در غذاخوری های مرغ سرخ شده در کره جنوبی، فشار روغن نخل نگرانی های ناشی از تورم را تقویت می کند.

اما اکنون، آقای لی می‌گوید، ممنوعیت صادرات روغن آشپزی اندونزی و فشار پرهزینه آن بر قیمت‌ها آخرین نیش بوده است: او انتظار دارد زنجیره‌های بزرگ‌تری از مراکز فروش مرغ و آبجو سرخ‌شده کره‌جنوبی «chimaek» را دنبال کند که حتی قیمت‌ها را افزایش می‌دهند. اگر خطر از دست دادن مشتریان را داشته باشد. معضل آقای لی

کد خبر : 199814
تاریخ انتشار : جمعه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۳
در غذاخوری های مرغ سرخ شده در کره جنوبی، فشار روغن نخل نگرانی های ناشی از تورم را تقویت می کند.


اما اکنون، آقای لی می‌گوید، ممنوعیت صادرات روغن آشپزی اندونزی و فشار پرهزینه آن بر قیمت‌ها آخرین نیش بوده است: او انتظار دارد زنجیره‌های بزرگ‌تری از مراکز فروش مرغ و آبجو سرخ‌شده کره‌جنوبی «chimaek» را دنبال کند که حتی قیمت‌ها را افزایش می‌دهند. اگر خطر از دست دادن مشتریان را داشته باشد.

معضل آقای لی مسیر پرخطر پیش روی سیاست گذاران در چهارمین اقتصاد بزرگ آسیا را نشان می دهد، جایی که نگرانی ها در مورد تورم فشار بر هزینه باعث افزایش غیرمنتظره نرخ در این ماه شد که هم نرخ تورم و هم انتظارات در بالاترین حد خود در یک دهه گذشته بود.

برای طیف وسیعی از کالاهای مصرفی که از روغن پالم استفاده می کنند – از کروسانت گرفته تا لوازم آرایشی – اقدامات غافلگیرکننده اندونزی در هفته گذشته برای ممنوعیت صادرات، موج شوک جهانی را به همراه داشت و قیمت روغن پالم از منابع دیگر مانند مالزی و جایگزین هایی مانند سویا را افزایش داد. روغن

سخنگوی Ottogi، یکی از تولیدکنندگان عمده پیتزای منجمد و نودل رامن در کره جنوبی، گفت: “ما با احتیاط وضعیت را دنبال می کنیم زیرا تقاضا برای روغن پالم مالایی ممکن است افزایش یابد و به قیمت های بالاتر منجر شود.”

اندونزی که منبع بیش از نیمی از عرضه روغن پالم جهان است، تعلیق صادرات خود را روز چهارشنبه گسترش داد و شامل نفت خام و تصفیه شده شد و پس از جنگ در اوکراین که عرضه‌های روغن آفتابگردان را کاهش داده بود، بازار را به آشوب کشاند.

قیمت پایه روغن پالم در معاملات آتی روغن پالم در مالزی پس از اعلام روز چهارشنبه حد مجاز روزانه 10 درصدی خود را افزایش داد و از ابتدای سال نزدیک به 50 درصد افزایش یافت، در حالی که قیمت سویا در هیئت تجارت شیکاگو به بالاترین حد خود رسید.

حتی قبل از این ممنوعیت، افزایش مداوم قیمت‌های جهانی، قیمت یک ظرف 18 لیتری روغن خوراکی در کره جنوبی را نسبت به سال گذشته تقریباً دو برابر کرده بود.

آقای لی، صاحب غذاخوری چیماک، که از ترس جلب توجه به افزایش قیمت در مغازه‌اش از ذکر نام کامل خود امتناع کرد، گفت: «همه چیز بالا رفته است، این جعبه روغن دو برابر شده است، پوشش آرد بالا رفته، مرغ نیز بالاست. فروشگاه او جایزه خدمات مشتری را از یک اداره دولتی محلی به دلیل سابقه طولانی مدت قیمت های ثابت به نمایش می گذارد.

ما قیمت‌ها را افزایش نداده‌ایم، اما اکنون واقعاً سخت است و باید کمی قیمت‌ها را افزایش دهیم.»

جنسیس BBQ، یکی از بزرگترین زنجیره‌های مرغ سوخاری کشور، هفته گذشته اعلام کرد که قیمت اکثر اقلام موجود در منوی خود را برای اولین بار در چهار سال گذشته تا 10 درصد افزایش خواهد داد، پس از اقدامات مشابه توسط رقبای Kyochon F&B و BHC.

این زمینه را برای پیاده‌روی‌های مشابه در مغازه‌های محلی مانند آقای لی فراهم کرد که برای یک مرغ کامل 8000 وون (6.40 دلار) دریافت می‌کنند. زنجیره های بزرگتر تا 20000 وون برای جوجه های خود شارژ خواهند کرد.

و تاثیر فشار روغن پالم بر قیمت فقط به مرغ محدود نخواهد شد.

کره جنوبی در سال 2021 2.2 میلیارد دلار چربی و روغن حیوانی و گیاهی وارد کرد که بر اساس داده های آژانس گمرکی، حدود 30 درصد آن روغن پالم بود. بیشتر آن یا 56 درصد از اندونزی و بقیه از مالزی آمده است.

جو هیون جونگ که با دوستانش در امتداد رودخانه هانگانگ سئول به پیک نیک می رفت، گفت: “شنیده ام که روغن پالم در بسیاری از لوازم آرایشی استفاده می شود.”

لوازم آرایشی برای ما خانم‌ها مثل یک ملزومات هستند و افزایش قیمت‌ها در آنجا واقعاً به من ضربه می‌زند، زیرا مانند یک هزینه ثابت است.

(گزارش اضافی توسط Dae-woung Kim؛ ویرایش توسط Edmund Klamann)



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.