در برزیل، رئیس دفاع بایدن از نظامیان منطقه خواست تا به دموکراسی احترام بگذارند

[ad_1] این اظهارات مورد انتظار – اگرچه به طور خاص متوجه برزیل نیست – احتمالاً پیش از انتخابات 2 اکتبر، جایی که رئیس جمهور برزیل، ژایر بولسونارو، روز یکشنبه رسماً با گفتن “ارتش در کنار ما است”، نامزدی مجدد خود را برای انتخاب مجدد آغاز کرد. پوپولیست دست راستی علناً اعتبار سیستم انتخاباتی برزیل را

کد خبر : 233735
تاریخ انتشار : سه شنبه ۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۷
در برزیل، رئیس دفاع بایدن از نظامیان منطقه خواست تا به دموکراسی احترام بگذارند

[ad_1]

این اظهارات مورد انتظار – اگرچه به طور خاص متوجه برزیل نیست – احتمالاً پیش از انتخابات 2 اکتبر، جایی که رئیس جمهور برزیل، ژایر بولسونارو، روز یکشنبه رسماً با گفتن “ارتش در کنار ما است”، نامزدی مجدد خود را برای انتخاب مجدد آغاز کرد.

پوپولیست دست راستی علناً اعتبار سیستم انتخاباتی برزیل را مورد تردید قرار داده است و برخی نظرسنجی ها نشان می دهد که او تقریباً 20 درصد نسبت به رئیس جمهور سابق لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا از حزب کارگران کاهش یافته است.

آستین، ژنرال بازنشسته ارتش، در کنفرانس دو سالانه وزرای دفاع سخنرانی خواهد کرد و در روزهای سه شنبه و چهارشنبه با هیئت های منطقه ای گفتگوهای دوجانبه خواهد داشت.

یک مقام ارشد دفاعی آمریکا که نخواست نامش فاش شود، گفت: «به طور کلی، او پیامی بسیار قوی و روشن در مورد لزوم احترام نظامیان به دموکراسی‌ها ارائه خواهد کرد». این مقام رسمی از “پیش داوری” در مورد آنچه آستین ممکن است به همتایان برزیلی خود بگوید، خودداری کرد.

بولسونارو، کاپیتان سابق ارتش، اوایل این ماه به دیپلمات ها گفت که ارتش برزیل باید برای کمک به شفافیت در انتخابات 2 اکتبر فراخوانده شود. او مقامات انتخاباتی را تحت فشار قرار داده است که شمارش موازی آرا توسط نیروهای مسلح انجام شود. آنها آن را رد کرده اند.

این مانورها ناظران برزیلی در واشنگتن، از جمله در کنگره را ناراحت کرده است.

تام مالینوفسکی، نماینده دموکرات و عضو کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا، به رویترز گفت: «(آستین) باید به سادگی روشن کند که ارتش باید از انتخابات دور بماند و اجازه دهد هرگونه اختلاف در مورد انتخابات از طریق قانون اساسی حل شود. .

و او باید به همتایان خود یادآوری کند که قوانین ایالات متحده همکاری ما را با نظامیان خارجی که در هر کاری که ممکن است شبیه کودتا باشد شرکت می کنند محدود می کند.

رهبران نظامی بارها گفته اند که نیروهای مسلح برزیل به هر نتیجه انتخابات احترام می گذارند.

با این حال، برخی از مقامات نظامی با تکرار اظهارات بولسونارو در مورد ضعف های احتمالی در سیستم رای گیری برزیل، تیتر خبرها شده اند.

“توفان سیاسی”

بولسونارو بیشتر زندگی سیاسی خود را بر اساس نوستالژی دیکتاتوری نظامی 1964-1985 برزیل، تحقیر کنگره و دادگاه ها و در عین حال پر کردن دولت خود از افسران فعلی و سابق نیروهای مسلح، بنا کرده است.

توماس شانون، سفیر سابق ایالات متحده در برزیل، گفت که برزیلی‌ها به دنبال نشانه‌هایی هستند که در صورت امتناع بولسونارو از پذیرش شکست در صندوق‌های رای، ارتششان چگونه عمل می‌کنند.

شانون به رویترز گفت: “وزیر آستین… وارد یک طوفان سیاسی می شود که در آن برزیلی ها تلاش می کنند سطح حمایت نهادی از تلاش بالقوه برای خنثی کردن نتایج انتخابات را بسنجند.”

مقامات سابق ایالات متحده از جمله شانون هشدار دادند که برزیل به تهدیدها به خوبی پاسخ نمی‌دهد، و هر پیامی باید بر شراکت ایالات متحده و برزیل متمرکز شود “به جای اینکه بگوییم: “این کار را نکن و آن کار را نکن”. ”

شانون گفت: «اما این باید (پیامی) باشد که روشن کند که مشارکت نظامی آمریکا و برزیل به تعهد مشترک به ارزش‌ها و عملکرد دموکراتیک بستگی دارد.

وزارت امور خارجه ایالات متحده اخیراً اعتماد خود را به سیستم انتخاباتی برزیل تأیید کرده است.

ما اصلاً نمی‌خواهیم در میانه انتخابات برزیل قرار بگیریم. اما ما می‌خواهیم اطمینان حاصل کنیم که این واقعیت (معلوم است) که معتقدیم سیستم انتخاباتی برزیل معتبر است و می‌تواند یک انتخابات آزاد و منصفانه را مدیریت کند.»

نیکلاس زیمرمن، یکی از مقامات ارشد سابق کاخ سفید، گفت: “خطر همراه شدن برخی از عناصر ارتش با تلاش های ضد دموکراتیک … باید جدی گرفته شود.”

با افزایش تنش های سیاسی، رئیس دادگاه انتخاباتی کشور، ادسون فاچین، اوایل ماه ژوئیه هشدار داد که برزیل در خطر مواجهه با حادثه ای جدی تر از حمله 6 ژانویه 2021 به ساختمان کنگره آمریکا قرار دارد.

(گزارش توسط فیل استوارت؛ ویرایش توسط ادموند کلامان)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.