در دیدار وزیران خارجه ایران و لهستان چه گذشت؟

[ad_1] به گزارش هوشمند نیوز، وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار گسترش مناسبات دوجانبه و همکاری در سطح بین‌المللی و منطقه‌ای را حائز اهمیت دانست و از لهستان به خاطر حمایت از ایران جهت مهار بحران کرونا با اهدای واکسن و همچنین همکاریهای این کشور در خروج اتباع ایرانی از اوکراین قدردانی کرد. رئیس

کد خبر : 204289
تاریخ انتشار : دوشنبه 9 می 2022 - 1:33
در دیدار وزیران خارجه ایران و لهستان چه گذشت؟

[ad_1]

به گزارش هوشمند نیوز، وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار گسترش مناسبات دوجانبه و همکاری در سطح بین‌المللی و منطقه‌ای را حائز اهمیت دانست و از لهستان به خاطر حمایت از ایران جهت مهار بحران کرونا با اهدای واکسن و همچنین همکاریهای این کشور در خروج اتباع ایرانی از اوکراین قدردانی کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی با تاکید بر اینکه رایزنی‌ها میان دو کشور در موضوعات مختلف اقتصادی در سطوح مختلف سیاسی تداوم دارد، انگیزه بخشی به بخش خصوصی و رفع همه موانع جهت مبادلات تجاری در حوزه های مختلف میان دو کشور را از اولویتهای این دیدار دانست.

وزیر امور خارجه لهستان با اشاره به روابط دیرینه میان ایران و لهستان، یکی از دلایل مهم این سفر را سالگرد هشتادمین سال ورود مهاجران لهستانی به ایران در جریان جنگ جهانی دوم دانست و با بیان اینکه ایران میزبان بسیاری از غیرنظامیان و نظامیان لهستانی در خاک خود بوده از ایران تشکر کرد. او همچنین به ظرفیت دیپلماسی پارلمانی و گسترش همکاری‌های مطالعاتی میان دو کشور اشاره کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه مواضع جمهوری اسلامی ایران در قبال تحولات اوکراین و منطقه، از جمله امنیت و ثبات در افغانستان و عراق و حضور میلیون ها پناهجوی افغانستانی در کشورمان را تشریح کرد. در همین راستا وزیر امور خارجه لهستان نیز به تشریح مواضع کشورش پیرامون جنگ اوکراین پرداخت و وضعیت کشورش در دوران جنگ و حضور گسترده مهاجرین اوکراینی را تشریح کرد.

311311

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.