درس هایی در مورد بانکداری با ذخایر کسری از قرن 15 ایتالیا – اخبار ویژه بیت کوین

[ad_1] در میان هرج و مرج بانکی قرن بیست و یکم، برخی به بیش از 600 سال پیش، به بانک Medici – یکی از قدرتمندترین بانک های زمان خود نگاه می کنند. این بانک تجارت خود را تأسیس کرد و در دوران اوج خود به یکی از معتبرترین بانک ها در اروپا تبدیل شد، و

کد خبر : 346784
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۰:۳۰
درس هایی در مورد بانکداری با ذخایر کسری از قرن 15 ایتالیا – اخبار ویژه بیت کوین

[ad_1]

در میان هرج و مرج بانکی قرن بیست و یکم، برخی به بیش از 600 سال پیش، به بانک Medici – یکی از قدرتمندترین بانک های زمان خود نگاه می کنند. این بانک تجارت خود را تأسیس کرد و در دوران اوج خود به یکی از معتبرترین بانک ها در اروپا تبدیل شد، و خانواده بانکداران برجسته ایتالیایی اولین پذیرندگان بانکداری با ذخایر کسری بودند، رویه ای که مشتریان بانک مدیچی از آن بی اطلاع بودند و در نهایت منجر به بانکداری مالی شد. شکست موسسه

“هیچ چیز جدیدی نیست” – چگونه شکست بانک مدیسی هنوز به شیوه های بانکداری مدرن امروزی بسیار مرتبط است

سقوط سه بانک بزرگ در اواسط مارس 2023 باعث شده است که مردم ریسک‌های بانکداری ذخیره کسری را مورد بررسی قرار دهند. عمل بانکداری ذخایر کسری اساساً زمانی است که یک مؤسسه مالی تنها کسری از سپرده ها را در بانک نگه می دارد و وجوه باقی مانده برای وام دادن یا سرمایه گذاری به منظور کسب بازده استفاده می شود. یکی از اولین نمونه های شناخته شده بانکداری ذخایر کسری، بانک مدیچی بود که در سال 1397 توسط جیووانی دی بیچی دی مدیچی در فلورانس ایتالیا تأسیس شد.

در پنج سال اول فعالیت، بانک مدیسی به سرعت رشد کرد و قبل از نابودی موسسه مالی، شعبه هایی را در سراسر اروپای غربی تأسیس کرد. مشابه بانکداران در اوایل قرن بیستم مانند جی پی مورگان، جیکوب شیف، پل واربورگ و جورج اف بیکر، اعضای خانه مدیچی بسیار قدرتمند بودند. بانک مدیچی به عنوان یکی از بزرگترین شرکت های تجاری در دوران رنسانس شناخته می شد، اما در نهایت پس از نزدیک به 100 سال فعالیت شکست خورد.

فیلیپ جی ویز، رئیس انجمن مالی و فناوری سوئیس (SFTA)، در پستی در لینکدین در سال 2015 توضیح داد که چگونه وزن “وام دهی بیش از حد” و “ذخایر ناکافی” منجر به نابودی نهایی بانک شد. بر اساس کتاب ریموند دی روور «ظهور و انحطاط بانک مدیسی» (1397-1494)، که در سال 1963 منتشر شد، نقدینگی از ابتدای تأسیس بانک یک موضوع بود. در کتاب دی روور توضیح داده شده است که ذخایر مدیسی ها به دلیل توانایی های مدیریتی اعضای خانواده کمتر از 10 درصد از سپرده ها را در اختیار داشتند.

این کتاب 380 صفحه‌ای توضیح می‌دهد که چگونه بانک مدیچی بین سال‌های 1463 و 1490 دوره‌ای رو به افول را تجربه کرد که ناشی از اعمال مخوف و فاسد بانکی بود. این طرح های متقلبانه باعث شد چندین شعبه مدیچی منحل شده و به بانک های دیگر فروخته شوند. دی روور استدلال کرد که فرانچسکو ساستی، علیرغم اینکه یکی از اعضای برجسته خانه مدیچی و یک بانکدار موفق بود، «نتوانست از انحلال فاجعه بار شعب بروژ، لندن و میلان جلوگیری کند». کتاب دی روور اشاره می‌کند که وام‌دهی قابل توجه روشی رایج بود که نرخ‌های بهره بالا را جمع‌آوری می‌کرد.

سقوط بانک مدیچی: درس هایی درباره بانکداری با ذخایر کسری از قرن 15 ایتالیا
دفتر کل بانک مدیسی یا سیستم حسابداری دوبار ورود فهرستی از بدهکاران و بستانکاران را نشان می دهد. اعتبار عکس: مخزن دیجیتالی Colenda کتابخانه های پن.

فلورین، سکه های طلایی ضرب شده توسط جمهوری فلورانس، اغلب در ترازنامه بانک مدیچی نگهداری می شد. با این حال، فقدان ذخایر منبع دائمی ناامیدی هم برای شرکای بانکی مدیچی و هم برای مقامات دولتی و مشتریان بود. در سرمقاله‌ای در سال 2018 در bigthink.com، نویسنده مایک کولاگروسی توضیح داد که «به دلیل پیشرفت‌ها و راه‌حل‌های مالی مانند این بود که بانک مدیچی بسیار قدرتمند شد» زیرا مدیسی‌ها سود بالایی از پرداخت‌های وام دریافت کردند. کولاگروسی خاطرنشان می کند که سقوط بانک پس از مرگ کوزیمو مدیچی در این کشور اتفاق افتاد 1464، که در آن زمان رئیس بانک بود.

پس از سقوط سه بانک بزرگ در سال 2023، جیم بیانکورئیس Bianco Research، شرکتی که در تجزیه و تحلیل کلان برای سرمایه گذاران نهادی تخصص دارد، توضیح داد که چگونه بانکداری ذخایر کسری «توسط مدیسی ها در فلورانس در اواخر قرن پانزدهم اختراع شد». در او پست توییتر، بیانکو همچنین اشاره می کند صحنه “تاپنس”. در فیلم موزیکال دهه 1960 دیزنی «مری پاپینز» و صحنه بانکی از «این یک زندگی شگفت‌انگیز است» که در دهه 1930 فیلم‌برداری شد، اظهار داشت که «همه اینها هنوز هم تصویری بسیار مرتبط از آنچه امروز اتفاق می‌افتد هستند».

بیانکو نظر داد:

هیچ اتفاقی که می افتد جدید نیست. سیستم بانکی ما قدمتی چند صد ساله دارد و دائماً این مسائل را داشته است.

حسابداری سه ورودی – یک سیستم جدید حسابداری

بیانکو همچنین اشاره کرد که حسابداری دوطرفه «فناوری» است که برای فعال کردن شیوه‌های بانکداری ذخایر کسری بانک مدیسی استفاده می‌شود. طرح دو ورودی شامل دفتری است که هم بدهی ها و هم اعتبارات را ثبت می کند و هنوز در دنیای مالی مدرن امروزی استفاده می شود. در آن زمان، لوکا پاچیولی، راهب فرانسیسکن، با کمک هنرمند مشهور رنسانس، لئوناردو داوینچی، کتابی درباره حسابداری دوطرفه نوشت. اگرچه پاچیولی و داوینچی ادعای اختراع سیستم جدید را نداشتند، تحقیقات آنها منجر به استفاده گسترده‌تر و ساختارمندتر از حسابداری دو ورودی شد که هنوز هم استفاده می‌شود.

سقوط بانک مدیچی: درس هایی درباره بانکداری با ذخایر کسری از قرن 15 ایتالیا
در حالی که سیستم لوکا پاچیولی یک نیروی برهم زننده در دنیای مالی بود که به بانک مدیسی اجازه می داد ذخایر را به راحتی تقسیم کند، سیستم حسابداری سه گانه ساتوشی ناکاموتو که با بیت کوین معرفی شد، سیستم مالی امروز را نیز مختل کرده است.

اندکی پس از رایج شدن این روش، جیوانی دی مدیچی این مفهوم را در بانک خانواده خود پیاده کرد. این به خانه مدیچی اجازه داد تا با کمتر از 10 درصد سپرده‌ها فعالیت کند و شیوه‌های وام دهی خود را تا پایان کامل نقدینگی گسترش دهد. بیش از 600 سال بعد، یک فرد یا گروه ناشناس مقاله ای را منتشر کرد که مفهوم حسابداری سه گانه را معرفی کرد. علاوه بر سوابق بدهی و اعتبار، یک جزء سوم اضافه شد که یک رسید رمزنگاری است که توسط شخص ثالث تأیید شده است تا ورودی های دفتر را تأیید کند.

اختراع ساتوشی ناکاموتو سیستمی را تولید کرده است که در آن نیازی به اعتماد به یک سیستم حسابداری دوطرفه نیست، اکنون که یک طرح حسابداری دفتر کل بهبود یافته وجود دارد. یک سیستم حسابداری تک ورودی یا دو ورودی را می توان جعل و دستکاری کرد، اما تضمین رمزنگاری از یک سیستم حسابداری سه ورودی بسیار دشوارتر است که داده های جعلی را به آن اضافه کنید. در حالی که بیانکو درست می‌گوید که امروز هیچ چیز جدیدی در نحوه عملکرد بانکداران در مقایسه با دوران مدیچی وجود ندارد، اختراع ناکاموتو روش جدیدی از حسابداری را به جهان ارائه کرده است که می‌تواند آن را بسیار متحول کند، درست مانند اختراع دو ورودی. حسابداری انجام شده است.

برچسب ها در این داستان

پیشرفت ها، صحنه مدیریت بانکی، بحران بانکی، ورشکستگی، تحقیقات بیانکو، bigthink.com، بیت کوین، بیت کوین (BTC)، فساد، کوزیمو مدیچی، مشتریان، مؤسسات مالی، راه حل های مالی، بانکداری با ذخایر کسری، فرانچسکو ساستی، طرح های متقلبانه، جووانی د مدیچی، سکه های طلا، مقامات دولتی، خانه مدیچی، سرمایه گذاران نهادی، نرخ بهره، این یک زندگی شگفت انگیز، جی پی مورگان، جیم بیانکو، وام دهی، لئوناردو داوینچی، نقدینگی، لوکا پاچیولی، تحلیل کلان، مری پاپینز، بانک مدیچی، مایک کولاگروسی، پل واربورگ، فیلیپ جی ویتز، قدرت، ریموند دی روور، رنسانس، جمهوری فلورانس، ذخایر، ساتوشی، ساتوشی ناکاموتو، صحنه تاپنس، اروپای غربی

از سقوط بانک مدیسی چه درس هایی می توان گرفت؟ نظرات خود را در بخش نظرات زیر به اشتراک بگذارید.

جیمی ردمن

جیمی ردمن رهبر اخبار در Bitcoin.com News و یک روزنامه نگار فناوری مالی است که در فلوریدا زندگی می کند. ردمن از سال 2011 عضو فعال جامعه ارزهای دیجیتال بوده است. او علاقه زیادی به بیت کوین، کد منبع باز و برنامه های غیرمتمرکز دارد. از سپتامبر 2015، ردمن بیش از 6000 مقاله برای Bitcoin.com News درباره پروتکل‌های مخربی که امروز در حال ظهور هستند، نوشته است.




اعتبار تصویر: Shutterstock، Pixabay، Wiki Commons

سلب مسئولیت: این مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی است. این یک پیشنهاد مستقیم یا درخواست یک پیشنهاد برای خرید یا فروش، یا توصیه یا تأیید هر محصول، خدمات یا شرکتی نیست. Bitcoin.com مشاوره سرمایه گذاری، مالیاتی، حقوقی یا حسابداری ارائه نمی دهد. نه شرکت و نه نویسنده به طور مستقیم یا غیرمستقیم مسئولیتی در قبال هرگونه آسیب یا ضرر ناشی از یا ادعای ناشی از استفاده یا اتکا به هر گونه محتوا، کالا یا خدمات ذکر شده در این مقاله ندارند.



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.