در جستجوی هت‌تریک با آقای رکوردها

سپهر ستاری: جام ملت‌های فوتسال آسیا روز گذشته در کویت آغاز شد و تیم ملی ایران با هدایت وحید شمسایی در گروه سوم باید با تیم‌های اندونزی، لبنان و چین‌تایپه رقابت کند. شاگردان شمسایی ساعت ۱۷:۳۰ امروز اولین مسابقه خود را مقابل تیم ملی اندونزی برگزار خواهند کرد. تیم ملی ساعت ۲۱:۳۰ روز ۸ مهر

کد خبر : 260533
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۶ مهر ۱۴۰۱ - ۷:۳۹
در جستجوی هت‌تریک با آقای رکوردها


سپهر ستاری: جام ملت‌های فوتسال آسیا روز گذشته در کویت آغاز شد و تیم ملی ایران با هدایت وحید شمسایی در گروه سوم باید با تیم‌های اندونزی، لبنان و چین‌تایپه رقابت کند. شاگردان شمسایی ساعت ۱۷:۳۰ امروز اولین مسابقه خود را مقابل تیم ملی اندونزی برگزار خواهند کرد.

تیم ملی ساعت ۲۱:۳۰ روز ۸ مهر در دومین بازی مرحله گروهی به مصاف چین‌تایپه خواهد رفت و در ۱۰ مهر هم از ۱۹:۳۰ آخرین بازی خود در دور گروهی را با لبنان برگزار می‌کند.

فوتسال ایران بر بام آسیا

ایران در شرایطی این دوره از جام ملت‌های آسیا شده که عنوان پرافتخارترین تیم قاره را یدک می‌کشد و دو دوره اخیر هم موفق به کسب این عنوان شده است. تیم ملی در دوره قبلی با هدایت محمد ناظم‌الشریعه در بازی فینال ژاپن را ۴ بر صفر شکست داد و به دوازدهمین قهرمانی خود در تاریخ مسابقات دست یافت و حالا با شمسایی به دنبال هت‌تریک قهرمانی و رسیدن به جام سیزدهم است. پس از ایران تیم ملی ژاپن با سه عنوان قهرمانی در رده دوم قرار دارد.

ایران در رده‌بندی جهانی که سایت futsalworldranking منتشر می‌کند در رده ششم جهان و اول آسیا حضور دارد و به دنبال این است که با کسب عنوان قهرمانی به رده‌های بالاتر جهانی برسد. دومین تیم آسیا در این رده‌بندی ژاپن است که در رده چهاردهم قرار دارد و پس از سامورایی‌ها هم تیم ملی تایلند در رده ۲۱ جهان و سوم آسیاست.

تغییر نسل تیم ملی فوتسال با وحید شمسایی

پس از حذف و ناکامی تیم ملی در جام جهانی با محمد ناظم‌الشریعه انتقادات زیادی نسبت به میانگین سنی بالای ایران وارد شد و وحید شمسایی هم از ابتدای حضور خود بارها در خصوص لزوم تغییر نسل در فوتسال ایران صحبت کرده است. شمسایی برای حضور در جام ملت‌ها حدود ۱۰ بازیکن حاضر در جام جهانی لیتوانی را کنار گذاشته تا ایران با ترکیبی جدید و جوان وارد مسابقات شوند. غیبت نفراتی چون علی‌اصغر حسن‌زاده و مهدی جاوید از جمله شگفتی‌های فهرست جدید بود و شمسایی با تغییرات فراوانی که اعمال کرده دست به قمار بزرگی زده است.

شمسایی با اشاره به تغییرات تیم ملی ایران و کنار گذاشتن بازیکنان باتجربه و مطرح گفت: ۱۰ بازیکن جدید را جایگزین ۱۰ اسطوره کردیم. هرچند نتیجه برایمان مهم است اما هدف من متفاوت است. با برنامه یه این رقابت‌ها آمده‌ایم و برای اندونزی آماده هستیم.

ماجرای حاشیه جنجالی در اردوی تیم ملی

تمرینات تیم ملی در آستانه مسابقات بدون حاشیه هم نبوده و درگیری محمدرضا سنگ‌سفیدی، کاپیتان تیم ملی و مصطفی نظری، مربی دروازه‌بان‌ها تمرینات شاگردان شمسایی را تحت‌الشعاع خود قرار داد. سرمربی تیم ملی هم در یک تصمیم قاطع هر دو نفر را از تیم ملی کنار گذاشت.

با نظر وحید شمسایی گلر سابق تیم ملی یعنی اصغر قهرمانی جانشین نظری در کادر فنی شد و بهمن جعفری هم به جای سنگ‌سفیدی در لیست تیم ملی قرار گرفت.

البته این تنها حاشیه تیم ملی فوتسال در این چند وقت نبوده است؛ پس از انتخاب مهدی تاج به عنوان رییس فدراسیون فوتبال، وحید شمسایی تصمیم به استعفا گرفت و قصد نداشت با او کار کند اما پس از یک جلسه در نهایت روی نیمکت تیم ملی ماندگار شد.

در جستجوی هت‌تریک با آقای رکوردها!

اتفاق جالب در رقیب تیم ملی فوتسال

تیم ملی اندونزی، رقیب امروز تیم ملی با یک سرمربی ایرانی وارد مسابقات شده شده است. محمد هاشم‌زاده، بازیکن و مربی سابق تیم ملی سرمربی رقیب امروز ایران است که تقابل او با کشورش از اتفاقات جالب این رقابت‌ها به حساب می‌آید. او در کشور اندونزی توانسته به موفقیت‌های قابل توجهی برسد و این تیم را پس از از دو دوره ناکامی به جام ملت‌ها رسانده است. هاشم‌زاده در تیم گیتی‌پسند دستیار شمسایی بود و قطعا شناخت خوبی از تفکرات او دارد.

به جز اندونزی تیم ملی عراق هم دیگر تیمی است که با یک سرمربی ایرانی در مسابقات حضور دارد. محمد ناظم‌الشریعه پس از ترک تیم ملی راهی کشور عراق شده و هدایت این تیم را بر عهده گرفته است. عراق در گروه نخست رقابت‌ها با کویت، تایلند و عمان همگروه است.

در جستجوی هت‌تریک با آقای رکوردها!

حضور داوران ایرانی در جام ملت‌های آسیا

با تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا از سه داور ایرانی برای شرکت در جام ملت‌های فوتسال دعوت شده است. ابراهیم محرابی افشار، گلاره ناظمی و زری فتحی سه داور ایرانی حاضر در مسابقات هستند و صدرالدین موسوی نیز به‌عنوان ناظر داوری راهی رقابت‌ها خواهد شد.

در جستجوی هت‌تریک با آقای رکوردها!

بیشتر بخوانید:

۲۵۸ ۲۵۸



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.