«دروازه طهرون» را ببینید – ایسنا

نمایشگاه عکس تهران قدیم با عنوان «دروازه طهرون» به مناسبت روز جهانی موزه برگزار می‌شود. به گزارش ایسنا، در این نمایشگاه ۳۰ قطعه عکس از تهران قدیم با عنوان «دروازه طهرون» به مناسبت هفته میراث فرهنگی و روز جهانی موزه نمایش داده می‌شود. هر سال در روز جهانی موزه، موضوعی مشخص می‌شود تا مردم و

کد خبر : 55220
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۶
«دروازه طهرون» را ببینید – ایسنا



نمایشگاه عکس تهران قدیم با عنوان «دروازه طهرون» به مناسبت روز جهانی موزه برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، در این نمایشگاه ۳۰ قطعه عکس از تهران قدیم با عنوان «دروازه طهرون» به مناسبت هفته میراث فرهنگی و روز جهانی موزه نمایش داده می‌شود.

هر سال در روز جهانی موزه، موضوعی مشخص می‌شود تا مردم و متخصصان به‌صورت مستقیم از موزه‌ها دیدن کنند و درباره چالش‌های موزه به بحث و گفت‌وگو بپردازند. با تعیین این روز، موزه جایگاه و ارزش خود را به‌عنوان نهادی دائمی در میان عموم مردم به دست می‌آورد. امسال شعار این روز «آینده موزه‌ها: بازتوانی و بازاندیشی» انتخاب شده است.

در توضیح این نمایشگاه آمده است: اگرچه این روزها با نوسازی پایتخت و از بین رفتن بناهای قدیمی، نسل‌های جدید خاطره چندانی از تهران قدیم ندارد، اما تصاویر به‌جامانده از بناهای قدیم پایتخت، به خصوص دروازه‌های زیبا با معماری هنرمندانه تهران قدیم همچنان جذاب و خاطره‌انگیز بوده و سندی تاریخی بر نام‌هایی که هنوز در برخی معابر و اماکن تهران به یادگار مانده است.

عناوینی مثل دروازه دولت، دروازه شمیران، دروازه قزوین و دروازه غار هنوز در نشانی‌های تهران بر سر زبان‌هاست و در نمایشگاه دروازه طهرون می‌توان تصاویری زیبا از دروازه‌های قدیمی پایتخت از جمله دروازه‌های خراسان، قلهک، شاه عبدالعظیم، یوسف‌آباد، غار، دولت، گمرک و خانی‌آباد و همچنین خیابان‌ها و بناهایی دیگر را دید و لذت برد.

نمایشگاه دروازه طهرون از  ۲۸ اردیبهشت تا ۵ خرداد در صفحه اینستاگرام فرهنگسرای امام (ره) به نشانی Imam.farhangsaraa در دسترس علاقه‌مندان خواهد بود. این نمایشگاه با مشارکت عکاسخانه شهر برگزار شده است.

انتهای پیام



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.