در بحبوحه افزایش هزینه ها، روحیه تجاری ژاپن برای سه ماهه دوم بدتر می شود

[ad_1] توسط لیکا کیهارا و تتسوشی کاجیموتو توکیو (رویترز) – نظرسنجی بانک مرکزی در روز جمعه نشان داد که اعتماد تجاری سازندگان بزرگ ژاپنی برای دومین سه ماهه متوالی در سه ماه منتهی به ژوئن کاهش یافته است که تحت تأثیر افزایش هزینه های ورودی و اختلالات عرضه ناشی از قرنطینه سختگیرانه COVID-19 چین قرار

کد خبر : 223411
تاریخ انتشار : جمعه ۱۰ تیر ۱۴۰۱ - ۹:۲۱
در بحبوحه افزایش هزینه ها، روحیه تجاری ژاپن برای سه ماهه دوم بدتر می شود

[ad_1]

توسط لیکا کیهارا و تتسوشی کاجیموتو

توکیو (رویترز) – نظرسنجی بانک مرکزی در روز جمعه نشان داد که اعتماد تجاری سازندگان بزرگ ژاپنی برای دومین سه ماهه متوالی در سه ماه منتهی به ژوئن کاهش یافته است که تحت تأثیر افزایش هزینه های ورودی و اختلالات عرضه ناشی از قرنطینه سختگیرانه COVID-19 چین قرار گرفته است.

اما نظرسنجی سه ماهه «تانکان» نشان داد که خلق و خوی غیرتولیدکنندگان بزرگ در آوریل تا ژوئن بهبود یافته است و نشان می‌دهد که شرکت‌های بخش خدمات در حال فروکش کردن فشار ناشی از همه‌گیری هستند زیرا دولت محدودیت‌های فعالیت را کاهش می‌دهد.

شاخص سرفصل تانکان که حال و هوای تولیدکنندگان بزرگ را ارزیابی می کند، از مثبت 14 در ماه مارس به مثبت 9 در ژوئن کاهش یافت و به پایین ترین سطح از مارس 2021 رسید. این شاخص در مقایسه با میانگین پیش بینی بازار به اضافه 13 بود.

شاخص احساسات غیر تولیدی بزرگ از مثبت 9 در ماه مارس به مثبت 13 در ژوئن بهبود یافت. در مقایسه با میانگین پیش‌بینی بازار به اضافه 14.

تانکن نشان داد، هم تولیدکنندگان بزرگ و هم غیرتولیدکنندگان انتظار دارند که شرایط تجاری سه ماه آینده تا حد زیادی بدون تغییر باقی بماند.

نظرسنجی رویترز پیش‌بینی می‌کند که شاخص تولیدکنندگان بزرگ به مثبت 14 بازگردد، در حالی که شاخص برای غیر تولیدکنندگان به مثبت 17 افزایش یافته است.

شرکت‌های بزرگ انتظار دارند در سال مالی جاری منتهی به مارس 2023 هزینه‌های سرمایه‌ای را 18.6 درصد افزایش دهند، در حالی که میانگین پیش‌بینی بازار برای رشد 8.9 درصدی بود.

اقتصاد ژاپن احتمالاً در سه ماهه جاری متوقف شده است زیرا محدودیت‌های سختگیرانه چین برای مقابله با کووید، افزایش هزینه‌های مواد خام و اختلالات زنجیره تامین به تولید کارخانه آسیب می‌زند. داده های روز پنج شنبه نشان داد که تولید در ماه مه بیشترین کاهش را در دو سال اخیر داشته است.

سیاستگذاران امیدوارند که مصرف پس از کشش همه‌گیری بازگردد و ضعف در فعالیت‌های تولیدی را جبران کند. اما سقوط اخیر ین قیمت سوخت و مواد غذایی وارداتی را بالا برده و دردسرهایی را برای خرده فروشان و خانوارها ایجاد کرده است.

تانکان جزو داده‌هایی خواهد بود که در نشست آتی تعیین نرخ BOJ در 20 تا 21 ژوئیه، زمانی که هیئت مدیره پیش‌بینی‌های رشد سه ماهه و تورم جدید را تولید می‌کند، بررسی می‌شود.

(گزارش توسط لیکا کیهارا و تتسوشی کاجیموتو؛ ویرایش توسط سام هلمز)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.