در این موقعیت ها تن به ازدواج ندهید

[ad_1] چه موقع نباید ازدواج کرد؟! علامت و نشانه آن چیست؟ به گزارش هوشمند نیوز، تصمیمی که در آینده پیامدهای جبران‌ناپذیری خواهد داشت و مشکلات زیادی ایجاد خواهد کرد. آنچه که در ادامه می‌آید فهرستی از موقعیت‌های خطرناک است که چراغ قرمزی برای ازدواج محسوب می‌شود. وقتی شناخت کافی ندارید ازدواج نکنید بسیاری از افراد

کد خبر : 317993
تاریخ انتشار : جمعه ۲۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۳:۲۲
در این موقعیت ها تن به ازدواج ندهید

[ad_1]

چه موقع نباید ازدواج کرد؟! علامت و نشانه آن چیست؟

به گزارش هوشمند نیوز، تصمیمی که در آینده پیامدهای جبران‌ناپذیری خواهد داشت و مشکلات زیادی ایجاد خواهد کرد. آنچه که در ادامه می‌آید فهرستی از موقعیت‌های خطرناک است که چراغ قرمزی برای ازدواج محسوب می‌شود.

وقتی شناخت کافی ندارید ازدواج نکنید

بسیاری از افراد به واسطه ارتباطات دوران آشنایی ممکن است احساس کنند که همدیگر را کاملا شناخته‌اند و وقت آن رسیده که جواب مثبت خود را به خانواده‌ها اعلام کنند. اما واقعا این شناخت کافی است؟ ازدواج با یک فرد، ازدواج با کل وجود و همه ابعاد زندگی اوست، در حالیکه شناخت‌های کافی‌شاپی یا مجازی شناخت‌های کلیشه‌ای هستند که ظواهر را آشکار می‌کند و ابعاد اصلی شخصیت را پنهان نگاه می‌دارد. بنابراین در این مرحله باید کمی صبر کرد و با تحقیق، مشورت با دیگران و گذشت زمان به شناخت عمیق‌تری رسید.

به امید تغییر شخصیت طرف مقابلتان ازدواج نکنید

عروسی ازدواج

«یک دنده و لجباز است، اما با مهربانی مطابق میلم می‌شود.»، «الان به هوای مجردی چنین رفتار می‌کند، دنیای تاهلی حال و هوایش را تغییر می‌دهد.» اگر این جملات را در ذهنتان تکرار کرده‌اید و گزینه‌تان برای ازدواج کسی است که بخشی از نیازها و خواسته‌هایتان به عنوان همسر را برآورده می‌کند اما تفاوت شخصیتی زیادی با هم دارید، صبر کنید. به این امید که بعد از شروع زندگی بتوانید با صبوری و محبت نواقص شخصیتی او را برطرف کنید، وارد زندگی نشوید. یادتان باشد تا زمانی که فرد نخواهد و انگیزه تغییر نداشته باشد شما نمی‌توانید او را تغییر دهید.

احساس تنهایی دلیل خوبی برای ازدواج نیست

احساس تنهایی شدید، بسیار ساده‌تر از آنچه که فکرش را کنید، می‌تواند هر فردی را در معرض انتخاب اشتباه قرار دهد. هر وقت شخصی در تنهایی مفرط خود غوطه‌ور شود، احساس یاس و تاسف بیقرارش کرده و او را بر هر آغوش به ظاهر بازی، پذیرا می‌کند. اگر فکر می‌کنید ازدواج راهی برای حل این مساله است کاملا در اشتباهید! به جای‌ فکر کردن به ازدواج، بهتر است با دوستان و آشنایان رفت و آمد کنید، در کلاس‌های هنری و ورزشی ثبت نام کنید و برای آینده‌تان برنامه‌ریزی کنید. بعد از مدتی که عمق تنهایی‌تان را کم کردید، می‌توانید برای زندگی تصمیمات بهتری بگیرید و ازدواج کنید.

هیجانی انتخاب نکنید

جملات یک جوان عاشق را بشنوید: «همون لحظه اول که دیدمش، مهرش به دلم نشست»، «ما با هم تفاهم داریم، می‌دانم خوشبخت می‌شویم»، «من فقط با این دختر/پسر ازدواج می‌کنم و گرنه قید ازدواج را می‌زنم»، «هیچ کس نمی‌تواند مرا از عشقم جدا کند.»

اندک نیستند دختران و پسرانی که با یک نگاه و یک آشنایی کوتاه مدت، یک دل نه صد دل عاشق و شیدای هم شده‌اند و بدون توجه به معیارهای اساسی و علیرغم مخالفت خانواده‌هایشان تصمیم می‌گیرند ازدواج کنند. اما بعد از گذشت ‌اندک زمانی و گاه حتی تا زیر یک سقف نرفته از انتخابشان پشیمان می‌شوند. اگر شما هم از این دسته هستید برای رفع این حالت و فروکش کردن احساساتتان کمی صبر کنید. با درایت و منطق راجع به گزینه انتخابی‌تان فکر کرده، دوباره آن را ارزیابی کنید و در صورت نیاز از مشاور کمک بگیرید.

به خاطر حرف دیگران ازدواج نکنید

«از دختر خاله‌ات یاد بگیر، شوهری کرد بیا و ببین!»، «همه توانسته‌اند ازدواج کنند الا تو یکی» جمله‌هایی شبیه اینها در بسیاری از خانواده‌هایی که جوانان هم سن و سال و دم بخت دارند، بسیار شنیده می‌شود. اگر تحت فشار هستید و خانواده‌تان اصرار دارند که زودتر ازدواج کنید یا اگر مقایسه‌های دیگران شما را به این فکر وا داشته که فردی را انتخاب کنید تا زبانزد فامیل شود، بهتر است دست نگه دارید.

میل شدید به خودی نشان دادن، کم کردن روی اطرافیان از طریق ازدواج یا مقایسه دائم گزینه انتخابی خود با مورد ازدواج دیگران زنگ خطری است که می‌تواند زندگی آینده‌تان را خراب کند. در این شرایط لازم است از هر اقدامی برای ازدواج صرف نظر کنید، چون ضریب خطا بسیار بالا است. بهتر است با خودتان خلوت کنید، حسادتتان را ریشه‌یابی کنید، عوامل ایجاد کننده و تداوم دهنده آن را بشناسید و راهکارهای مقابله با آن را یاد بگیرید. در نهایت وقتی به مرتبه‌ای رسیدید که به خاطر خودتان، علایق و خواسته‌هایتان خواهان ازدواج شدید، برای انتخاب همسر ایده‌آلتان قدم بردارید.

 

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.