در راستای توسعه روابط فرهنگی ایران و ونزوئلا گام های جدی تری ترسیم می‌شود/ حوزه فرهنگی پیشران روابط در تمامی زمینه‌هاست

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ در ادامه برنامه های سفر خود به کشور ونزوئلا با ایوان جیل پپنتو وزیر امور خارجه ونزوئلا در کاراکاس دیدار و گفتگو کرد. محمدمهدی اسماعیلی در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از اینکه به کشور دوست و برادر ونزوئلا سفر

کد خبر : 331729
تاریخ انتشار : شنبه ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۳:۲۹
در راستای توسعه روابط فرهنگی ایران و ونزوئلا گام های جدی تری ترسیم می‌شود/ حوزه فرهنگی پیشران روابط در تمامی زمینه‌هاست



به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ در ادامه برنامه های سفر خود به کشور ونزوئلا با ایوان جیل پپنتو وزیر امور خارجه ونزوئلا در کاراکاس دیدار و گفتگو کرد.

محمدمهدی اسماعیلی در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از اینکه به کشور دوست و برادر ونزوئلا سفر کرده است، گفت: روابط سیاسی و اقتصادی دو کشور با اراده جدی در حال توسعه و گسترش است و به همین میزان هم باید در زمینه روابط فرهنگی که مورد توجه رهبران دو کشور است، برنامه ریزی و تلاش فراوان صورت گیرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رونمایی از ترجمه اسپانیولی کتاب خاطرات مقام معظم رهبری از دوران تبعید و زندان در دوران ستمشاهی با عنوان «سلول شماره چهارده» را یکی از اهداف سفر به ونزوئلا برشمرد و گفت: این کتاب برای نخستین بار است که به زبان اسپانیولی ترجمه شده و قرار است از این نسخه که خطاب به ملت بزرگ آمریکای لاتین است رونمایی به عمل آید.

وزیر فرهنگ روابط فرهنگی را پیشران روابط در تمامی زمینه ها دانست و گفت: بنا داریم با توجه به مهیا بودن فضای ارتباطی سازنده میان دو کشور، در توسعه روابط فرهنگی گام های جدی تری را ترسیم کنیم.

وی در پایان ضمن تسلیت دهمین سالگرد درگذشت هوگو چاوز رییس جمهور فقید ونزوئلا گفت: هوگو چاوز، شخصیت بزرگی است که در دوره معاصر برای تحقق عدالت و آزادی همانند یک قهرمان بزرگ تلاش کرد.

کتاب خاطرات رهبر بزرگ ایران نماد مقاومت و ایستادگی است

وزیر خارجه ونزوئلا هم ضمن ابزار خرسندی از حضور وزیر فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در پایتخت ونزوئلا گفت: ونزوئلا سرزمین دوست و برادر دولت و ملت ایران است که به دنبال توسعه گسترده روابط سیاسی، فرهنگی و اقتصادی میان دو کشور هستیم.

وی در ادامه گفت: بسیار خرسندیم که نخستین نسخه ترجمه اسپانیولی کتاب خاطرات رهبر بزرگ جمهوری اسلامی ایران در ونزوئلا رونمایی می‌شود و این مسئله موجب خرسندی دولت و ملت ونزوئلا خواهد بود که این کتاب به عنوان راهنمای مبارزه با دشمن و نماد مقاومت و ایستادگی مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

وی افزود: روابط فرهنگ دو کشور باید با توسعه بیش از پیش مواجه شود زیرا محبت عمیق میان دو ملت ایران و ونزوئلا برقرار است و فرهنگ ایران، فرهنگی غنی است که برای جهانیان قابل احترام است و این فرهنگ و تمدن چند هزارساله برای جهانیان بسیار جذاب است.

وزیر خارجه ونزوئلا در ادامه به سفر رییس جمهور ونزوئلا به ایران اشاره کرد و گفت: امضای سند ۲۰ ساله همکاری میان دو کشور ایران و ونزوئلا، گامی بزرگ در تمعیق روابط دو کشور به شمار می‌رود.

وی در پایان گفت: فرهنگ ایران و اسلام برای ملت ونزوئلا از توجه و اهمیت خاصی برخوردار است و آموختن زبان و ادبیات فارسی می تواند به آشنایی بیشتر ما با فرهنگ و تمدن ایران اسلامی کمک کند.

۵۷۵۷



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.