در غزه باید صلح پایداری شکل بگیرد

[ad_1] به گزارش هوشمند نیوز به نقل از ایسنا، «آنتونی بلینکن»، وزیر امور خارجه آمریکا در گفت‌وگویی با اشاره به ایران، روسیه و چین به عنوان رقبای آمریکا گفت که این کشورها در صورت به بن‌بست خوردن لایحه کمک‌های تکمیلی آمریکا به اوکراین و رژیم صهیونیستی در کنگره، «خوشحال» خواهند شد. پایگاه خبری هیل گزارش

کد خبر : 441488
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۱
در غزه باید صلح پایداری شکل بگیرد

[ad_1]

به گزارش هوشمند نیوز به نقل از ایسنا، «آنتونی بلینکن»، وزیر امور خارجه آمریکا در گفت‌وگویی با اشاره به ایران، روسیه و چین به عنوان رقبای آمریکا گفت که این کشورها در صورت به بن‌بست خوردن لایحه کمک‌های تکمیلی آمریکا به اوکراین و رژیم صهیونیستی در کنگره، «خوشحال» خواهند شد.

پایگاه خبری هیل گزارش داد که بلینکن در گفت‌وگویی با شبکه سی‌ان‌ان گفت: «این برای اوکراین، تماما، حیاتی است. آن‌ها در طول یک سال اخیر پیشرفت قابل توجهی داشته‌اند و با تجاوزات روسیه مقابله کرده‌اند و بیش از ۵۰ درصد خاکی را که از فوریه ۲۰۲۲ تصرف شده بود، بازپس گرفتند.»

جمهوری‌خواهان سنای آمریکا در هفته گذشته، با لایحه‌ای برای کمک‌های بیشتر به اوکراین و رژیم صهیونیستی به دلیل نبود تدابیر گسترده‌تر در آن مخالفت کردند. این لایحه کمک‌های تکمیلی آمریکا که «جو بایدن»، رییس جمهور آمریکا آن را درخواست کرده بود، همچنین شامل کمک به منطقه هندو-پاسیفیک و کمک‌های انسانی در غزه بود اما جمهوری‌خواهان سنا از وعده‌های امنیتی کلی‌تر مقرر شده در این لایحه رضایت نداشتند.

بلینکن همچنین در گفت‌وگو با سی‌ان‌ان به سودی اشاره کرد که این لایحه کمک‌های تکمیلی نصیب تولیدکنندگان آمریکایی خواهد کرد و از کنگره آمریکا خواست با وجود تایید شدن کمک‌ها به اوکراین از سوی دیگر کشورها، با این طرح موافقت کند.

وزیر امور خارجه آمریکا گفت: «زمان آن رسیده است که واقعا وارد عمل شویم. چراکه می‌دانیم اگر این کار را نکنیم، چه اتفاقی می‌افتد؛ پوتین قادر می‌شود با مصونیت به کار خود ادامه دهد و ما می‌دانیم که او در اوکراین متوقف نخواهد شد. او ممکن است به سراغ یکی از کشورهای عضو ناتو برود و این موضوع با توجه به تعهداتمان نسبت به متحدان ناتو، ما را هم درگیر می‌کند.»

او همچنین در بخش دیگری از این گفت‌وگو با اشاره به جنگ غزه گفت: «ضرورت دارد که اسراییل از جان غیرنظامیان فلسطینی حفاظت کند.»

بلینکن افزود: «در پی عملیات نظامی اسرائیل در غزه باید صلح پایداری شکل بگیرد.»

بلینکن در حالی بر ضرورت حفاظت از جان غیرنظامیان فلسطینی تاکید می‌کند که طبق گزارش روزنامه واشنگتن پست، طبق آمار اطلاعاتی ارائه شده به کنگره که پیشتر، محرمانه بود، در یک ماه‌ونیم اول جنگ غزه، رژیم صهیونیستی بیش از ۲۲ هزار بمب هدایت‌شوند و غیرهدایت‌شونده را که از سوی واشنگتن تامین شده بود، روی غزه فرو ریخت. در این مدت، آمریکا، حداقل، ۱۲ هزار بمب، از جمله بمب‌های ۲ هزار پوندی سنگرشکن و بیش از ۵۰ هزار گلوله توپ ۱۵۵ میلی‌متری به رژیم صهیونیستی عرضه کرده است.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.