در حالی که چین خواستار خویشتنداری است، ارتش ایالات متحده به دنبال بقایای بالون است

[ad_1] ژنرال گلن وان هرک، فرمانده فرماندهی دفاع هوافضای آمریکای شمالی و فرماندهی شمالی آمریکا روز یکشنبه گفت: نیروی دریایی ایالات متحده در حال کار برای بازیابی بالون و محموله آن است و گارد ساحلی امنیت عملیات را تامین می کند. یک بازیابی موفقیت آمیز به طور بالقوه می تواند بینشی در مورد توانایی های

کد خبر : 316251
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۳
در حالی که چین خواستار خویشتنداری است، ارتش ایالات متحده به دنبال بقایای بالون است

[ad_1]

ژنرال گلن وان هرک، فرمانده فرماندهی دفاع هوافضای آمریکای شمالی و فرماندهی شمالی آمریکا روز یکشنبه گفت: نیروی دریایی ایالات متحده در حال کار برای بازیابی بالون و محموله آن است و گارد ساحلی امنیت عملیات را تامین می کند.

یک بازیابی موفقیت آمیز به طور بالقوه می تواند بینشی در مورد توانایی های جاسوسی چین به ایالات متحده بدهد، اگرچه مقامات ایالات متحده تأثیر بالون بر امنیت ملی را کم اهمیت جلوه داده اند.

یک جت جنگنده آمریکایی روز شنبه بالون را در اقیانوس اطلس در نزدیکی کارولینای جنوبی ساقط کرد، واکنشی که چین آن را “واکنش بیش از حد آشکار” توصیف کرد.

ژی فنگ، معاون وزیر امور خارجه چین در سخنانی به سفارت آمریکا در پکن که صبح روز دوشنبه در وب‌سایت این وزارتخانه منتشر شد، گفت: «چین قاطعانه با این موضوع مخالف است و به شدت به آن اعتراض می‌کند».

وی گفت: «دولت چین از نزدیک پیشرفت اوضاع را دنبال می کند.

این حادثه بالون زمانی رخ داد که ایالات متحده و چین به دنبال تقویت ارتباطات و شروع به بهبود روابطی بودند که در سال‌های اخیر به دلیل تنش‌ها در چندین جبهه، از جمله تلاش‌های ایالات متحده برای جلوگیری از دسترسی چین به فناوری‌های پیشرفته، تحت فشار شدید قرار گرفته بود.

چین درباره «عواقب جدی» هشدار داده و گفته است که از ابزارهای لازم برای مقابله با «موقعیت‌های مشابه» استفاده خواهد کرد، اگرچه برخی تحلیلگران گفتند که انتظار دارند هر گونه واکنشی به‌خوبی تنظیم شود تا روابط دوجانبه را بدتر نکند.

کارگزاری ING در یادداشتی روز دوشنبه گفت که این حادثه می‌تواند «جنگ فناوری» را تشدید کند و تأثیر منفی کوتاه‌مدتی بر ارز یوان چین داشته باشد.

هر دو طرف احتمالاً ممنوعیت های صادراتی بیشتری را بر فناوری در صنایع مختلف اعمال خواهند کرد. این یک تهدید جدید برای اختلال در زنجیره تامین است، اگرچه خطر اختلال لجستیکی ناشی از محدودیت‌های کووید اکنون ناپدید شده است.

ING گفت: “این ریسک جدید بیشتر یک ریسک بلند مدت است تا قریب الوقوع.”

یوان چین در معاملات اوایل روز دوشنبه به پایین ترین سطح 6.8077 در هر دلار سقوط کرد و به ضعیف ترین سطح در نزدیک به یک ماه گذشته رسید.

(گزارش توسط دیوید لادر، کانیشکا سینگ، گرام اسلاتری و اندی سالیوان در واشنگتن و برنارد اور و تونی مونرو در پکن؛ ویرایش توسط مایکل پری)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.