دبیرکل سازمان ملل به طور جداگانه از پوتین روسیه و زلنسکی از اوکراین خواست تا از وی استقبال کنند

[ad_1] نوشته دافنه پسالداکیس (رویترز) – آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد به طور جداگانه از ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه و ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین خواست تا از وی برای گفتگو در مورد گام‌های برقراری صلح پس از تهاجم مسکو به همسایه‌اش، استقبال کنند. استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل متحد گفت که نامه‌های جداگانه‌ای به

کد خبر : 196039
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 21 آوریل 2022 - 2:19
دبیرکل سازمان ملل به طور جداگانه از پوتین روسیه و زلنسکی از اوکراین خواست تا از وی استقبال کنند

[ad_1]

نوشته دافنه پسالداکیس

(رویترز) – آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد به طور جداگانه از ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه و ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین خواست تا از وی برای گفتگو در مورد گام‌های برقراری صلح پس از تهاجم مسکو به همسایه‌اش، استقبال کنند.

استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل متحد گفت که نامه‌های جداگانه‌ای به نمایندگی‌های دائمی روسیه و اوکراین ارسال شده است که از پوتین خواسته شده است که گوترش را در مسکو و زلنسکی در کیف از او بپذیرد.

دوجاریک گفت: «دبیرکل گفت، در این زمان که خطر و پیامد بزرگی دارد، مایل است در مورد گام‌های فوری برای برقراری صلح در اوکراین و آینده چندجانبه‌گرایی بر اساس منشور سازمان ملل متحد و قوانین بین‌المللی بحث و گفتگو کند.» بیانیه.

گوترش روز سه شنبه خواستار توقف چهار روزه بشردوستانه عید پاک ارتدوکس در نبردها در اوکراین شد تا امکان عبور امن غیرنظامیان برای خروج از مناطق درگیری و ارسال کمک های بشردوستانه به مناطق آسیب دیده فراهم شود.

حمله مسکو به اوکراین، بزرگترین حمله به یک کشور اروپایی از سال 1945 تاکنون، هزاران کشته یا زخمی برجای گذاشته است. گوترش گفته است که امروزه بیش از 12 میلیون نفر در کشور به کمک های بشردوستانه نیاز دارند.

روسیه از زمان آغاز عملیات ویژه برای غیرنظامی کردن اوکراین، شهرها را بمباران کرده و صدها جسد غیرنظامی را پس از عقب نشینی نیروهایش در شهرها پیدا کرده است. این سازمان هدف قرار دادن غیرنظامیان را رد می‌کند و بدون مدرک می‌گوید که نشانه‌هایی از جنایات به نمایش گذاشته شده است.

کشورهای غربی و اوکراین پوتین را به تجاوز بی دلیل متهم می کنند.

رئیس شورای اروپا، چارلز میشل، رئیس‌جمهور اوکراین، ولودیمر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، روز چهارشنبه پس از سفرهای دیگر رهبران غربی از جمله بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا و اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا، در یک سفر غیرمنتظره به کیف، دیدار کرد.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا روز سه‌شنبه گفت که نمی‌داند آیا به کیف سفر خواهد کرد یا نه، پس از اینکه رهبر زمان جنگ اوکراین از او خواست تا به این کشور سفر کند یا خیر.

(گزارش توسط دافنه پسالداکیس؛ ویرایش توسط ساندرا مالر و آلیستر بل)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.