درد ین هنوز تمام نشده است و برای بدترین سال از سال 1970 به بعد آماده است

[ad_1] واگرایی سیاست ها به ارز ضربه زده است. این ارز در سال جاری بیش از یک پنجم ارزش خود را از دست داده و اخیراً به کمترین میزان در 24 سال گذشته یعنی 146/دلار رسیده است، بنابراین مقامات در ماه گذشته برای اولین بار از سال 1998 در بازار ارز دخالت کردند و 2.8

کد خبر : 263796
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۱ - ۶:۵۱
درد ین هنوز تمام نشده است و برای بدترین سال از سال 1970 به بعد آماده است

[ad_1]

واگرایی سیاست ها به ارز ضربه زده است. این ارز در سال جاری بیش از یک پنجم ارزش خود را از دست داده و اخیراً به کمترین میزان در 24 سال گذشته یعنی 146/دلار رسیده است، بنابراین مقامات در ماه گذشته برای اولین بار از سال 1998 در بازار ارز دخالت کردند و 2.8 تریلیون ین هزینه کردند.

علیرغم مداخلات و انتظارات بیشتر در آینده، ضعف ین هنوز تمام نشده است، زیرا بعید است هاروهیکو کورودا، فرماندار BOJ، تعهد دیرینه خود را برای حفظ سیاست فوق‌العاده سست به این زودی‌ها لغو کند.

به گفته استراتژیست های FX در رویترز از 30 سپتامبر تا اکتبر، این ارز که بدترین عملکرد را در میان همتایان خود در G10 دارد، در پایان سال در حدود 144 فعلی در برابر دلار آمریکا معامله می شود. 5 نظرسنجی

در صورت تحقق، زیان سالانه بیش از 20 درصد بزرگترین از سال 1970 خواهد بود.

شوسوکه یامادا، استراتژیست FX در Bank of America Securities گفت: “روند صعودی USD/JPY بعید است که معکوس شود، زیرا شکاف سیاست ایالات متحده و ژاپن و کسری تراز پرداخت حمایت می شود، در حالی که مداخله یک جانبه بود.”

تلاش وزارت دارایی برای مدیریت حجم FX ممکن است به BOJ پیشنهاد کند که هنوز تحت فشار دولت نیست تا در پاسخ به ین ضعیف سیاست خود را اصلاح کند.

افزایش بازدهی خزانه‌داری آمریکا در سال جاری، فشار صعودی را بر بازدهی شاخص 10 ساله JGB وارد کرده است که باعث شده است تا BOJ، که در بین بانک‌های مرکزی جهانی یک نقطه پرت است، برای محافظت از سقف بازدهی عملی خود که به سقوط ین دامن می‌زند، اقدام به خرید گسترده اوراق قرضه کند. .

تورم اصلی مصرف کننده در توکیو در سپتامبر به بالاترین حد خود از سال 2014 رسید و شاخص اصلی افزایش قیمت در سراسر کشور است. این بدان معناست که احتمالاً تورم در آینده نزدیک بالاتر از هدف 2 درصدی بانک مرکزی باقی می‌ماند و به طور بالقوه توجیه سیاست فوق‌العاده آسان بانک مرکزی را دشوارتر می‌کند.

در همین حال، فدرال رزرو که سومین افزایش متوالی 75 واحد پایه خود را در ماه گذشته انجام داد، انتظار می رفت که به افزایش شدید نرخ بهره ادامه دهد و راه را برای قوی ماندن دلار هموار کند.

اگرچه ین که تا همین اواخر پناهگاه امنی برای سرمایه‌گذاران در جریان آشفتگی بازار مالی بود، پیش‌بینی می‌شد که حدود 7 درصد افزایش یابد تا در سال آینده با قیمت 135 در برابر دلار معامله شود، اما تنها یک سوم از زیان امسال بیش از 20 درصد خواهد بود.

همچنین، نزدیک به یک سوم، 18 نفر از 60 استراتژیست پیش بینی کردند که ارز در مقطعی در سال آینده بالاتر از پایین ترین سطح 24 ساله 145.89/$ معامله شود.

درک هالپنی، رئیس تحقیقات MUFG، خاطرنشان کرد: عزم BOJ برای حفظ موضع پولی بسیار ضعیف خود از طریق کنترل منحنی بازده، سیگنال واضحی برای فروش ین بوده است.

در حال حاضر حتی پس از مداخله وزارت مالیه، تغییر در USD/JPY دشوار است. فدرال رزرو و بانک های مرکزی جهانی باید سخت گیری های بیشتری انجام دهند در حالی که BOJ کاری جز تسهیل انجام نمی دهد.

(برای سایر داستان های نظرسنجی ارز خارجی اکتبر رویترز:)

(گزارش توسط Indradip Ghosh؛ نظرسنجی توسط Prerana Bhat، Vijayalakshmi Srinivasan و Maneesh Kumar؛ ویرایش توسط Jonathan Oatis)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.