دبیرکل سازمان ملل می‌گوید تلاش برای سوخت‌های فسیلی جدید «توهم‌آمیزی» است

نوشته کیت آبنت بروکسل (رویترز) – دبیرکل سازمان ملل متحد روز سه‌شنبه گفت که کشورهای ثروتمند در واکنش به جنگ اوکراین اقدام خطرناکی برای سوخت‌های فسیلی انجام داده‌اند و هشدار داد که سرمایه‌گذاری‌های جدیدی که در زغال‌سنگ، نفت و گاز انجام می‌شود با توجه به تأثیر آنها «توهم‌آمیزی» است. در مورد تغییرات آب و هوایی

کد خبر : 216594
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۸
دبیرکل سازمان ملل می‌گوید تلاش برای سوخت‌های فسیلی جدید «توهم‌آمیزی» است


نوشته کیت آبنت

بروکسل (رویترز) – دبیرکل سازمان ملل متحد روز سه‌شنبه گفت که کشورهای ثروتمند در واکنش به جنگ اوکراین اقدام خطرناکی برای سوخت‌های فسیلی انجام داده‌اند و هشدار داد که سرمایه‌گذاری‌های جدیدی که در زغال‌سنگ، نفت و گاز انجام می‌شود با توجه به تأثیر آنها «توهم‌آمیزی» است. در مورد تغییرات آب و هوایی

آنتونیو گوترش در یک سخنرانی ویدئویی در اجلاس جهانی اتریش، کنفرانس آب و هوا، گفت: «بحران انرژی که با جنگ در اوکراین تشدید شد، شاهد دو برابر شدن خطرناک سوخت‌های فسیلی توسط اقتصادهای بزرگ بوده است.

از زمان تهاجم روسیه به اوکراین در فوریه، برخی کشورها به خرید بیشتر سوخت‌های فسیلی غیر روسی یا سرمایه‌گذاری در میادین جدید نفت و گاز روی آورده‌اند تا منابع انرژی خود را تقویت کنند.

به عنوان مثال، آلمان و هلند در این ماه برنامه‌های خود را برای توسعه میدان گازی جدید دریای شمال اعلام کردند و اولاف شولتز، صدراعظم آلمان نیز گفته است که آلمان می‌خواهد پروژه‌های گازی را با سنگال دنبال کند.

شرکت دولتی قطر انرژی شمال فیلد شرق به عنوان بخشی از بزرگترین پروژه گاز طبیعی مایع جهان در حال گسترش است و بریتانیا در حال تامین مالی پروژه LNG در موزامبیک است.

گوترش گفت: «تامین مالی جدید برای زیرساخت‌های اکتشاف و تولید سوخت‌های فسیلی توهم‌آمیزی است» و مشکلات جهانی آلودگی و تغییرات آب و هوایی را بدتر می‌کند.

دانشمندان می گویند برای جلوگیری از بدترین تأثیرات تغییرات آب و هوایی، انتشار دی اکسید کربن در جهان باید تا سال 2030 تقریباً به نصف کاهش یابد و تا سال 2050 به صفر خالص برسد.

کشورهایی که سرمایه‌گذاری‌های جدید سوخت‌های فسیلی انجام می‌دهند، هر کدام اهدافی را برای کاهش انتشار گاز دی‌اکسید کربن تا سال 2030 دارند. آلمان گفته است که تنوع بخشیدن به ذخایر گاز کوتاه‌مدت، برنامه‌های آب و هوایی این کشور برای کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی را از مسیر خود خارج نمی‌کند و به یک هدف جدید جاه‌طلبانه برای انرژی‌های تجدیدپذیر دست می‌یابد. از زمان شروع تهاجم روسیه

آژانس بین‌المللی انرژی خواستار پایان دادن به پروژه‌های جدید نفت، گاز و زغال سنگ به منظور دستیابی به اهداف جهانی آب و هوا شده است و می‌گوید سرمایه‌گذاری در انرژی‌های تجدیدپذیر باید تا سال 2030 سه برابر شود. گوترش از بازیگران مالی خواست منابع انرژی‌های تجدیدپذیر را تامین مالی کنند.

گوترش با اشاره به اینکه افزایش قیمت نفت و گاز باعث افزایش قبوض انرژی در سراسر جهان شده است، گفت: «اگر در گذشته سرمایه‌گذاری هنگفتی در انرژی‌های تجدیدپذیر انجام می‌دادیم، اکنون نباید به‌طور چشمگیری در معرض بی‌ثباتی بازارهای سوخت‌های فسیلی باشیم».

(گزارش توسط کیت آبنت؛ گزارش اضافی توسط مروه رشاد در لندن؛ ویرایش توسط کیتی دایگل و دیوید ایوانز)



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.