در حالی که سرمایه گذاران چشم انداز نرخ را توسط رویترز ارزیابی می کنند، گاوهای یورو بررسی واقعیت می شوند

© رویترز. عکس فایل: بانک مرکزی اروپا (ECB) اسکناس 50 یورویی جدید را در دفتر مرکزی این بانک در فرانکفورت، آلمان، 5 ژوئیه 2016 ارائه می کند. رویترز/رالف اورلوفسکی توسط ساموئل ایندیک و آلون جان لندن (رویترز) – پس از عجله برای خرید ارز واحد که ممکن است آن را در کوتاه مدت آسیب پذیر

کد خبر : 319113
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۶
در حالی که سرمایه گذاران چشم انداز نرخ را توسط رویترز ارزیابی می کنند، گاوهای یورو بررسی واقعیت می شوند



© رویترز. عکس فایل: بانک مرکزی اروپا (ECB) اسکناس 50 یورویی جدید را در دفتر مرکزی این بانک در فرانکفورت، آلمان، 5 ژوئیه 2016 ارائه می کند. رویترز/رالف اورلوفسکی

توسط ساموئل ایندیک و آلون جان

لندن (رویترز) – پس از عجله برای خرید ارز واحد که ممکن است آن را در کوتاه مدت آسیب پذیر کرده باشد، ممکن است گاوهای یورو مجبور شوند شور و شوق خود را کاهش دهند، به ویژه با توجه به عدم اطمینان در مورد برنامه های نرخ بهره بسیاری از بانک های مرکزی جهانی.

یورو در اوایل این ماه در برابر دلار به بالاترین سطح خود در 10 ماه گذشته رسید و 13 درصد نسبت به پایین ترین سطح 20 ساله اواخر سپتامبر یعنی 0.9528 دلار افزایش یافت.

چشم انداز یک رکود خفیف تر به لطف کاهش قیمت انرژی و عرضه فراوان، همراه با خروج چین از سه سال محدودیت های سخت کووید، اشتهای سرمایه گذاران را به طور کلی برای دارایی های اروپایی برانگیخته است.

با این حال، این شور و شوق باعث شده است که یورو حداقل در کوتاه مدت آسیب پذیر به نظر برسد. یورو برای دومین هفته متوالی کاهش پیدا کرده و در حال حاضر حدود 1.075 دلار است.

BNY Mellon (NYSE: “من هنوز در مورد یورو مثبت هستم، اما اگر به داده های موقعیت یابی خود نگاه کنم، نشان می دهد که سود فعلی در یورو، یا آنچه ما “موقعیت های بیش از حد فعلی” می نامیم، به رکورد بالایی رسیده است.” جفری یو، استراتژیست EMEA گفت.

این نوار برای مدت طولانی بیشتر یا برای اضافه کردن قرار گرفتن در معرض یورو جدید در سطوح فعلی بسیار بالا است.

چنین موقعیت افراطی در یک دارایی اغلب منفی تلقی می شود، زیرا نشان می دهد سرمایه گذاران نسبتا کمی برای خرید باقی مانده اند و افراد زیادی می توانند تصمیم به فروش داشته باشند.

داده‌های موقعیت‌یابی اختصاصی iFlow از بانک متولی نشان داد که موقعیت‌های بلند یوروی مشتریانش در برابر سایر ارزها (یعنی شرط‌هایی که یورو افزایش می‌یابد) تقریباً چهار برابر بیشتر از میانگین موقعیت در 20 سال گذشته است که یک رکورد برای این سری است.

یو گفت که از سپتامبر (سپتامبر) زمانی که «همه نسبت به اقتصاد منطقه یورو کاملاً منفی بودند» به بهبودی نیاز بود، اما «این چیزهای بیش از حد قیمت‌گذاری است».

بر اساس داده ها، پوزیشن های کم وزن در یورو تقریباً سه و نیم برابر اندازه معمول خود در ماه سپتامبر بود.

تفاوت های امتیاز دهی https://fingfx.thomsonreuters.com/gfx/mkt/gkvlwdqngpb/Pasted%20image%201675959071342.png

گزارش تعهد معامله گران کمیسیون معاملات آتی کالا نیز تصویر مشابهی را نشان می دهد. آخرین داده ها، برای هفته منتهی به 24 ژانویه، نشان دهنده افزایش در پوزیشن های خالص یورو به 18.3 میلیارد دلار است.

سودهای یورو فقط به قیمت دلار نبوده است. در برابر پوند، هفته گذشته به بالاترین حد خود در بیش از پنج ماه گذشته رسید و این هفته در برابر تاج سوئد به بالاترین حد خود در 14 سال گذشته رسید.

نرخ های متحرک

در حالی که سرمایه گذاران برای این احتمال که فدرال رزرو ایالات متحده افزایش نرخ ها را در مقابل بانک مرکزی اروپا متوقف کند، آماده شدند، یورو در برابر دلار افزایش بیشتری یافت. همچنین انتظار می رود فدرال رزرو زودتر از بانک مرکزی اروپا نرخ بهره را کاهش دهد.

فرانچسکو پسول گفت: “تا زمانی که قیمت گاز محرک مهمی برای یورو بود، نرخ بهره بالاتر یا پایین‌تر اهمیتی نداشت. اکنون قیمت‌های پایین‌تر گاز به بازارها اجازه می‌دهد تا به تفاوت‌های نرخ بهره بین اروپا و ایالات متحده نگاه کنند.” استراتژیست ارز در ING

در تئوری، ارزی که دارای نرخ بهره بالاتر است، نسبت به ارزی که بازدهی پایین‌تری دارد، سرمایه‌گذاری بیشتری را جذب می‌کند.

در اوایل فوریه، زمانی که یورو در برابر دلار به بالاترین سطح 10 ماهه خود رسید، بازارهای مشتقه کمترین حق بیمه را در نرخ وام دلار نسبت به نرخ یورو از اواخر سال 2021 نشان دادند.

این حق بیمه هفته گذشته افزایش یافت، اما پس از آن که داده های شغلی بسیار قوی در ایالات متحده، انتظارات فدرال رزرو را برای افزایش بیشتر نرخ های بهره افزایش داد و باعث عقب نشینی یورو شد.

با این حال، ING در میان مدت همچنان فکر می‌کند که فدرال رزرو در نیمه دوم سال جاری به شدت نرخ‌ها را کاهش خواهد داد و اختلاف نرخ‌ها بار دیگر جفت یورو/دلار را به حرکت درآورد. آنها می گویند که این امر، یورو را تا پایان سه ماهه دوم سال 2023 به حدود 1.15 دلار خواهد رساند.

BNY Euro https://fingfx.thomsonreuters.com/gfx/mkt/movaklbekva/Pasted%20image%201675959708499.png



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.