درس های سخت در قانون قضایی بیت کوین نشان می دهد که ما باید هوشیار باشیم

[ad_1] دو اختلاف قانونی مشابه در مورد کلاهبرداری های ادعایی بیت کوین نشان می دهد که اگرچه بیت کوین ممکن است فاسد نشدنی باشد، اما انسان ها اینطور نیستند. این یک سرمقاله نظری توسط فیل اسنایدر، مربی آموزش بلاک چین، بیت کوین و همه رسانه ها در دانشگاه هیوستون است. Sam Bankman-Fried، FTX، SOL، CEL،

کد خبر : 302974
تاریخ انتشار : جمعه ۱۶ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۰
درس های سخت در قانون قضایی بیت کوین نشان می دهد که ما باید هوشیار باشیم

[ad_1]

دو اختلاف قانونی مشابه در مورد کلاهبرداری های ادعایی بیت کوین نشان می دهد که اگرچه بیت کوین ممکن است فاسد نشدنی باشد، اما انسان ها اینطور نیستند.

این یک سرمقاله نظری توسط فیل اسنایدر، مربی آموزش بلاک چین، بیت کوین و همه رسانه ها در دانشگاه هیوستون است.

Sam Bankman-Fried، FTX، SOL، CEL، XRP، ETH، و غیره، چند مورد از کلاهبرداری‌ها و کلاهبرداران رمزنگاری معروف هستند که در مورد آنها می‌شنویم. اما ریپوف های کم حاشیه زیادی نیز وجود دارند که زیر رادار رسانه های اصلی پرواز می کنند.

اندرو جی. کوبوس، وکیل هیوستون از شرکت حقوقی کوبوس، منازعات حقوقی مربوط به بیت کوین را در دادرسی خود شامل می شود. طبق مصاحبه ای که با کوبوس برای این مقاله انجام داده است، یکی از پرونده های فعلی او مربوط به زنی مسن است که در سال 2017، کشیش جوانی در کلیسایش به او مراجعه کرد و او را تشویق کرد تا با کمک او روی بیت کوین سرمایه گذاری کند. زن و مرد به توافق شفاهی پرداختند که 80000 دلار به او منتقل کند و او با پول او بیت کوین بخرد و با خیال راحت برای او ذخیره کند. حال شاکی پرونده، زن مسن، مرد را متهم می کند که با آگاهی و استفاده از کلید خصوصی، بیت کوین او را به سرقت برده است. محاکمه این پرونده برای بهار 2023 در شهرستان هریس، تگزاس (پرونده شماره 2021-51487) تعیین شده است.

بر اساس این دادخواست، کشیش بیت کوین را برای زن مسن خریداری کرده و تا ژوئیه 2020 نگه داشته است، زمانی که زن درخواست کرد که بیت کوین برگردانده شود. کشیش سپس یک کیف پول سخت افزاری Trezor حاوی 7.742 بیت کوین را سفارش داد و راه اندازی کرد و دستگاه Trezor را به همراه یک «کارت عبارت اولیه» که کشیش تکمیل کرده بود به زن داد. چند روز بعد، زن Trezor را باز کرد و متوجه شد که تمام بیت کوین او از دستگاه Trezor حذف شده است.

کوبوس ادعا کرده است که کشیش یک کپی از کارت عبارت اولیه را نگه داشته و پس از دادن Trezor به او کیف پول را دوباره ساخته و پس از آن تمام بیت کوین را به کیف پول جداگانه ای که کنترل می کند منتقل کرده است. زن مسن با کشیش تماس گرفت تا در مورد دارایی های مفقود شده جویا شود و به او گفته شد که سیستم او “هک شده است”. زن سالخورده بدون هیچ توسلی از طریق اجرای قانون، برای کمک به وکیل محاکمه و سیستم قضایی مراجعه کرد.

به گفته کوبوس، به نظر می رسد که این نوع تخلفات با پذیرش رو به رشد بیت کوین در حال افزایش است، زیرا افراد تازه کار در این فضا توسط کلاهبرداران سطح خیابان مورد سوء استفاده قرار می گیرند. اگرچه این یک قانون قضایی جدید است، اما چنین کلاهبرداری در فضای بیت کوین چیز جدیدی نیست. حتی برخی از پیچیده ترین سرمایه گذاران نیز در این نوع دعاوی دخیل بوده اند.

در سال 2012، دوقلوهای Winklevoss با چارلی شرم برای خرید 750000 دلار بیت کوین قرارداد بستند که در آن زمان تنها 18.81 دلار ارزش داشت. بر اساس اسناد دادگاه، WCF (صندوق Winklevoss) ادعا کرد که شرم نمی تواند 61000 دلار از پولی را که به او منتقل کرده اند حساب کند و او 5000 بیت کوین برای خود خریداری کرده است. WCF ادعا کرد که بیت کوین دزدیده شده در زمان تشکیل پرونده 26 میلیون دلار ارزش داشت.

با توجه به متن پرونده:

WCF در فوریه 2013 یک حسابدار را برای انجام ممیزی استخدام کرد و حسابرس متوجه شد که شرم نمی تواند 61000 دلار برای او ارسال شده باشد، که در آن زمان بر اساس میانگین قیمت 12.15 دلار به ازای هر بیت کوین معادل حدود 5000 بیت کوین بود. شرم با این موضوع مخالفت کرد، اما هرگز اطلاعات بیشتری ارائه نکرد. شرکت دیگری که توسط WCF استخدام شده بود شناسایی کرد که آدرس بیت کوین شرم در 31 دسامبر 2012 5000 بیت کوین دریافت کرده است، تقریباً دقیقاً مقدار کسری که توسط حسابدار WCF شناسایی شده است.

این پرونده در آوریل 2019 بدون افشای عمومی شرایط به پایان رسید. با این حال، بر خلاف پرونده وکیل دوقلوها مبنی بر اینکه “…WCF و Shrem هرکدام هزینه ها و هزینه های وکیل خود را متحمل خواهند شد”، شرم در بیانیه ای به Coindesk گفت که Winklevosses موظف به پرداخت هزینه های وکیل شرم شدند.

من معتقدم مهم‌ترین درسی که می‌توانیم از این دو داستان مشابه بیاموزیم این است که این قاعده اغلب تکراری باید توسط بیت‌کوین‌ها تکرار شود: «اعتماد نکن، تأیید کن!» اگرچه خانواده وینکلووس مدت زیادی چارلی را نمی‌شناخت، اما به او اعتماد داشتند زیرا او بیت‌کوین را بهتر از آنها در سال 2012 می‌شناخت. آنها این درس را به سختی آموختند، همان طور که بانوی سالخورده کلیسا رفت. اگرچه کشیش جوان ظاهراً یکی از اعضای برجسته کلیسای خود بود، او بیش از حد به تخصص او تکیه کرد، کورکورانه به صداقت او اعتماد کرد و سه سال منتظر ماند تا تأیید کند که او هنوز 7.742 بیت کوین را کنترل می کند.

“متخصصان” در بیت کوین که خود را “بیت کوینر” می نامند می توانند به همان اندازه باشند در هنر فریب تمرین کرد.

بله، پروتکل بیت کوین تقریباً کامل و فاسد نشدنی است، اما انسان ها – حتی بیت کوین ها – اینطور نیستند (نفس شوک بزرگ). مانند هر فضایی که ثروت هنگفتی در خطر است، طیف گسترده‌ای از بی‌گناهان ساده لوح تا انگل‌های شغلی – کبوترها و کرکس‌ها وجود دارد. بیایید تصمیم بگیریم که عقاب باشیم – مدافعان تخم های لانه – هم خودمان و هم دیگران. بیایید به آموزش خود و «پرتقال‌های پرتقال» خود ادامه دهیم و در عین حال هوشیار باشیم تا «کلاهبرداری‌های کلاهبردار بانکستر» و سایر گرگ‌های در لباس میش جهان را در تمام سطوح خود جستجو کرده و افشا کنیم. کلاهبرداری.

این یک پست مهمان توسط فیل اسنایدر است. نظرات بیان شده کاملاً متعلق به خود آنها است و لزوماً نظرات BTC Inc یا مجله Bitcoin را منعکس نمی کند.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.