در تابستان مصالح ساختمانی ارزان شده بود/ سیمان و شن و ماسه در راس کاهش تورم

بر اساس اعلام مرکز آمار ایران در تابستان امسال، شاخص قیمت نهاده‌های ساختمان‌های مسکونی شهر تهران به عدد ۱۴۹۱.۸ رسید که این رقم نسبت به شاخص فصل قبل (۱۵۴۴.۲) ۳.۴ درصد کاهش داشته است. در تابستان گذشته تورم فصلی، معادل منفی ۳.۴ درصد بود که در مقایسه با همین اطلاع در فصل قبل (۲۶.۳ درصد)

کد خبر : 279988
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۲:۳۴
  در تابستان مصالح ساختمانی ارزان شده بود/ سیمان و شن و ماسه در راس کاهش تورم



بر اساس اعلام مرکز آمار ایران در تابستان امسال، شاخص قیمت نهاده‌های ساختمان‌های مسکونی شهر تهران به عدد ۱۴۹۱.۸ رسید که این رقم نسبت به شاخص فصل قبل (۱۵۴۴.۲) ۳.۴ درصد کاهش داشته است.

در تابستان گذشته تورم فصلی، معادل منفی ۳.۴ درصد بود که در مقایسه با همین اطلاع در فصل قبل (۲۶.۳ درصد) ۲۹.۷ واحد درصد کاهش داشته است. منظور از تورم فصلی، درصد تغییر عدد شاخص قیمت در فصل جاری نسبت به عدد شاخص در فصل قبل است. در این فصل بین گروه‌های اجرایی، بیشترین تورم فصلی مربوط به گروه اجرایی «نقاشی ساختمان» با ۹.۹ درصد است، این در حالی است که گروه اجرایی «سیمان، بتن، شن و ماسه» با ۱۵.۴ درصد کاهش، با بیشترین کاهش تورم فصلی نسبت با سایر گروه‌ها مواجه شده است.

کاهش تورم نقطه به نقطه

در تابستان امسال تورم نقطه به نقطه معادل ۲۹.۳ درصد بوده است که در مقایسه با همین اطلاع در فصل قبل (۴۳.۴ درصد) ۱۴.۱ واحد درصد کاهش داشته است. منظور از تورم نقطه‌ای، درصد تغییر شاخص قیمت در فصل جاری نسبت به شاخص قیمت فصل مشابه سال قبل می‌باشد.

در این فصل بین گروه‌های اجرایی، بیشترین تورم نقطه به نقطه مربوط به گروه اجرایی «شیشه» با ۸۳.۳ درصد است، این در حالی است که گروه اجرایی «آهن‌آلات، میلگرد، پروفیل درب و پنجره و نرده» با ۰.۴ درصد کاهش تورم نقطه به نقطه مواجه شده است.

کاهش تورم سالانه

به گزارش تسنیم، در تابستان امسال تورم سالانه معادل ۳۶.۷ درصد بوده است که نسبت به همین اطلاع در فصل قبل (۴۴.۸ درصد) ۸.۱ واحد درصد کاهش داشته است. منظور از تورم سالانه، درصد تغییر متوسط شاخص قیمت چهار فصل منتهی به فصل مورد نظر، نسبت به همین اطلاع در سال قبل می‌باشد.

در این فصل، بین گروه‌های اجرایی بیشترین تورم مربوط به گروه اجرایی «شیشه» با ۸۵.۲ درصد و کمترین تورم با ۱۸ درصد متعلق به گروه «آهن‌آلات، میلگرد، پروفیل درب و پنجره و نرده» بوده است.

مرکز آمار ایران اعلام کرده است طرح آمارگیری قیمت مصالح ساختمانی از سال ۱۳۶۵ به‌صورت شش‌ماهه در سطح شهر تهران توسط مرکز آمار ایران اجرا می‌شود، از تابستان ۱۴۰۰ این طرح به‌صورت فصلی اجرا می‌شود. در این آمارگیری، اطلاعات مربوط به قیمت مصالح ساختمانی با مراجعه به تولیدکنندگان یا عمده‌فروشان مصالح ساختمانی و با استفاده از تبلت جمع‌آوری می‏‌شود.

بیشتر بخوانید :

۲۲۰ ۴۶



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.