دبیرکل حزب‌الله:میزان استقبال از گازوئیل ایران بیش از حد انتظار بود

نصرالله تأکید کرد که حزب الله در پی برگزاری انتخابات در زمان مشخص خود است و هیچ نشانه‌ای وجود ندارد از اینکه که هیچ یک از طرفهای لبنانی خواستار تعویق انتخابات پارلمانی باشند. وی در آغاز سخنرانی خود به مسئله انتخابات پرداخت و گفت: «ما خواستار برگزاری انتخابات در زمان معین هستیم… ما پس از

کد خبر : 115812
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۶
دبیرکل حزب‌الله:میزان استقبال از گازوئیل ایران بیش از حد انتظار بود



نصرالله تأکید کرد که حزب الله در پی برگزاری انتخابات در زمان مشخص خود است و هیچ نشانه‌ای وجود ندارد از اینکه که هیچ یک از طرفهای لبنانی خواستار تعویق انتخابات پارلمانی باشند.

وی در آغاز سخنرانی خود به مسئله انتخابات پرداخت و گفت: «ما خواستار برگزاری انتخابات در زمان معین هستیم… ما پس از بحث با گروههای سیاسی به این نتیجه رسیدیم که هیچ گروهی خواستار تمدید فعالیت پارلمان کنونی نیست».

دبیر کل حزب الله گفت در زمینه انتخابات مظلوم واقع شده است، تصریح کرد: «ما برای اصلاح قانون اساسی به منظور تغییر سن رأی‌ و کاهش آن به ۱۸ سال، تلاش کردیم… ولی متأسفانه بسیاری از فراکسیونها مخالف تغییر این سن هستند به جز حزب الله و جنبش امل».

باید به پیشنهاد ایران درباره برق لبنان پاسخ داد

نصرالله در ادامه به مسئله قطعی برق در لبنان پرداخت و گفت: «تاریکی فراگیر به معنای ورود به یک فاجعه برای همه مردم لبنان هستیم… از دولت می‌خواهیم که برق، در دستور کار آن، در اولویت باشد تا راهکاری پیدا شود، نه اینکه فقط راهکارهای گذرا مشخص شود».

وی با بیان اینکه از شرق و غرب پیشنهادهای متنوعی برای حل مشکل برق لبنان وجود دارد، تصریح کرد: «با این تکلیف این موضوع مشخص شود… اگر آمریکا مانع حل مشکل برق لبنان است، باید این مسئله علنی شود تا اقدامات مقتضی صورت گیرد… باید به پیشنهاد وزیر خارجه ایران برای حل مشکل برق لبنان، پاسخ داد».

دبیر کل حزب الله ادامه داد: «تصور کنید که یک مسئول لبنانی از مسئول ایرانی بخواهد که وی  از آمریکا بخواهد تا به لبنان کمک کند. این دیگر چه مسئولیت‌پذیری است!؟… باید مشکل برق به صورت بنیادین حل شود… آمریکا از نظر ما دشمن است و دشمن نیز هر کاری انجام می‌دهد…. ولی کسانی که می‌گویند آمریکا همپیمانشان است، از این کشور معافیت بگیرند».

نصرالله در بخش دیگری سخنرانی خود به ارسال سوخت به لبنان پرداخت و تأکید کرد: «مرحله دوم از واردات سوخت، در اکتبر صورت خواهد گرفت… در مسئله سوخت نمی‌خواهیم با شرکتها و پمپ بنزینها رقابت کنیم، بلکه نیازهای ضروری را رفع کردیم».

میزان استقبال از گازوئیل ایران، بیش از حد انتظار بود

وی با اشاره به کمکهای ایران و سوریه برای انتقال سوخت به لبنان، تصریح کرد که همپیمانان مسئولان دولتی هیچ اقدامی در این زمینه برای این کشور انجام ندادند و میزان استقبال از گازوئیل ایران، بیش از حد انتظار بود.

نصرالله با بیان اینکه «یران دیگر بیشتر از این چه کند؟ سوخت داده و گفته آماده ساخت دو نیروگاه یا احداث مترو است»، خاطر نشان کرد: «شما [سیاسیون و دولت لبنان] هستید که کاری نمی‌کنید… بیم آن می‌رود که عامدانه کاری برای شبکه برق لبنان نمی‌کنند تا فرو بپاشد تا بهانه‌ای برای خصوصی‌سازی آن شود».

دبیر کل حزب الله با بیان اینکه واردات گازوئیل در حال حاضر، اولویت دارد، تأکید کرد: «شنیدیم که حکومت قصد دارد از ایران گازوئیل خریداری کند. ما از این مسئله حمایت می‌کنیم و تسهیلات لجستیک را برای آن تضمین می‌کنیم».

در حال تکمیل…

311311



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.