دخالت وزارتخانه‌ها بیش از تحریم‌ها به گردشگری سلامت آسیب وارد کرده است

ایسنا/خراسان رضوی رئیس جامعه حرفه‌ای گردشگری سلامت ایران گفت: کار بخشی خصوصی بازاریابی و انجام امور اقتصادی و کار بخش دولتی نظارت و سیاست‌گذاری است. در حال حاضر دخالت‌هایی که در امور گردشگری سلامت می‌شود، بیش از تحریم‌ها به این حوزه آسیب وارد کرده است. حسین نیکونام در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص عوارض تداخل‌

کد خبر : 171441
تاریخ انتشار : شنبه ۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۳
دخالت وزارتخانه‌ها بیش از تحریم‌ها به گردشگری سلامت آسیب وارد کرده است



ایسنا/خراسان رضوی رئیس جامعه حرفه‌ای گردشگری سلامت ایران گفت: کار بخشی خصوصی بازاریابی و انجام امور اقتصادی و کار بخش دولتی نظارت و سیاست‌گذاری است. در حال حاضر دخالت‌هایی که در امور گردشگری سلامت می‌شود، بیش از تحریم‌ها به این حوزه آسیب وارد کرده است.

حسین نیکونام در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص عوارض تداخل‌ فعالیت وزارتخانه‌ها با یکدیگر در امور گردشگری سلامت اظهار کرد: رفع بنیادین اختلافات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از جمله انتظاراتی است که از دولت می‌رود تا بتوان در حوزه گردشگری سلامت به بخش خصوصی کمک کرده و شاهد رفع مشکلات این صنعت در کشور بود.

وی افزود: در حال حاضر بخش خصوصی حوزه سلامت بیشترین آسیب را از اختلاف سلیقه و رفتار این ۲ وزارتخانه متحمل می‌شود. بهتر است وزارت میراث فرهنگی جایگاه حرفه‌ای خود را شناخته و به عنوان متولی صنعت گردشگری کشور پای کار آمده و حوزه بازاریابی را ساماندهی کند.

رئیس جامعه حرفه‌ای گردشگری سلامت ایران ادامه داد: این در حالی است که هم‌اکنون وزارت بهداشت به صورت مستقیم بازاریابی و از خارج مرزها اقدام به جذب گردشگر سلامت می‌کند؛ در حالی که کار و رسالت اصلی این وزارتخانه تمرکز و نظارت بر ارائه خدمات درمانی و افزایش کیفیت درمان است.

نیکونام خاطرنشان کرد: متاسفانه در اکثر بیمارستان‌های دولتی دارای مجوز IPD مشکلات متعدد کمی و کیفی برای ارائه خدمات به گردشگران سلامت خارجی وجود دارد و بهتر است وزارت بهداشت ابتدا وظایف ذاتی خود را تکمیل کرده و سپس به دنبال انجام وظایف سایر وزارتخانه‌ها باشد.

وی دخالت در امور گردشگری را از سوی وزارت بهداشت به شدت آسیب‌زا دانست و گفت: دود این اختلافات و مشکلات به چشم مراکز درمانی خصوصی و شرکت‌های خصوصی این حوزه خواهد رفت. از سوی دیگر شرکت‌ها و دفاتر خدمات گردشگری نیز باید آموزش‌های لازم را دیده و کسانی که در حوزه درمانی مورد تایید وزارت بهداشت هستند را به عنوان مشاور بیماران قرار دهد.

رئیس جامعه حرفه‌ای گردشگری سلامت ایران تاکید کرد: این موضوع باید به درستی درک شود که کار بخش خصوصی بازاریابی، جذب ارز و فعالیت اقتصادی است و بخش دولتی بهتر است سیاست‌گذار، ناظر و دارنده نقش حاکمیتی باشد. باید توجه داشت مشکلات داخلی در امور گردشگری سلامت بیشتر از تحریم‌ها به این بخش آسیب زده است.

نیکونام تصریح کرد: وزارت امور خارجه بهتر است همکاری خود را در این حوزه افزایش دهد و جایگاه گردشگری سلامت را پررنگ‌تر ببیند. بهتر است صدور ویزای درمانی به صورت حرفه‌ای به شرکت‌های دارای مجوز گردشگری سلامت سپرده تا از آشفتگی موجود در این بخش کاسته شود. همچنین تقاضا دارم تمام دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها به صورت هماهنگ اقدام به همیاری برای رونق حوزه گردشگری سلامت کنند.

وی اضافه کرد: متاسفانه در دوران ‌پاندمی کرونا بیش از ۸۰ درصد از ویزاهای درمانی بدون نقش شرکت‌های گردشگری سلامت کشور صادر شده که این اتفاق باعث پررنگ شدن نقش دلالان فرصت‌طلب شده و عملا مراکز درمانی مجاز و شرکت‌های گردشگری سلامت مجاز از چرخه صنعت گردشگری سلامت کشور حذف شده‌اند.

انتهای پیام



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.