در بحبوحه بازارهای نوسان، PMI ایالات متحده و تمرکز تولید ناخالص داخلی، به نظر می رسد که دوباره شاخص دلار آمریکا دوباره به 112.00 برسد.

[ad_1] شاخص دلار آمریکا از پایین ترین سطح دو هفته اخیر خود بهبود یافت و اولین کاهش هفتگی در سه هفته اخیر را کاهش داد. چالش‌های احساسات، مداخله ادعایی از سوی ژاپن، باعث آغاز روند اخیر شد. کاهش شرط‌های جنگ‌طلب فدرال رزرو، روحیه محتاطانه پیش روی خریداران کلیدی داده است. S&P Global PMI برای ماه

کد خبر : 271467
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲ آبان ۱۴۰۱ - ۳:۳۵
در بحبوحه بازارهای نوسان، PMI ایالات متحده و تمرکز تولید ناخالص داخلی، به نظر می رسد که دوباره شاخص دلار آمریکا دوباره به 112.00 برسد.

[ad_1]

  • شاخص دلار آمریکا از پایین ترین سطح دو هفته اخیر خود بهبود یافت و اولین کاهش هفتگی در سه هفته اخیر را کاهش داد.
  • چالش‌های احساسات، مداخله ادعایی از سوی ژاپن، باعث آغاز روند اخیر شد.
  • کاهش شرط‌های جنگ‌طلب فدرال رزرو، روحیه محتاطانه پیش روی خریداران کلیدی داده است.
  • S&P Global PMI برای ماه اکتبر تقویم امروز را تزئین می کند، اما اولین قرائت تولید ناخالص داخلی ایالات متحده بسیار مهم خواهد بود.

شاخص دلار آمریکا (DXY) پس از اولین کاهش هفتگی در سه هفته اخیر، در حالی که خریداران در جلسه آسیایی روز دوشنبه به 112.00 نزدیک می شوند، هفته را با شرایط محکم تر آغاز می کند. با انجام این کار، گیج دلار در برابر شش ارز اصلی به پایین‌ترین سطح در دو هفته گذشته رسید که در اوایل روز مشخص شده بود.

به نظر می رسد صحبت های پیرامون مداخله ژاپن در بازار برای دفاع از ین باعث افزایش جدید DXY شده است. با این حال، ماساتو کاندا، دیپلمات ارشد ارزی ژاپن و شونیچی سوزوکی، وزیر دارایی ژاپن، مانند گذشته در آخرین ارتباطات خود، در برابر تایید مداخله مقاومت می کنند.

در جای دیگر، این خبر مبنی بر اینکه هر دو کره شمالی و جنوبی در نزدیکی مرزهای مورد مناقشه دریای غربی خود تبادل نظر کرده اند، به نظر می رسد که اخیراً به نفع خریداران دلار آمریکا بوده است. در همین راستا می‌توان این نگرانی را ایجاد کرد که شی جین‌پینگ، رئیس‌جمهور چین در تشدید مسائل ژئوپلیتیکی با ایالات متحده در مورد تایوان تردید نکند. دلیل آن را می توان به عملکرد برتر جین پینگ در کنگره سالانه حزب کمونیست پس از پیروزی در سومین دوره متوالی مرتبط دانست.

همانطور که گفته شد، DXY در روز جمعه به شدت افت کرد در حالی که اولین منفی هفتگی در سه هفته اخیر را تقویت کرد زیرا شرط‌های جنگ‌طلب فدرال رزرو پس از Fedspeak مختلط عقب‌نشینی کردند. جیمز بولارد رئیس فدرال رزرو سنت لوئیس گفت: “من نرخ هایی را می خواهم که فشار نزولی قابل توجهی بر تورم وارد کند.” در همین راستا، رئیس فدرال رزرو شیکاگو، چارلز ایوانز، اظهار داشت که آنها باید نرخ بهره را بیشتر افزایش دهند و برای مدتی آن را حفظ کنند. با این حال، نیک تیمیراوس، خبرنگار ارشد اقتصادی در وال استریت ژورنال (WSJ) نوشت که مقامات فدرال رزرو در نشست ماه نوامبر خود به افزایش 75 بشکه‌ای دیگر نرخ بهره نزدیک هستند و احتمالاً در آن زمان بحث خواهند کرد که آیا و چگونه برنامه‌ها را نشان دهند. برای تصویب افزایش کمتر در ماه دسامبر.

در میان این بازی‌ها، سهام ایالات متحده بیشترین سود هفتگی را در چهار ماه گذشته ثبت کرد، در حالی که بازده خزانه داری 10 ساله ایالات متحده با وجود زیان خفیف در روز جمعه، 5 درصد افزایش هفتگی را نشان داد و در عین حال به بالاترین حد در 14 سال گذشته رسید. همچنین، FedWatch Tool CME پس از ارسال احتمال تقریباً 95 درصدی برای نتیجه در اوایل هفته، احتمال نزدیک به 88٪ افزایش نرخ بهره فدرال رزرو را 75 bps در ماه نوامبر پیشنهاد کرد.

در ادامه، سکوت دو هفته ای سیاستگذاران فدرال رزرو در آستانه نشست کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) در نوامبر ممکن است حرکات USD/CHF را محدود کند. با این حال، قرائت‌های اولیه برای PMI ایالات متحده برای ماه اکتبر و اولین قرائت‌های تولید ناخالص داخلی ایالات متحده برای سه ماهه سوم (سه ماهه سوم) که به ترتیب برای انتشار در روزهای دوشنبه و پنج‌شنبه منتشر می‌شوند، می‌توانند معامله‌گران را سرگرم کنند. با توجه به آمارهای مختلط احتمالی و خطرات منفی اخیر، گاوها ممکن است روزهای آسانی را در پیش رو شاهد باشند.

تحلیل تکنیکال

شاخص دلار آمریکا (DXY) علیرغم جهش از خط حمایت شیبدار صعودی از 11 آگوست، در حدود 111.60 تا زمان مطبوعات، برای متقاعد کردن خریداران، نیاز به بسته شدن روزانه فراتر از حمایت قبلی شش هفته ای، نزدیک به 112.05 دارد.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.