درهم حدود 0.27 دلار است. همیشه. چگونه کار می کند؟ – واحد پول – 9 ژوئیه 2023

[ad_1] درهم تقریباً برابر با 0.27 دلار است. برخلاف ارزهایی که به طور فعال در فارکس معامله می شوند، درهم امارات همیشه نرخ مبادله ثابتی را در برابر دلار آمریکا حفظ می کند. شما ممکن است این واقعیت را در مورد درهم بدانید. با این حال، آیا می دانستید که علاوه بر امارات، ده ها

کد خبر : 372496
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۰
درهم حدود 0.27 دلار است.  همیشه.  چگونه کار می کند؟  – واحد پول – 9 ژوئیه 2023

[ad_1]

درهم تقریباً برابر با 0.27 دلار است. برخلاف ارزهایی که به طور فعال در فارکس معامله می شوند، درهم امارات همیشه نرخ مبادله ثابتی را در برابر دلار آمریکا حفظ می کند. شما ممکن است این واقعیت را در مورد درهم بدانید. با این حال، آیا می دانستید که علاوه بر امارات، ده ها کشور دیگر نیز همین کار را می کنند؟ بیایید آن را بفهمیم.

ارزهای کدام کشورها با دلار آمریکا مرتبط است؟

اکثر جزایر کارائیب، مانند آروبا، باهاما، باربادوس و برمودا، ارزهای خود را به دلار آمریکا متصل می کنند زیرا گردشگری منبع اصلی درآمد آنهاست.

در آفریقا، بسیاری از کشورها به یورو وابسته هستند. جیبوتی و اریتره تنها استثناهایی هستند که ارزهای خود را به دلار متصل می کنند.

چندین کشور خاورمیانه، از جمله اردن، عمان، قطر، عربستان سعودی و امارات متحده عربی برای ثبات به دلار آمریکا می چسبند – کشورهای نفت خیز به ایالات متحده به عنوان یک شریک تجاری بزرگ نیاز دارند.

در آسیا، ماکائو و هنگ کنگ دلار آمریکا را ثابت می کنند.

راه حل های من در بازار MQL5: محصولات ولادیمیر توروپوف برای معامله گران

دلایل چیست؟

کشورها به دلایل مختلف ارزهای خود را به دلار ایالات متحده (USD) متصل می کنند. در اینجا برخی از انگیزه های متداول در پشت تثبیت ارز آورده شده است:

ثبات و اعتماد به نفس

پیوند یک ارز با یک ارز باثبات و به طور گسترده پذیرفته شده مانند دلار می تواند ثبات و اطمینان را برای سرمایه گذاران، مشاغل و مصرف کنندگان فراهم کند. به کاهش نوسانات نرخ ارز و کاهش خطرات مرتبط با آن کمک می کند در حال نوسان ارزش های ارزی

تسهیل تجارت

پیوستن به یک ارز تجاری اصلی مانند دلار آمریکا می تواند معاملات تجاری بین المللی را ساده کند. این نرخ ارز ثابتی را فراهم می کند و نیاز به محاسبه مجدد ثابت را از بین می برد و برنامه ریزی و اجرای تجارت فرامرزی را برای مشاغل آسان تر می کند.

کنترل تورم

برخی از کشورهایی که تورم بالایی دارند، ممکن است برای کمک به کنترل فشارهای تورمی، ارز خود را به ارز باثبات‌تری مانند دلار متصل کنند. با اتخاذ سیاست‌های پولی ارزی که آنها به آن وابسته هستند، می‌توانند به طور بالقوه از نرخ‌های تورم پایین‌تر بهره ببرند.

جذب سرمایه گذاری خارجی

یک ارز ثابت می تواند برای سرمایه گذاران خارجی جذاب باشد، زیرا ریسک کاهش ارزش پول را کاهش می دهد. پیوستن به یک ارز پرکاربرد مانند USD می‌تواند سرمایه‌گذاری خارجی را با فراهم کردن یک محیط نرخ ارز آشنا و قابل پیش‌بینی تشویق کند.

مواد و روش ها

روش‌های مورد استفاده برای پیوند ارزها به USD می‌تواند متفاوت باشد. در اینجا چند رویکرد رایج وجود دارد:

نرخ ارز ثابت

در این رویکرد، بانک مرکزی کشور نرخ ارز مشخصی را بین واحد پول خود و دلار تعیین می کند و متعهد به حفظ آن نرخ می شود. بانک مرکزی در صورت لزوم در بازار ارز برای خرید یا فروش ارز خود مداخله می کند تا نرخ ارز مورد نظر را حفظ کند.

ترتیب تابلوی ارز

بر اساس یک ترتیبات هیئت ارزی، بانک مرکزی کشور به طور کامل از ارز خود با ذخایر خارجی پشتیبانی می کند که معمولاً بر اساس ارز ثابت (USD) است. بانک مرکزی ذخایر کافی برای مبادله ارز محلی با ارز ثابت با نرخ مبادله ثابت دارد.

میخ خزنده

این سیستم شامل تنظیم منظم نرخ ارز در یک محدوده از پیش تعریف شده است. نرخ ارز به تدریج بر اساس عوامل اقتصادی مانند تفاوت تورم، تراز پرداخت ها یا سایر معیارهای از پیش تعیین شده تنظیم می شود.

شناور مدیریت شده با مداخله

برخی از کشورها یک رژیم نرخ ارز شناور مدیریت شده را اتخاذ می کنند که در آن نرخ ارز مجاز است در محدوده خاصی یا بر اساس نیروهای بازار در نوسان باشد. این در حالی است که بانک مرکزی هر از گاهی برای تثبیت نرخ ارز و جلوگیری از انحراف قابل توجه از سطح مطلوب، در بازار ارز مداخله می کند.

خطرات

توجه به این نکته حائز اهمیت است که گرچه پیوند یک ارز با دلار آمریکا می تواند مزایایی را به همراه داشته باشد، اما با چالش هایی نیز همراه است. ارزهای تثبیت شده ممکن است در پاسخ به شرایط اقتصادی داخلی با مشکلاتی مواجه شوند و توانایی بانک مرکزی برای اجرای سیاست پولی مستقل را محدود کند. علاوه بر این، حفظ میخ نیاز به مدیریت دقیق خارجی دارد ذخایر و ممکن است کشور را در معرض خطراتی قرار دهد اگر میخ به دلیل تغییر شرایط اقتصادی ناپایدار شود.

راه حل های من در بازار MQL5: محصولات ولادیمیر توروپوف برای تاجران

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.