دربی سوپرلاکچری – خبرآنلاین

[ad_1] ایمان گودرزی: طبق قرعه‌کشی سازمان لیگ، هفته پنجم لیگ بیست و سوم زمان برگزاری دربی تهران خواهد بود. با توجه به عقب افتادن بازی‌ها هفته پنجم هنوز زمان دقیقی برای این بازی مشخص نشده است. در حالی که هنوز روز و ساعتی برای این بازی در نظر گرفته نشده، روز گذشته خبرهای جدید و

کد خبر : 399525
تاریخ انتشار : شنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۷:۱۲
دربی سوپرلاکچری – خبرآنلاین

[ad_1]

ایمان گودرزی: طبق قرعه‌کشی سازمان لیگ، هفته پنجم لیگ بیست و سوم زمان برگزاری دربی تهران خواهد بود. با توجه به عقب افتادن بازی‌ها هفته پنجم هنوز زمان دقیقی برای این بازی مشخص نشده است. در حالی که هنوز روز و ساعتی برای این بازی در نظر گرفته نشده، روز گذشته خبرهای جدید و عجیبی پیرامون برگزاری این بازی مطرح شد؛ دربی 102 در قطر! حتی گفته شد که هر دو باشگاه با فدراسیون فوتبال به دلایل متعدد به این نتیجه رسیده‌اند که بازی در کشور حاشیه خلیج فارس و در ورزشگاه لوسیل برگزار شود.

جرقه شایعه
این شایعه روز گذشته در برنامه تلویزیونی مطرح شد. با وجود اینکه حافظ کاظم‌زاده، مجری برنامه ورزشگاه شبکه پنجم سیما، در برنامه صبح جمعه ادعای خود را بسیار با احتیاط مطرح کرد اما به هر حال مدعی شد که دوحه میزبان احتمالی صد و دومین جدال پرسپولیس خواهد بود.
او در این خصوص گفت: «اگر به شما بگویم شهرآورد ممکن است در قطر برگزار شود، چه واکنشی خواهید داشت؟ مذاکراتی صورت گرفته، طبق شنیده‌های ما، شهرآورد صد و دوم در قطر برگزار خواهد شد؛ با حضور تماشاگران، بلیت‌فروشی و درآمد دلاری، که نکات مثبت و منفی خواهد داشت.»

مجری سپس شنیده‌های خود را به این شکل توضیح داد که بازی در حضور وی‌ای‌آر برگزار می‌شود، اما داور ایرانی این بازی را قضاوت می‌کند. او از مهدی تاج و منصور قنبرزاده خواست تا در این باره روشنگری کنند و توضیحات کامل‌تری بدهند.

ادعای تکراری

با نگاهی به گذشته متوجه می‌شویم این اولین تلاش ایران برای برگزاری رقابت رسمی در خارج از کشور نیست. پیش از این یک بار تلاش‌هایی برای برگزاری بازی سوپرجام بین پرسپولیس و استقلال در آلمان وجود داشت، اما در نهایت مجوز برگزاری این دیدار صادر نشد، حالا اما ادعای جدیدی در مورد دربی برون‌مرزی مطرح شده است.

مهدی تاج سه روز پیش با رئیس فدراسیون فوتبال قطر نشستی را برگزار کرد که در آن صحبت‌هایی جدی درباره همکاری دو جانبه بیشتر مطرح شد و بنا بر اخبار، فدراسیون فوتبال قطر قرار است تاریخ موردنظر برای برگزاری و سازمان‌دهی دربی پایتخت را اعلام کند. مسابقه‌ای که برگزاری آن مجوزهای خاص از وزارت ورزش و نهادهای بالاتر خواهد داشت. در هر حال قطر از متحدان منطقه‌ای ما محسوب می‌شود و انجام مسابقات بزرگ در این کشور باتوجه به میزبانی جام جهانی، به یک سنت در این کشور بدل شده و آنها می‌توانند میزبان خوب و متفاوتی برای دربی باشند. مسابقه‌ای که برای اولین بار درآمد دلاری و برگزاری در یک فضای متفاوت را تجربه خواهد کرد. حتی گفته می‌شد ورزشگاه لوسیل که میزبان فینال جام جهانی بوده قرار است این بار میزبان دربی پایتخت باشد.

دربی سوپرلاکچری

اطلاعی نداریم!

پس از انتشار اخبار، سهیل مهدی درباره برگزاری دربی ۱۰۲ در کشور قطر اظهار داشت: «اطلاعی از این موضوع ندارم و چیزی در این خصوص به من ابلاغ نشده است«.

وی عنوان کرد: «مهدی تاج به‌عنوان رئیس فدراسیون فوتبال، رئیس مجمع سازمان لیگ هم است و در واقع فدراسیون و سازمان لیگ به هم مرتبط هستند. قطعاً اگر تصمیمی گرفته شود به ما هم ابلاغ خواهد شد و سپس ما می‌توانیم اظهارنظر کنیم.»

مسئول برگزاری مسابقات سازمان لیگ درباره زمان برگزاری دربی ۱۰۲ گفت: «هنوز تاریخی مشخص نشده است. به خاطر حضور سه نماینده کشورمان در آسیا، سه بازی معوقه خواهیم داشت که همه آنها برای ما مهم است. طبیعتاً رسانه‌ها روی تاریخ دربی حساس‌تر هستند ولی برای ما فرقی ندارد. فعلاً تاریخی مشخص نشده است.»

دربی لاکچری
با برگزاری دربی در قطر باشگاه‌ها با بلیت فروشی، درآمدی دلاری کسب خواهند کرد. گفته شده قیمت در نظر گرفته شده برای بلیت این مسابقه 100 دلار است، هر چند ممکن این رقم تغییر کند. با توجه به حضور پرشمار ایرانی‌ها در قطر پیش‌بینی می‌شود ورزشگاه پُر شود. علاوه بر این همواره در دربی حرف و حدیث داوری وجود دارد و بناست دربی در قطر با VAR و البته قضاوت داوران ایرانی برگزار شود. پیش از این گفته شده بود که قرار است دربی 102 مهرماه برگزار شود اما زمان قطعی را فدراسیون قطر اعلام خواهد کرد.

فعلاً منتفی!
با وجود اینکه اقداماتی که برای برگزاری دیدار پرسپولیس و استقلال در قطر انجام شده بود اما این اتفاق فعلاً رخ نخواهد داد. اگرچه هدف دو باشگاه و البته فدراسیون فوتبال از برگزاری دربی 102 در قطر، درآمدزایی از حق پخش و بلیت‌فروشی و استفاده از سیستم کمک داور ویدئویی بود اما فدراسیون در جمع‌بندی نهایی به این نتیجه رسید که این دیدار در تهران برگزار شود.

مهدی تاج شب گذشته در مصاحبه‌ای رسما اعلام کرد که دربی پایتخت مانند همیشه در تهران برگزار می‌شود و خیلی زود پرونده این شایعه جنجالی را بست. رئیس فدراسیون فوتبال در این خصوص گفت: «اینکه دربی در قطر یا کشور دیگری برگزار شود، گمانه‌زنی رسانه‌ها بوده است. ۲ روز قبل نشستی با رئیس فدراسیون قطر داشتیم و درمورد بازی‌های همه جانبه، رفت و آمد و اردو برگزار کردن برخی باشگاه‌های‌مان و تیم ملی در این کشور صحبت کردیم اما درمورد دربی گمانه‌زنی شد. دربی در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود و مشکلی در این زمینه برای اداره‌اش نداریم. ضمن اینکه بازی‌های جام باشگاه‌های آسیا هم در کشور عزیزمان و ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود. البته بازی پرسپولیس و النصر بدون تماشاگر است ولی بازی نساجی با حضور تماشاگر در این ورزشگاه انجام می‌شود.»

دربی سوپرلاکچری

بیشتر بخوانید:

258 258

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.