درخواست مقام ارشد طالبان از ایران برای تسهیل استفاده بیشتر افغانستان از چابهار

[ad_1] «ملا عبدالغنی برادر» معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان که در راس یک هیات بلند پایه از افغانستان به ایران سفر کرده است، امروز (پنج‌شنبه) در ادامه برنامه‌های خود در ایران به بندر چابهار رفته است. وی در جریان بازدید خود از چابهار بر ضرورت افزایش صادرات و واردات افغانستان از طریق این بندر تاکید کرد

کد خبر : 427760
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۷
درخواست مقام ارشد طالبان از ایران برای تسهیل استفاده بیشتر افغانستان از چابهار

[ad_1]

«ملا عبدالغنی برادر» معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان که در راس یک هیات بلند پایه از افغانستان به ایران سفر کرده است، امروز (پنج‌شنبه) در ادامه برنامه‌های خود در ایران به بندر چابهار رفته است.

وی در جریان بازدید خود از چابهار بر ضرورت افزایش صادرات و واردات افغانستان از طریق این بندر تاکید کرد و از ایران خواست تا دسترسی آسان‌تر برای تجارت افغانستان از طریق بندر چابهار را تسهیل کند.

دفتر ملا عبدالغنی برادر در بیانیه‌ای درباره سفر او به چابهار خاطر نشان کرد: بندر چابهار که موقعیتی استراتژیک دارد، افغانستان را قادر می‌سازد تا همکاری‌های تجاری و ترانزیتی جدیدی ایجاد کند و در عین حال با «زمان و هزینه کمتر» به بازارهای بین‌المللی متصل شود.

بنابر گزارش خبرگزاری آناتولی، در این بیانیه آمده است که طرف ایرانی به عبدالغنی برادر از حمایت و قصد خود برای تقویت تجارت افغانستان از طریق این بندر اطمینان داده است.

همچنین در این بیانیه آمده است: اتصال به بندر چابهار به افغانستان امکان دسترسی به بازارهای اروپا، خاورمیانه، هند و چین را می‌دهد و در نتیجه روابط جهانی افغانستان را تقویت می کند.

معاون اقتصادی نخست وزیر طالبان در جریان سفر خود به ایران با مقامات ارشد این کشور، از جمله وزیر امورخارجه و وزیر کشور ایران دیدار کرد.

در ادامه بیانیه امروز دفتر ملا عبدالغنی برادر آمده است که بندر چابهار با ده‌ها کیلومتر فاصله کمتر از بندرعباس (بندری واقع در جنوب ایران) و صدها کیلومتر نزدیک‌تر نسبت به بندر کراچی (در پاکستان) مسیر کارآمدتری را ارائه می‌دهد که منجر به کاهش بی‌سابقه هزینه‌های صادرات و زمان ترانزیت برای کابل شده است.

عبدالغنی برادر همچنین روز چهارشنبه در راس هیات همراه خود برای بازدید از ظرفیت‌های صنعتی و اقتصادی اصفهان به این شهر سفر کرد.

هیات اقتصادی افغانستان از روز شنبه به تهران سفر کرده است و در جریان این سفر در حوزه همکاری‌های اقتصادی، تجاری، سیاسی، حمل و نقل، بهداشت و درمان، توریسم (گردگشری) و کشاورزی با مقامات کشورمان گفت‌وگو و تبادل نظر داشته است.

این هیات ضمن شرکت در نخستین جلسه کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و افغانستان، با وزیر امور خارجه کشورمان، دبیر شورای عالی امنیت ملی، وزیر نیرو و سایر مقامات نیز دیدار و گفت‌وگو داشته است.

310310

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.