در سال 2022، استخراج کنندگان بیت کوین عمومی آماده بازگشت به سهام هستند

[ad_1] پس از یک سال بد تاریخی برای استخراج بیت کوین، شرکت‌های دولتی که در وضعیت سهام پنی قرار گرفتند، در ژانویه به دنبال افزایش قوی بیت کوین افزایش یافتند. احتمالاً سال 2022 بدترین سال برای استخراج بیت کوین بود. هر بازاری از عواقب بی‌احتیاطی بی‌سابقه بانک‌های مرکزی در سراسر جهان رنج می‌برد. اما از

کد خبر : 315615
تاریخ انتشار : شنبه ۱۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۰
در سال 2022، استخراج کنندگان بیت کوین عمومی آماده بازگشت به سهام هستند

[ad_1]

پس از یک سال بد تاریخی برای استخراج بیت کوین، شرکت‌های دولتی که در وضعیت سهام پنی قرار گرفتند، در ژانویه به دنبال افزایش قوی بیت کوین افزایش یافتند.

احتمالاً سال 2022 بدترین سال برای استخراج بیت کوین بود. هر بازاری از عواقب بی‌احتیاطی بی‌سابقه بانک‌های مرکزی در سراسر جهان رنج می‌برد. اما از آنجایی که بیت کوین بی ثبات نیست – و از آنجایی که استخراج به عنوان یک شرط اهرمی روی بیت کوین عمل می کند – بخش استخراج اقتصاد بیت کوین سال گذشته با ضرب و شتم و کبودی به پایان رسید. در واقع، بسیاری از شرکت‌های معدنی عمومی به عنوان سهام پنی تحت اللفظی معامله شدند.

با این حال، به لطف شروع غیرمنتظره و به شدت صعودی سال جدید، سرمایه گذاران شاهد بازگشت سهام استخراج بیت کوین به حیات خود بوده اند. بدون شک تسکین قیمت سهام (و قیمت خود بیت کوین) خوشایند است. با این حال، این تجمع تا چه زمانی ادامه خواهد داشت، یک سوال باز است.

این مقاله وضعیت استخراج بیت کوین در ابتدای سال جدید، فجایع به جای مانده در سال گذشته و فرصت هایی که در پیش رو داشت را خلاصه می کند.

رالی معدن سال نو

سال 2023 برای شرکت‌های استخراج بیت کوین که به صورت عمومی معامله می‌شوند، آغاز شد.

طبق داده‌های بازار TradingView، شرکت‌هایی مانند Riot Platforms، Marathon Digital و CleanSpark تا به امروز بین 40 تا 110 درصد رشد کرده‌اند. این افزایش قیمت سهام تا حد زیادی به دلیل افزایش مداوم قیمت بیت کوین است. از روز سال نو، ارز دیجیتال پیشرو بیش از 44 درصد رشد داشته است. در نتیجه، اقتصاد معدن نیز در حال بهبود است. قیمت هش 25 درصد جهش کرده است، حتی زمانی که نرخ هش (که وقتی افزایش می‌یابد، معمولاً باعث کاهش قیمت هش می‌شود) بالاترین رکوردهای جدید را در ژانویه ایجاد می‌کند.

در کل، ماینرهای بیت کوین سال 2022 را با قیمتی بسیار نزولی به پایان رساندند. همانطور که در بالا ذکر شد، بسیاری از آنها تا تعطیلات به عنوان سهام پنی واقعی معامله می شدند.

خلاصه ای در مورد سهام پنی

سهام پنی به طور شهودی اوراق بهاداری را پیشنهاد می‌کند که با قیمت‌های بازار فقط یک پنی معامله می‌شوند. و در واقع، بسیاری از شرکت های استخراج بیت کوین شاهد کاهش قیمت سهام به پنی بودند. اما به طور رسمی، تعریف سهام پنی به سهام یک شرکت کوچک اطلاق می شود که کمتر از 5 دلار برای هر سهم معامله می شود. سهام پنی می تواند در صرافی های بزرگی مانند نزدک که بسیاری از شرکت های استخراج بیت کوین را فهرست کرده است، معامله شود. اما بیشتر آنها از طریق معاملات خارج از بورس (OTC) معامله می کنند.

با این حال، چندین شرکت استخراج بیت کوین خوش شانس بودند که قیمت سهام را تا پایان سال گذشته بالای 5 دلار ببینند. داده‌های بخش‌های بعدی نشان می‌دهد که پس از افزایش سرمایه‌های چند میلیارد دلاری در بازار، نه تعداد کمی، بلکه بسیاری از شرکت‌های معدنی دارای سهام زیر یک دلار بودند.

داده های سهام پنی استخراج بیت کوین

بیت کوین در سال 2022 تقریباً 65 درصد سقوط کرد. علیرغم اینکه بدترین نزول در بازار نزولی در تاریخ خود بیت کوین نبود، استخراج کنندگان آنقدر خوش شانس نبودند. نمودار خطی زیر قیمت‌های واقعی سهام را برای گروه منتخبی از شرکت‌های معدنی پیشرو در طول سال 2022 نشان می‌دهد. حتی با یک نگاه سریع به تصویر، یک موضوع رایج تشخیص داده می‌شود: پایین… خیلی.

منبع: TradingView

بدترین اتفاق برای این شرکت های فقیر آخر شد. در پایان سال 2022، نزدیک به 12 شرکت شاهد کاهش قیمت سهام خود به زیر یک دلار بودند. لیست زیر شامل شرکت های استخراج بیت کوین است که تا پایان سال گذشته زیر 1 دلار معامله می کردند.

  • هسته علمی: 0.20 دلار
  • کلبه 8: 0.87 دلار
  • TeraWulf: 0.58 دلار
  • ماوسون: 0.28 دلار
  • Digihost: 0.47 دلار
  • استخراج بیت: 0.20 دلار
  • آرگو: 0.44 دلار
  • رمز: 0.62 دلار
  • بیت دیجیتال: 0.56 دلار
  • گرینیج: 0.37 دلار
  • Stronghold: 0.46 دلار

پس از بررسی تمام داده های بالا، ممکن است بپرسید: آیا قیمت سهام استخراج بیت کوین حتی مهم است؟ بدیهی است که برای موفقیت بلندمدت بیت کوین نیست. اما بخش ماینینگ عمومی تا حدی بی اهمیت به خود بیت کوین منعکس می شود. آشفتگی ریسک‌پذیری در بازار گاوی، طمع و زیاده‌روی عمومی خوشایند نیست. انشالله که بدترین ها تموم شده

جاده به لغزش صورتی

چگونه بخش استخراج عمومی بیت کوین که زمانی پررونق بود، به وضعیت سهام پنی سقوط کرد؟

پس از افزایش ارزش کل بازار به بیش از 100 میلیارد دلار، شرکت های استخراج بیت کوین به شدت سقوط کردند. این تأثیر زمانی که خود بیت کوین در حال سقوط است تا حدودی اجتناب ناپذیر است. تجارت ماینینگ گران، سرمایه بر و بسیار رقابتی است. وقتی شرایط بازار چیزی جز عالی باشد، سرها به صورت استعاری شروع به چرخیدن می کنند.

همچنین، شایان ذکر است که بادهای معکوس اقتصاد کلان که هر بازاری با آن مواجه است، به طور موثری همه بازارهای فناوری در سراسر جهان را نابود کرد. استخراج بیت کوین هیچ شانسی برای فرار از خونریزی نداشت. به عنوان مثال، متا در سال گذشته بدترین عملکرد را در شاخص استاندارد اند پورز 500 داشت. اپل که بر وزن همان شاخص S&P 500 با حدود 6 درصد تسلط دارد، سال گذشته را نیز با کاهش شدیدی به پایان رساند.

اما، فراتر از چشم انداز اقتصاد کلان، استخراج کنندگان بیت کوین از طمع و تصمیمات تجاری بی پروا مصون نیستند. بخش قابل توجهی از رشد نرخ هش استخراج عمومی و ارزش‌گذاری شرکت‌های ماینینگ مستقیماً به سرمایه‌گذاران و اپراتورهای دارای اهرم بیش از حد وابسته بود که به همان شیوه سایر شرکت‌های «کریپتو» که اکنون ورشکسته شده‌اند، شرط‌بندی‌های مخاطره‌آمیز انجام می‌دهند. تبدیل شدن معدنچیان به سهام یا اعلام ورشکستگی نتیجه همین کیفیت انتخاب است.

سال نو، معدنچیان قدیمی

بسیاری از تیم‌های استخراج جدیدی که در چند سال گذشته وارد بازار شده‌اند، به سال 2023 نرسیدند. اما هر معدنچی که در سال گذشته جان سالم به در برد، اکنون یک کهنه کار سخت است. آیا بازار خرسی تمام شده است؟ هیچکس نمیداند. اما در مواجهه با ورشکستگی‌ها، شکایت‌ها، خروج مدیران، حذف از فهرست و موارد دیگر، ماینرهایی که هنوز در حال هش کردن هستند، احتمالاً می‌توانند به هش کردن هر چیزی ادامه دهند.

امیدواریم درس هایی از حرص و طمع و انحطاط آخرین بازار گاو نر به سرعت فراموش نشود، اما این نویسنده نفس خود را حبس نکند.

این یک پست مهمان توسط Zack Voell است. نظرات بیان شده کاملاً متعلق به خود آنها است و لزوماً نظرات BTC Inc یا مجله Bitcoin را منعکس نمی کند.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.