در بحبوحه عقب نشینی بازدهی ایالات متحده توسط رویترز، دلار برای اولین هفته از دست دادن هفتگی قرار گرفت

[ad_1] © رویترز. عکس فایل: اسکناس های صد دلاری در این تصویر که در 7 فوریه 2011 در سئول گرفته شده است، دیده می شود. رویترز/لی جائه وون/عکس فایل نوشته کوین باکلند توکیو (رویترز) – دلار آمریکا در روز جمعه به بدترین هفته خود از اوایل فوریه در برابر همتایان اصلی خود رسید که به

کد خبر : 209389
تاریخ انتشار : جمعه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰
در بحبوحه عقب نشینی بازدهی ایالات متحده توسط رویترز، دلار برای اولین هفته از دست دادن هفتگی قرار گرفت

[ad_1]


© رویترز. عکس فایل: اسکناس های صد دلاری در این تصویر که در 7 فوریه 2011 در سئول گرفته شده است، دیده می شود. رویترز/لی جائه وون/عکس فایل

نوشته کوین باکلند

توکیو (رویترز) – دلار آمریکا در روز جمعه به بدترین هفته خود از اوایل فوریه در برابر همتایان اصلی خود رسید که به دلیل کاهش بازدهی خزانه داری و خستگی پس از افزایش 14 هفته ای 10 درصدی این ارز تحت تاثیر قرار گرفت.

این شاخص که آن را در برابر شش رقیب اصلی می سنجد، سعی کرد تا حدی به آخر هفته بازگردد و با 0.05 درصد افزایش به 102.96 رسید، اما در این هفته 1.42 درصد پایین تر باقی ماند و در مسیری برای کسب یک دوره برد شش هفته ای قرار گرفت. جمعه گذشته، به بالاترین میزان از ژانویه 2003 با 105.01 صعود کرد.

حتی در شرایطی که سهام جهانی در این هفته در بحبوحه خطرات رشد ناشی از انقباض پولی تهاجمی – به رهبری فدرال رزرو – و قرنطینه های سختگیرانه چین برای جلوگیری از شیوع COVID-19 سقوط کرد، جذابیت دلار به عنوان پناهگاه یک شبه با کاهش بازدهی ایالات متحده تحت الشعاع قرار گرفت. سرمایه گذاران برای امنیت اوراق خزانه داری هجوم آوردند.

این معیار در روز پنج‌شنبه به پایین‌ترین سطح بیش از سه هفته‌ای یعنی 2.772 درصد سقوط کرد، از بالاترین سطح 3 و نیم سال اخیر که در اوایل این ماه بیش از 3.2 درصد بود.

ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد OANDA در یادداشتی به مشتریان نوشت: «دلار برای عقب نشینی آماده بود. در کل، ضعف ممکن است مدتی دیگر ادامه یابد.

سایر ارزهای امن در طول شب به رشد خود ادامه دادند، زیرا شاخص کلیدی سهام جهانی به سمت هفتمین کاهش هفتگی، طولانی‌ترین کاهش تاریخ خود، پیش رفت.

با این حال، سهام آسیایی در روز جمعه تا حدودی بهبود یافتند، اما به دلیل کاهش چین به یک معیار کلیدی وام دهی برای کاهش رکود اقتصادی آن، تقویت شد. [MKTS/GLOB]

ین در روز جمعه اندکی افزایش یافت و برای دومین بار متوالی صعود هفتگی را در پیش گرفت، با کاهش 0.84 درصدی دلار به 128.13 ین در این دوره.

فرانک سوئیس با کاهش 3.1 درصدی دلار از جمعه گذشته به 0.97070 فرانک، به بهترین هفته خود از مارس 2020 رسیده است.

نگرانی‌ها از اینکه فدرال رزرو و سایر بانک‌های مرکزی در مبارزه با تورم فوق‌العاده از منحنی عقب مانده‌اند، افزایش می‌یابد و باید در سیاست‌های سخت‌گیرانه تهاجمی‌تر عمل کنند و در نتیجه اقتصاد را به دردسر بیاندازند.

جنگ در اوکراین نیز نشانه‌ای از کاهش را نشان نمی‌دهد و دورنمای تورم ناشی از قیمت کالاها را تیره می‌کند.

مسیر چین برای خروج از قرنطینه ویروس کرونا نیز نامشخص است و فشارهای قیمتی جهانی را تهدید می‌کند، حتی در شرایطی که شانگهای آماده می‌شود تا به کسب‌وکارهای بیشتری در مناطق صفر کووید اجازه دهد از ابتدای ژوئن فعالیت عادی خود را از سر بگیرند و بنادر آن اکنون با ظرفیت 90 درصد کار می‌کنند.

ارزهای Antipodean با افزایش 1.24 درصدی این هفته و افزایش 1.51 درصدی، از علائم بازگشایی در شریک تجاری اصلی خود حمایت شده اند.

ارز استرالیا در روز جمعه پس از افزایش 1.33 درصدی در جلسه قبل، با 0.35 درصد کاهش به 0.7023 دلار سقوط کرد.

جوزف کاپورسو، استراتژیست در بانک مشترک المنافع استرالیا (OTC:) گفت: “استرالیا دیروز به طور نامتناسبی از اخبار چین بهره برد، بنابراین من فکر می کنم کمی از آن خلاص شده است، شاید برخی موقعیت ها در حال انجام است.”

اگرچه کیوی نیوزلند تمام جهش 1.41 درصدی روز گذشته را حفظ کرد و کمی بیشتر شد و به 0.6385 دلار رسید. بانک مرکزی نیوزلند چهارشنبه آینده سیاستی را تعیین می کند و انتظار می رود نیم واحد دیگر به نرخ اصلی افزایش یابد.

یورو در روز جمعه با 0.1 درصد کاهش به 1.05725 دلار رسید، اما همچنان در مسیر صعود 1.56 درصدی هفتگی قرار داشت.

پوند با 0.11 درصد کاهش به 1.2457 دلار رسید، اما 1.49 درصد در هفته افزایش یافت که بهترین نمایش آن از اواخر سال 2020 است.

تحلیلگران Westpac هشدار دادند که نباید دلار را به حساب آورد، حتی اگر افزایش آن “قدری از حیات خود را از دست بدهد”.

تحلیلگران این بانک استرالیایی در یادداشتی تحقیقاتی نوشتند: «هنوز خیلی زود است که بخواهیم یک اوج بلندمدت را در بحبوحه شرایط نابسامان بازار جهانی و یک فدرال رزرو مصمم اعلام کنیم.»

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.