درست نفس بکشید تا ….

اهمیت و فواید درست نفس کشیدن همه ما در زندگی لحظاتی را درگیر احساسات منفی مثل خشم، اضطراب، وحشت و عصبانیت هستیم که هرکدام تاثیر های متفاوت و مخربی روی زندگی مان می گذارد؛ اما جالب است بدانید که می توانیم الگو های استرس را در بدن و ذهن خود از طریق راه های مختلف،

کد خبر : 27663
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۴
درست نفس بکشید تا ….


اهمیت و فواید درست نفس کشیدن

همه ما در زندگی لحظاتی را درگیر احساسات منفی مثل خشم، اضطراب، وحشت و عصبانیت هستیم که هرکدام تاثیر های متفاوت و مخربی روی زندگی مان می گذارد؛ اما جالب است بدانید که می توانیم الگو های استرس را در بدن و ذهن خود از طریق راه های مختلف، آسان و سریع تغییر دهیم و به خودمان مسلط باشیم. یکی از این روش ها تکنیک صحیح تنفس می باشد که با تمرین به دست می آید. البته نمی توان گفت که این تکنیک خیلی آسان است اما با زمان و تمرین می توانید به سطح خوبی از آگاهی، پذیرش، صبوری و مهربانی برسید؛ به شرطی که تنفس صحیح را یاد بگیرید. اگر اصول تنفس صحیح را کامل نمیدانید با کلیک روی مطلب تنفس صحیح فقط با این اصول ممکن است میتوانید آن را به سادگی بیاموزید.

فواید جسمی درست نفس کشیدن

تنفس ما را زنده نگه می دارد:

تنفس بیرونی در سطح ریه انجام می شود. بدین گونه که هوا از بیرون وارد بدن و ریه ها شده و در هر دقیقه 12 تا 15 بار از ریه خارج می شود که به آن تنفس بیرونی می گویند. تنفس درونی در سطح بافت و سلول، باعث تغذیه سلول ها همراه با اکسیژن می شود. این اکسیژن از طریق خون به سلول ها می رسد و کربن دی اکسید اضافه را بیرون می دهد. این فرایند اکسیژن رسانی از طریق خون داخل رگ ها ادامه پیدا می کند تا اینکه خودش را به قلب می رساند و اکسیژن جدید دریافت می کند.

باعث ریلکس شدن عضلات می شود:

هر تنفس نقش مجزایی دارد و یکی از نقش های دم و بازدم در ریلکس کردن و آرامش است. به این گونه که تنش، سفتی، ناراحتی و درد را کاهش می دهد.

فشار خون و ضربان قلب را تنظیم می کند:

باعث کاهش فشار خون و آرام کردن ضربان قلب می شود. زمانی که ماهیچه ها تنش بیش از حد را بیرون بدهند، رگ های خونی آرام می شوند، فشار خون بهبود پیدا کرده و همه چیز به سطح نرمال و طبیعی خود بر می گردد.

تنظیم ضربان قلب

سم زدایی را افزایش میدهد:

عادت صحیح تنفس به سیستم لنفاوی کمک می کند تا عملکرد درستی داشته باشد و سموم مضر را بیرون بدهد. همین پاکسازی بدن باعث انرژی رسانی به بدن نیز خواهد شد.

اجزای مهم بدن را سالم نگه میدارد:

همه سیستم های تنفسی، گردش خون، سیستم عصبی، گوارشی، ادراری را سالم نگه می دارد. زیرا همه این ها به تنفس سالم وابسته هستند.

نفس کشیدن درست

فواید روانی درست نفس کشیدن

درد را کم می کند:

در بخش های قبلی نمناک خواندید که با تنفس صحیح اندورفین ها آزاد می شوند که به از بین بردن درد کمک می کنند. تنفس عمیق راهی برای آزاد کردن اندورفین است که احساس آرامش، سلامت و کاهش درد را افزایش می دهد.

سیستم عصبی را متعادل می کند:

سیستم عصبی تأثیر مستقیمی روی قسمت های دیگر بدن دارد. سیستم عصبی سمپاتیک مخصوص ذهن هوشیار، پاراسمپاتیک ذهن نیمه هوشیار، سیستم عصبی انتریک یا همان مغز دوم، همگی باعث سلامت مغز می شوند و در نتیجه کل بدن در وضعیت بهتری قرار می گیرد که همه این ها وابسته به تنفس صحیح است.

 آرامش

اضطراب ، استرس و وحشت را می کاهد:

بعضی از شرایط هستند که باعث افزایش ضربان قلب، سبک شدن سر، ناراحتی در قفسه سینه و تنگی نفس می شوند و در نتیجه ذهن از طریق بهبود علائم ترس و اضطراب می تواند به آن ها پاسخ بهتری بدهد که همه این ها از طریق تکنیک صحیح تنفس ایجاد می گردد.

باعث بهبود اختلالات خواب و بی خوابی می شود:

تمرین های تنفسی به خواب بهتر فرد کمک می کند، آرامش و تنفس عمیق به آرام کردن سیستم عصبی سمپاتیک کمک می کند، سیستم عصبی پاراسمپاتیک را نیز ریلکس می کند و باعث می شود که ما کنترل ذهن و بدن خود را داشته باشیم و در نتیجه ضربان قلب بهبود پیدا کرده و حس آرامش در افراد بالا می رود.

 بهبود بی خوابی

مدیتیشن را ارتقا می دهد:

تنفس صحیح باعث آگاهی از بدن و افزایش تمرکز می شود و مدیتیشن های تنفسی بهتر از قبل انجام می گردند بنابراین هر چقدر که مدیتیشن بهتر انجام شود، وضعیت روحی، روانی و جسمی نیز بهبود پیدا خواهد کرد.

فواید حیرت انگیز درست نفس کشیدن

52

این مطلب مفید بود ؟20



لینک منبع :
هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.