در خیابان اوکراین، جسدی با دستان بسته و گلوله ای به سرش اصابت کرده است

[ad_1] تاراس شاپروسکی، معاون شهردار بوچا، گفت که 50 تن از ساکنان کشته شده پس از عقب نشینی نیروهای روسی از شهر در اواخر هفته گذشته، قربانی قتل های فراقانونی انجام شده توسط نیروهای روسی بودند و مقامات مسکو را به جنایات جنگی متهم کرده اند. وزارت دفاع روسیه روز یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد

کد خبر : 187705
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۹:۳۹
در خیابان اوکراین، جسدی با دستان بسته و گلوله ای به سرش اصابت کرده است

[ad_1]

تاراس شاپروسکی، معاون شهردار بوچا، گفت که 50 تن از ساکنان کشته شده پس از عقب نشینی نیروهای روسی از شهر در اواخر هفته گذشته، قربانی قتل های فراقانونی انجام شده توسط نیروهای روسی بودند و مقامات مسکو را به جنایات جنگی متهم کرده اند.

وزارت دفاع روسیه روز یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که تمامی عکس‌ها و ویدئوهای منتشر شده توسط مقامات اوکراینی مبنی بر ادعای “جنایت” سربازان روسی در بوچا یک “تحریک آمیز” بوده و هیچ یک از ساکنان بوچا از خشونت سربازان روسی متحمل خشونت نشده اند.

رویترز به طور مستقل قادر به تأیید اینکه چه کسی مسئول کشتن ساکنان کشته شده بود، نبود.

اما سه جسدی که روز یکشنبه توسط خبرنگاران رویترز مشاهده شد – جسد با دستان بسته و دو جسد دیگر که دستان بسته ای نداشتند – گلوله هایی به سرشان شلیک شد که مطابق با آنچه شهردار بوچا آناتولی فدوروک و معاونش به عنوان اعدام توصیف کردند.

در هر سه مورد، هیچ نشانه ای از آسیب قابل توجه دیگری در سایر نقاط بدن وجود نداشت. هر سه نفری که از ناحیه سر تیراندازی شده مرد بودند و هر سه لباس غیرنظامی به تن داشتند.

روی بدن فردی که دست هایش بسته شده بود، روی لب ها و صورتش آثار سوختگی پودری وجود داشت. چنین علائمی می تواند به معنای شلیک به یک فرد از فاصله نزدیک باشد.

پارچه‌ای که برای بستن دست‌های مرد استفاده می‌شد، بازوبند سفیدی بود. به گفته یکی از زنی که هنوز بازوبند خود را بسته بود، سربازان روسی، زمانی که در بوچا بودند، از ساکنان محلی خواستند تا برای شناسایی خود بازوبند ببندند.

رویترز در مورد اجسادی که خبرنگارانش شاهد آن بوده اند، سؤالاتی را به کرملین و وزارت دفاع روسیه ارسال کرد، اما هیچ پاسخ فوری دریافت نکرد.

وزارت دفاع روسیه روز یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: در مدتی که نیروهای مسلح روسیه بر این شهرک مسلط بودند، حتی یک نفر از ساکنان محلی مورد خشونت قرار نگرفت. این سازمان افزود که پیش از خروج نیروهای روسی در 30 مارس، 452 تن کمک بشردوستانه به غیرنظامیان در اطراف منطقه کیف تحویل دادند.

شاپروسکی، معاون شهردار، گفت که جسد حدود 300 نفر پس از عقب نشینی روسیه پیدا شد. وی گفت که از این تعداد، مقامات تاکنون 50 مورد را به عنوان اعدام هایی که توسط نیروهای روسی انجام شده است ثبت کرده اند. رویترز نمی تواند به طور مستقل این ارقام را تأیید کند.

بقیه یا در تیراندازی متقابل کشته شدند یا مرگ آنها تا کنون توضیحی در دست نیست.

«هر جنگی قوانینی برای درگیری برای غیرنظامیان دارد. روس‌ها نشان داده‌اند که آگاهانه غیرنظامیان را می‌کشند.»

گودال کم عمق

رویترز همچنین با یکی از ساکنان محلی گفت‌وگو کرد که مردی را پس از بازداشت سربازان روسی پیدا کردند، و ساکن دیگری که دو نفر را با شلیک گلوله به سر خود کشته‌اند.

رویترز قادر به تأیید مستقل توضیحات ارائه شده توسط ساکنان نبود.

تتیانا ولودیمیریونا در حالی که به قبر کم عمق شوهرش اشاره می‌کرد، یک شات ودکا روی زمین تازه حفر شده بود، هوس می‌کرد.

او و همسرش، یک تفنگدار سابق اوکراینی، زمانی که نیروهای روسی مرکز فرماندهی خود را در ساختمان خود راه اندازی کردند، از آپارتمان خود بیرون کشیده شدند. سربازان آنها را در آپارتمانی که در آن زندگی می کردند زندانی کردند.

او گفت که روس ها وقتی به شهر رسیدند از مردم پرسیدند که چه کسانی هستند و خواستار دیدن اسناد شدند.

او گفت که یک جنگنده با نیروهای روسی که به اعتقاد او اهل منطقه نیمه خودمختار چچن روسیه بود، هشدار داد که “ما را از بین خواهد برد.” او نگفت از کجا می دانست که چچنی است.

رویترز درخواستی برای اظهار نظر به دفتر رهبر چچن، رمضان قدیروف، وفادار کرملین ارسال کرد، اما پاسخی دریافت نکرد.

تتیانا که خود را با نام کوچک و نام خانوادگی خود معرفی کرد اما نام خانوادگی خود را ذکر نکرد، پس از چهار روز بازداشت آزاد شد. چند روزی بود که شوهرش هیچ جا دیده نمی شد، تا اینکه به او درباره جسدهایی در راه پله زیرزمین ساختمانی که او و همسرش در آن زندگی می کردند، گفتند.

من او را از کفش‌های کتانی و شلوارش شناختم. او گفت: او مثله شده به نظر می رسید، بدنش سرد بود. «همسایه من هنوز عکسی از صورتش دارد. او به سرش گلوله خورده بود، مثله شده بود، شکنجه شده بود.»

رویترز این عکس را بررسی کرد که نشان می داد صورت و بدن به شدت مثله شده است. این خبرگزاری نتوانست تشخیص دهد که آیا اصابت گلوله وجود دارد یا خیر.

او گفت که پس از بازیابی جسد شوهرش، او و برخی از همسایه‌ها آن را در زمینی در باغی نزدیک ساختمان خود دفن کردند، به اندازه کافی عمیق «تا سگ‌ها او را نخورند».

یک خبرنگار رویترز دید که جسد دیگری هنوز در راه پله ای که شوهرش پیدا شده بود، دراز کشیده بود. ساکنان محلی جسد را با ملحفه ای به نشانه وقار پوشانیدند.

شلیک به چشم چپ

یک زن ساکن به رویترز گفت که در گوشه گوشه، قبر دیگری حاوی بقایای دو مرد بود. او گفت که این افراد توسط نیروهای روسی برده شده بودند. او شاهد کشته شدن آنها نبود. او گفت که وقتی اجساد پیدا شد، هر دو از چشم چپ گلوله خورده بودند. شش نفر دیگر از ساکنان که در نزدیکی قبر جمع شده بودند گفتند که روایت او درست است.

یکی از ساکنان گفت که یکی از افراد کشته شده را به عنوان مستاجر در مجتمع آپارتمانی که به گفته او یکی از اعضای بازنشسته ارتش اوکراین است، شناخت.

بوچا در روزهای بلافاصله پس از تهاجم 24 فوریه به اوکراین توسط نیروهای روسی که جنوب را در نوردیدند، رآکتور هسته ای منحل شده در چرنوبیل را تصرف کردند و به سمت جنوب به سمت پایتخت حرکت کردند.

بوچا و حومه شمالی ایرپین در نزدیکی آن نقطه ای بود که پیشروی روسیه از شمال غرب پس از مواجهه با مقاومت شدید غیرمنتظره نیروهای اوکراینی متوقف شد.

این منطقه شاهد برخی از خونین‌ترین جنگ‌های نبرد برای پایتخت بود، تا زمانی که نیروهای روسی از شمال کیف عقب‌نشینی کردند. مسکو در اواخر ماه مارس اعلام کرد که برای تمرکز بر نبردها در شرق اوکراین دوباره گروه بندی می کند.

روز شنبه، اوکراین اعلام کرد که نیروهایش تمام مناطق اطراف کیف را بازپس گرفته اند و اکنون برای اولین بار از زمان تهاجم، کنترل کامل منطقه پایتخت را در دست دارند.

روز یکشنبه، جاده های بوچا مملو از مهمات منفجر نشده بود. راکت ها از آسفالت در نزدیکی خرابه های سوخته تانک ها بیرون زدند. برخی از ساکنان پس از یافتن تله انفجاری یا موشک در محل خود، روی دیوارهای خود با گچ خط “مراقب باشید، مین” را خط زدند.

ولودومیر کوپاچوف، ساکن این شهر گفت که نیروهای روس یک سیستم موشکی را در یک زمین خالی در کنار باغ او راه اندازی کرده اند. هنگامی که یک خبرنگار رویترز از آن بازدید کرد، جعبه های مهمات و گلوله های مصرف شده روی زمین ریخته شد.

کوپاچوف، یک پرورش دهنده سگ اوکراینی در سوگ نشست.

او گفت که دختر 33 ساله‌اش، دوست پسرش و یکی از دوستانش تنها چند روز قبل از عقب‌نشینی توسط نیروهای روسی پس از شلیک یک پارتیمر به سمت آنها به ضرب گلوله کشته شدند. همسر کوپاچوف گفت که آنها به عنوان یک حرکت نافرمانی، نه به قصد آسیب رساندن به سربازان، استریمر را شلیک کردند.

این مرد 69 ساله گفت: “گذر از همه چیز بسیار سخت است.”

کوپاچوف گفت که او یک ماه است که از دروازه های خانه اش عبور نکرده است. «آنها می کشتند [people] در محل هیچ کس نپرسید: “تو کی هستی، چرا بیرون هستی؟”. مردان به سادگی تیرباران شدند.»

کرملین حمله به اوکراین را تکذیب کرد و گفت که در حال انجام “عملیات نظامی ویژه” برای تنزل دادن نیروهای مسلح اوکراین است و به جای حمله به مناطق غیرنظامی، تاسیسات نظامی را هدف قرار می دهد.

الکسی رزنیکوف، وزیر دفاع اوکراین روز یکشنبه در سخنانی در هوستومل، در نزدیکی بوچا، گفت: «این یک عملیات ویژه نیست، این اقدامات پلیسی نیست… اینها غیرانسانی هستند که به سادگی علیه غیرنظامیان مرتکب جنایات شده اند».

(داستان برای تصحیح املای بند 3 مجدداً ثبت شده است)

(گزارش تکمیلی توسط زهرا بنسمرا و سرگی کارازی؛ ویرایش توسط کریستین لو)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.