درگذشت مایکل گامبون بازیگر هری پاتر

[ad_1] مایکل گامبون بیشتر برای بازی در نقش پروفسور آلبوس دامبلدور در شش فیلم از هشت فیلم هری پاتر شناخته شد. سر مایکل که در دوبلین به دنیا آمد، در طول پنج دهه فعالیت خود در تلویزیون، فیلم، تئاتر و رادیو مشغول بود. این بازیگر سری فیلم‌های پرطرفدار هری پاتر در طول فعالیت خود چهار

کد خبر : 408258
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۱
درگذشت مایکل گامبون بازیگر هری پاتر

[ad_1]

درگذشت مایکل گامبون بازیگر هری پاتر

مایکل گامبون بیشتر برای بازی در نقش پروفسور آلبوس دامبلدور در شش فیلم از هشت فیلم هری پاتر شناخته شد. سر مایکل که در دوبلین به دنیا آمد، در طول پنج دهه فعالیت خود در تلویزیون، فیلم، تئاتر و رادیو مشغول بود. این بازیگر سری فیلم‌های پرطرفدار هری پاتر در طول فعالیت خود چهار جایزه بفتا را برنده شده بود.

بیوه او لیدی گامبون و پسرش فرگوس گفتند که “شوهر و پدر محبوبِ” آنها پس از ابتلا به ذات الریه در آرامش و در شرایطی که خانواده در کنارش بودند درگذشت.

سر مایکل علاوه بر نقش اصلی خود در هری پاتر، نقش کارآگاه فرانسوی ژول مایگر را در سریال Maigret ITV  بازی کرده بود. او همچنین به خاطر بازی در نقش فیلیپ مارلو در سریال The Singing Detective اثر دنیس پاتر در بی بی سی شناخته شده بود.

مایکل گامبون و لیدی گامبون با پسرش

بازیگر پروفسور آلبوس دامبلدور کار خود را به عنوان یکی از اعضای اصلی تئاتر ملی سلطنتی لندن آغاز کرد و سپس در تعدادی از نمایشنامه‌های شکسپیر بازی کرد. او به دلیل خدمات خود به صنعت سرگرمی در سال 1998 لقب شوالیه را دریافت کرد.

در بیانیه خانواده سر گامبون آمده است: «ما از اعلام خبر درگذشت سر مایکل گامبون بسیار غمگین هستیم. مایکل در بیمارستان و در حالی که همسرش آن و پسرش فرگوس بر بالین او بودند درگذشت.»

بیوگرافی کوتاهی از بازیگر نقش پروفسور آلبوس دامبلدور

مایکل جان گامبون 19 اکتبر 1940 در حومه کابرا دوبلین به دنیا آمد. مادرش، مری (با نام خانوادگی هوآر)، یک خیاط بود و پدرش، ادوارد گامبون، یک مهندس ساختمان در طول جنگ جهانی دوم بود. پدرش تصمیم گرفت برای بازسازی لندن کار کند و وقتی گامبون شش ساله بود، همراه با خانواده را به مورنینگتون کرسنت در منطقه کمدن لندن نقل مکان کرد.

بیوگرافی کوتاهی از بازیگر نقش پروفسور آلبوس دامبلدور

پدر گامبون ترتیبی داد که او شهروند بریتانیا شود، تصمیمی که بعداً به او اجازه داد تا جهان او را در فیلم‌های معروف هری پاتر بشناسند و یک نشان شوالیه واقعی (و نه افتخاری) دریافت کند. او به کالج سنت آلویسیوس در هایگیت، که دانش‌آموزان برجسته‌ای داشت، تحصیل کرد و بعداها به نورث اند، کنت نقل مکان و در مدرسه متوسطه کریفورد تحصیل کرد اما در سن 15 سالگی بدون هیچ مدرک تحصیلی آنجا را ترک کرد.

بازیگر نقش پروفسور آلبوس سپس به عنوان یک ابزارساز نزد ویکرز-آرمسترانگ شاگردی کرد. در 21 سالگی، او یک فرد بسیار ماهر در این حوزه بود. او این کار را یک سال دیگر ادامه دارد اما همین مدت یک اشتیاق مادام‌العمر برای جمع‌آوری اسلحه‌های عتیقه، ساعت و ماشین‌های کلاسیک در او ایجاد کرد.

او در سال 1962 اولین بازیگری خود را در تولید اتللو در دوبلین انجام داد، به سرعت به تئاتر ملی لندن پیوست و به کار روی صحنه‌های سراسر بریتانیا، نیویورک و آلمان ادامه داد. اما این فیلم‌های هری پاتر بود که سر مایکل را به طور گسترده‌ای به تمام جهان معرفی کرد. او علاوه بر حرفه خود روی صحنه و پرده سینما، صداپیشگی در بازی های ویدیویی Elder Scrolls را نیز بر عهده داشت.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.