در اولین حکم قاضی جکسون، دادگاه عالی ایالات متحده در مورد پرونده MoneyGram تصمیم گیری می کند

[ad_1] حکم صادر شده توسط جکسون، که سال گذشته توسط سنا به عنوان جدیدترین 9 قاضی تایید شد، به اتفاق آرا بود. جکسون نوشت که وجوه مطالبه نشده عموماً متعلق به ایالت هایی است که محصولات مالی مانی گرام خریداری شده اند و نه به دلاور، ایالتی که دومین شرکت بزرگ انتقال پول در جهان

کد خبر : 326877
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۰:۲۲
در اولین حکم قاضی جکسون، دادگاه عالی ایالات متحده در مورد پرونده MoneyGram تصمیم گیری می کند

[ad_1]

حکم صادر شده توسط جکسون، که سال گذشته توسط سنا به عنوان جدیدترین 9 قاضی تایید شد، به اتفاق آرا بود. جکسون نوشت که وجوه مطالبه نشده عموماً متعلق به ایالت هایی است که محصولات مالی مانی گرام خریداری شده اند و نه به دلاور، ایالتی که دومین شرکت بزرگ انتقال پول در جهان در آن ثبت شده است.

بسیاری از بزرگترین شرکت های ایالات متحده در دلاور ثبت شده اند. برای دولت، اموال بی ادعا تبدیل به یک پول ساز بزرگ شده است. 448.6 میلیون دلار از درآمد 5.4 میلیارد دلاری دلاور در سال 2021 را به خود اختصاص داد و سومین منبع درآمدی بزرگ را به خود اختصاص داد.

جکسون، اولین زن سیاه پوستی که به عنوان قاضی خدمت کرد، یکی از سه عضو لیبرال دادگاه با اکثریت 6-3 محافظه کار است. جکسون تنها قاضی است که توسط بایدن، یک دموکرات، به دادگاه منصوب شده است. دونالد ترامپ، سلف جمهوری خواه او، توانست سه قاضی محافظه کار را در طول چهار سال ریاست جمهوری خود منصوب کند. جکسون جایگزین استفان بریر، قاضی لیبرال بازنشسته شد و در ماه ژوئن برای این نقش سوگند یاد کرد.

در این حکم، جکسون نوشت که به طور کلی یک ایالت تحت قدرت آن به نام «فرار» می‌تواند اموال متروکه را در صورتی که در داخل ایالت واقع شده باشد، تصاحب کند.

اما در مورد چک های مانی گرام، جکسون گفت که یک قانون فدرال معروف به قانون دفع حواله های متروکه و چک های مسافرتی که در سال 1974 تصویب شد، حاکم است و به طور کلی به ایالت هایی که چک ها خریداری شده اند، حقوق می دهد.

طبق آن قانون، حواله‌هایی که نقد نشده‌اند، عموماً می‌توانند توسط ایالتی که در آن خریداری شده‌اند، دریافت کنند.

دلاور ادعا کرد که محصولات مالی مانی گرام مورد بحث، که به عنوان “چک های رسمی” شناخته می شوند، تحت آن قانون به عنوان “حواله پول” یا “سایر ابزارهای نوشتاری مشابه” واجد شرایط نیستند. این چک‌ها ابزارهای مالی پیش‌پرداخت‌شده‌ای هستند که می‌توان آن‌ها را در بانک‌ها یا اتحادیه‌های اعتباری خریداری کرد و می‌توان از آن‌ها برای انتقال وجوه به گیرنده مشخص استفاده کرد.

جکسون خاطرنشان کرد که از سال 2002 تا 2017، دلاور 250 میلیون دلار چک های نقد نشده MoneyGram را در اختیار داشت که در سراسر کشور خریداری شده بود، حتی اگر تنها یک میلیون دلار در خود دلاور خریداری شده بود.

گروهی از ایالت‌ها از جمله پنسیلوانیا، ویسکانسین و آرکانزاس، دلاور را با این استدلال که قانون 1975 اعمال می‌شود، به دادگاه بردند، و یک داور مستقل که توسط دادگاه عالی مامور شده بود در ابتدا ارزیابی اولیه پرونده را انجام دهد.

اما داور، قاضی دایره ای ایالات متحده، پیر لوال، بعداً با دیدگاه دلاور موافقت کرد که آنها از نظر قانونی حواله پول نیستند، بلکه “چک های بانکی شخص ثالث” هستند.

جکسون این موضع را رد کرد و گفت که ابزارهای مالی از نظر عملکرد و عملکرد مشابه حواله‌های پولی هستند و اجازه می‌دهند تا مبلغی مشخص به یک شخص خاص پیش‌پرداخت شود.

جکسون نوشت: «و هیچ یک از تفاوت‌هایی که دلاور شناسایی می‌کند به متن قانونی یا معنای معمولی حواله پول مربوط نمی‌شود».

(گزارش توسط نیت ریموند در بوستون؛ ویرایش توسط ویل دانهام)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.