که با عجله شرایط سختی را که در حال حاضر تعیین شده است، مخدوش کند. کسی همیشه می توانست به سادگی هر بلوک را برای همیشه بخرد. اگر کسی می خواست هزینه را بپردازد، همیشه می توانست داده های دلخواه را در تراکنش های هوشمندانه جمع کند.

اما چرا باید ساتوشی های خود را با این کار هدر دهید؟

ممکن است به طور تصادفی یک مورد نادر را خرج کنید.

1 https://www.etymonline.com/word/ordinal

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.