درگذشت خواننده پیشکسوت و پخش سریالی با با بازی جواد رضویان و الیکا عبدالرزاقی

[ad_1] درگذشت یک خواننده پیشکسوت، تازه‌ترین خبر درباره اکران فیلم «عروسک»، اهدای جایزه اول جشنواره ترانسیلوانیا به فیلم ایرانی، پخش سریال جدیدی با بازی جواد رضویان و الیکا عبدالرزاقی، هشدار درباره روخوانی بچه‌ها، آخرین وضعیت کاخ مروارید، پل‌ خاتون و محوطه ازبکی و آخرین جزییات درباره سهمیه حج ایران گزیده‌هایی از اخبار فرهنگی هنری روز

کد خبر : 363418
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۸
درگذشت خواننده پیشکسوت و پخش سریالی با با بازی جواد رضویان و الیکا عبدالرزاقی

[ad_1]

درگذشت یک خواننده پیشکسوت، تازه‌ترین خبر درباره اکران فیلم «عروسک»، اهدای جایزه اول جشنواره ترانسیلوانیا به فیلم ایرانی، پخش سریال جدیدی با بازی جواد رضویان و الیکا عبدالرزاقی، هشدار درباره روخوانی بچه‌ها، آخرین وضعیت کاخ مروارید، پل‌ خاتون و محوطه ازبکی و آخرین جزییات درباره سهمیه حج ایران گزیده‌هایی از اخبار فرهنگی هنری روز دوشنبه بود.

به گزارش ایسنا، صبح دوشنبه ـ ٢٩ خردادماه ـ نشست خبری رویداد برکت دیدار که پیش‌رویداد دوازدهمین جشنواره مد و لباس فجر است، برگزار شد. بر اساس آنچه در این نشست اعلام شد «رویداد برکت دیدار» از ۳ تا ۵ تیرماه از ساعت ۱۱ تا ۲۰:۳۰ در هتل هما برگزار خواهد شد.

طلسم اکران «عروسک» می‌شکند؟

«عروسک» دومین فیلم بلند زنده‌یاد اصغر یوسفی‌نژاد بود که دو سال قبل متقاضی شرکت در جشنواره فیلم فجر شد و با وجود اینکه برخی اعضای هیات انتخاب این فیلم را پسندیده بودند، مجوز نمایشش در این رویداد صادر نشد. این فیلم مدتی قبل در جشنواره فیلم استانبول هم نمایش داده شد و از آنجا که به نظر می‌رسد مشکلی برای نمایش آن وجود ندارد، طبق گفته تهیه‌کننده – جلیل اکبری صحت – برای اکران عمومی در سالگرد درگذشت فیلمسازش آماده می‌شود.

در این روز که همزمان با زادروز رضا کیانیان نیز بود، بخش‌هایی از گفت‌وگوی تصویری این بازیگر منتشر شده که او در آن درباره فیلم «باغ فردوس ۵ بعدازظهر» ساخته سیامک شایقی و نیز همکاری با جوان‌ها صحبت کرده است. در این لینک می‌توانید این مصاحبه ویدیویی را تماشا کنید. 

جایزه اول جشنواره ترانسیلوانیا به فیلم ایرانی رسید

همچنین فیلم سینمایی «مثل ماهی روی ماه» ساخته دُرناز حاجی‌ها جایزه بهترین فیلم بیست و دومین جشنواره فیلم ترانسیلوانیا در کشور رومانی را دریافت کرد.  بنا بر اعلام سایت جشنواره این نخستین بار در طول دوران برگزاری این رویداد است که جایزه اول جشنواره به فیلمی از یک کارگردان زن می‌رسد.

جایزه جشنواره فیلم سیدنی معرفی شد

«مادر همه دروغ‌ها»، فیلمی مستند-درام که به بررسی اسرار شورش‌های نان در مراکش در سال ۱۹۸۱ می‌پردازد، به عنوان بهترین فیلم جشنواره فیلم سیدنی انتخاب شد.

دوره‌های آموزشی با حضور علی نصیریان، افشین هاشمی و… در «سنگلج»

همچنین کارگاه‌های آموزشی نمایش ایرانی با حضور استادانی چون علی نصیریان، افشین هاشمی، هدایت هاشمی و … زیر نظر داود فتحعلی‌بیگی در تماشاخانه سنگلج برپا می‌شود. این کارگاه‌ها از تیرماه امسال آغاز می‌شوند و بهره‌ بردن از تجربه‌های پیشکسوتان و کهنه‌سواران نمایش ایرانی در جهت بازشناخت تئاتر ملی و تربیت نیروی جوان، از دیگر اهداف برگزاری این کارگاه‌هاست.

بیشتر بخوانید:

روایت کارگردان بالیوود از دیدار با مجید مجیدی

خبرهایی از «ارث شوم» و «چند قدم دورتر»

«عقرب عاشق»؛ محکی جدید برای کارگردان فعال دهه ۸۰ تلویزیون

همچنین سریال جدید «فوفو مسافری از کامادو» با بازی جواد رضویان و الیکا عبدالرزاقی از سه‌شنبه، ۱۳ تیرماه در پلتفرم فیلم‌نت آغاز می‌شود.

و این‌که محمود پاک‌نیت که اخیرا در دو سریال “گیلدخت” و “آتش و باد” به ایفای نقش پرداخته بود، حالا در سریال جدید مسعود ده‌نمکی که به عنوان سریال رمضانی از آن یاد می‌شود، ایفای نقش می‌کند.

هشدار درباره روخوانی بچه‌ها!

به دنبال سوژه کتاب‌خوانی کودکان و نوجوانان و راهکارهایی که برای کتاب‌خوان کردن بچه‌ها وجود دارد، با احمد اکبرپور ـ نویسنده ادبیات کودک و نوجوان ـ گفت‌وگو کردیم. اکبرپور با بیان این‌که کتاب‌خوانی برای کودکان و نوجوانان باید اجباری شود به پدر و مادرها هشدار داد روخوانی بچه‌ها از سطح مقطع تحصیلی خود عقب‌تر است و تنها چیزی که می‌تواند به تقویت روخوانی آن‌ها کمک کند کتاب‌خوانی است.

برگزاری «روز فرهنگی ایران» در چین

همچنین رویداد «روز فرهنگی ایران» در مرکز ملی همایش‌های شهر پکن و در آخرین روز از بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب چین برگزار شد. در این رویداد علاوه بر سخنرانی مسئولان، «ون یه شون»، «مو هونگ یان»، «جیا فی» و «یو لی» به عنوان نمایندگان نسل‌های مختلف ایران‌شناسان چینی، به معرفی آثار و خدمات خود در جهت گسترش زبان فارسی در چین و برقراری پیوند نزدیک‌تر میان چین و ایران پرداختند.

خواننده پیشکسوت موسیقی درگذشت

در ادامه خبردار شدیم که نصرالله ناصح‌پور، خواننده پیشکسوت موسیقی که به دلیل عارضه مغزی در بیمارستان بستری شده بود شامگاه یکشنبه ـ ۲۸ خردادماه ـ در سن ۸۳ سالگی درگذشت.  مراسم تشییع پیکر این خواننده پیشکسوت روز چهارشنبه، ۳۱ خردادماه، ساعت ۹:۳۰ دقیقه صبح از مقابل خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود و پیکر او در قطعه هنرمندان بهشت زهرا به خاک سپرده خواهد شد.

دعوای حیدری و صفدری در سفرهای هوایی

 همچنین در نشست اعضای هیأت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی با رییس و معاون سازمان هواپیمایی کشور که صبح دوشنبه (۲۹ خردادماه) برگزار شد، از “دعوای حیدری و صفدری” در سفرهای هوایی سخن گفته شد. همچنین مسائلی مثل گرانی و کمبود بلیت هواپیما و مدت زمان انتظار طولانی برای خرید بلیت مطرح شد.

آخرین وضعیت کاخ مروارید، پل‌ خاتون و محوطه ازبکی

معاون میراث‌ فرهنگی استان البرز نیز  آخرین وضعیت و اقدامات انجام‌شده برای پل خاتون البرز، کاخ مروارید، محوطه ازبکی، کاروانسرای شاه‌عباسی و کاخ موزه سلیمانیه را تشریح کرد و درباره بودجه میراث‌ فرهنگی این استان به ایسنا توضیحاتی داد. 

عربستان هنوز جواب سهمیه اضافی ایران را نداده است

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت خبر داد که عربستان هنوز با درخواست افزایش سهمیه حج ایران موافقت نکرده است.

ایران امسال ۸۷ هزار و ۵۵۰ نفر به حج اعزام کرده است، درحالی که سازمان حج و زیارت برای افزایش سهمیه حج امسال، با توجه به انتظار بیش از یک میلیون زائر ایرانی، به عربستان پیشنهادها و درخواست‌هایی داده، حتی حجت‌الاسلام احمد آزادیخواه ـ رییس فراکسیون حج مجلس ـ احتمال افزایش سهمیه حج تا ۱۰۰ هزار نفر را مطرح کرده بود.

جزئیات قرارداد چند میلیون دلاری مسی با عربستان

از سویی اعلام شد که «لیونل مسی»، فوق ستاره آرژانتینی دنیای فوتبال، ۲۵ میلیون دلار برای تبلیغ گردشگری عربستان دریافت می‌کند، اما این قرارداد پیش‌شرط‌هایی دارد. جزئیات این قرارداد که اخیرا منتشر شده و توسط مجله تایمز بررسی شده است نشان می‌دهد که این بازیکن فوتبال آرژانتینی می‌تواند تا ۲۵ میلیون دلار در مدت سه سال دریافت کند تا به عنوان سفیر برای صنعت گردشگری در حال رشد عربستان سعودی عمل کند.

در نهایت اینکه مقام‌های عراق از کتیبه سنگی که اخیرا توسط ایتالیا به این کشور بازگردانده شد، رونمایی کردند. این کتیبه که متن‌های آن به خط میخی نوشته شده‌ است، دارای نشان «شلمنسر سوم» (Šulmānu-ašarēdu)، ‌ پادشاه آشوری است که در فاصله ۸۵۸ تا ۸۲۳ پیش از میلاد در منطقه نمرود واقع در عراق امروزی حکومت می‌کرد.

پیشنهادهایی برای خواندن:

داستان نقاشی که به چنگ نازی‌ها افتاد

نجات جان زائر ایرانی در مکه

دورخیز ترکیه برای برتری در جهان

طالبان برای گنجینه تخریب‌شده بلیت می‌فروشد

روزی که صدام به خاطر ترور شهید صیاد از مسعود رجوی تشکر کرد

انتهای پیام 

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.