در این مقاله مروری سریع بر همبستگی های ارزی بیاموزید

[ad_1] در این مقاله، یک نمای کلی از موارد زیر را خواهید آموخت: جفت ارزهای اصلی با همبستگی مثبت جفت ارزهای اصلی با همبستگی منفی چرا جفت ارزها همبستگی منفی یا مثبت دارند؟ چگونه تحلیل بنیادی و تکنیکال با هم کار می کنند همبستگی ارز یک تجزیه و تحلیل فنی

کد خبر : 221950
تاریخ انتشار : دوشنبه ۶ تیر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۷
در این مقاله مروری سریع بر همبستگی های ارزی بیاموزید

[ad_1]

در این مقاله، یک نمای کلی از موارد زیر را خواهید آموخت:

  • جفت ارزهای اصلی با همبستگی مثبت
  • جفت ارزهای اصلی با همبستگی منفی
  • چرا جفت ارزها همبستگی منفی یا مثبت دارند؟
  • چگونه تحلیل بنیادی و تکنیکال با هم کار می کنند

همبستگی ارز یک تجزیه و تحلیل فنی آماری است که می تواند به معامله گران بینشی در مورد نحوه حرکت جفت ارزها با یا علیه یکدیگر بدهد.

زمانی که جفت ارزها در یک جهت حرکت می کنند، همبستگی های مثبت مشاهده می شود. آنها از 0 تا 1 متغیر هستند و بسته به جایی که در امتداد محدوده قرار می گیرند، به عنوان دارای همبستگی قوی یا ضعیف توصیف می شوند.

زمانی که جفت ارزها در جهت مخالف حرکت می کنند، همبستگی های منفی دیده می شود. آنها از 1- تا 0 متغیر هستند. جفت ارزهای با همبستگی منفی بسته به جایی که در امتداد محدوده قرار می گیرند، قوی یا ضعیف توصیف می شوند.

دامنه کامل همبستگی های ارزی منهای 1 به مثبت 1 است و می توان آنها را به صورت ضریب 90/0- یا درصد 90- درصد بیان کرد. یک نکته احتیاط: ممکن است در مورد شرایط خاص بازار مانند سطوح غیرعادی نوسان، از یک همبستگی متوسط ​​واگرایی وجود داشته باشد.

چرا جفت ارزها همبستگی منفی یا مثبت دارند؟

به طور کلی، دلایل مختلفی برای همبستگی ارزی منفی و مثبت وجود دارد، از جمله:

  • روابط اقتصادی و جریان ارز بین کشورها
  • رابطه آنها با دلار آمریکا، پرمعامله ترین ارز در جهان
  • واگرایی سیاست پولی بین ارزهای ملی
  • ارز مظنه یک جفت ارز پایه جفت ارز دیگر است

نقاط ملاقات تحلیل تکنیکال و بنیادی

بین تحلیل تکنیکال با استفاده از آمار و نمودارها و تحلیل بنیادی با استفاده از اخبار و احساسات همپوشانی وجود دارد. از آنجایی که رویدادهای خبری معاملاتی متحرک بازار اغلب باعث تحرک جفت ارز می شوند، ارتباط بین تحلیل بنیادی و تحلیل تکنیکال ارزش بررسی دقیق تری دارد.

بیایید با توضیح جفت ارزهای همبسته در مقابل غیرهمبسته شروع کنیم و سپس سناریویی از واکنش آنها در طول یک رویداد خبری معاملاتی در بازار را ببینیم.

مثالی از جفت ارز با همبستگی مثبت

EURUSD و GBPUSD معمولاً به عنوان جفت ارز همبسته مثبت در نظر گرفته می شوند که به واسطه رابطه آنها با دلار آمریکا و روابط تجاری و سیاست پولی بین اتحادیه اروپا، بریتانیا و ایالات متحده مرتبط است.

مثالی از جفت ارز با همبستگی منفی

EURUSD و USDCHF معمولاً همبستگی منفی دارند، توجه کنید که قیمت مظنه جفت ارز اول، قیمت پایه جفت ارز دوم است.

نکته کلیدی در این مثال، قدرت دلار است. در سناریویی که دلار آمریکا در برابر یورو قوی‌تر است، جفت یورو دلار کاهش می‌یابد. برعکس، زمانی که USD در برابر CHF افزایش می یابد، جفت USDCHF افزایش می یابد که منجر به همبستگی منفی بین EURUSD و USDCHF می شود.

نمونه ای از اخبار معاملاتی در حال حرکت در بازار

با نگاهی دیگر به مثال همبستگی مثبت بین EURUSD و GBPUSD، اجازه دهید آن را در یک سناریوی خبری معاملاتی قرار دهیم. فدرال رزرو تصمیم به افزایش نرخ بهره (اخبار معاملاتی) می گیرد و دلار در برابر یورو و پوند (واکنش بازار) تقویت می شود. در نتیجه، EURUSD و GBPUSD کاهش یافته است که همبستگی مثبتی را نشان می دهد.

مثال همبستگی منفی بین EURUSD و USDCHF را با استفاده از سناریوی اخبار معاملاتی مشابه در نظر بگیرید. تصمیم فدرال رزرو برای نرخ بهره منجر به تقویت دلار آمریکا می شود، به این معنی که یورودلار آمریکا کاهش می یابد و دلار آمریکاCHF افزایش می یابد، نشان دهنده همبستگی منفی است.

درجه همبستگی بین جفت ارزها متفاوت است، ثابت نیست، بنابراین قبل از استفاده از این مفهوم در معاملات خود، بهترین کار این است که وضعیت همبستگی فعلی را بررسی کنید.

برای پایان دادن به بررسی اجمالی ما از همبستگی های ارزی، روابط بین جفت ارزها در نوسان ثابت است و زمانی که تجربه کافی داشته باشید می توان از آنها برای اطلاع رسانی تصمیمات معاملاتی استفاده کرد. برای درک عمیق تر از این موضوع و نحوه استفاده از آن در تجارت، به منابع اضافی Admirals مراجعه کنید.

منابع بیشتر

قدرت سنج ارز فارکس – شاخص فنی برای معامله گران (admiralmarkets.com)

وبینار: همبستگی ارز برای مبتدیان | مرکز توجه تجارت

علاقه مند به یادگیری بیشتر در مورد تحلیل بنیادی هستید؟ به وبینارهای رایگان ما بپیوندید!

وبینارهای تجاری رایگان

در وبینارهای زنده که توسط کارشناسان تجارت ما برگزار می شود، هماهنگ شوید

عضویت رایگان

این مطالب حاوی توصیه‌های سرمایه‌گذاری، توصیه‌های سرمایه‌گذاری، پیشنهاد یا درخواست برای هرگونه معامله در ابزارهای مالی نیست و نباید تفسیر شود. لطفاً توجه داشته باشید که چنین تحلیل معاملاتی یک شاخص قابل اعتماد برای عملکرد فعلی یا آینده نیست، زیرا ممکن است شرایط در طول زمان تغییر کند. قبل از تصمیم گیری برای سرمایه گذاری، باید از مشاوران مالی مستقل مشاوره بگیرید تا مطمئن شوید که خطرات را درک می کنید.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.