داو در شروع معاملات جمعه از S&P 500 و NASDAQ بهتر عمل کرد

[ad_1] اشتراک گذاری: میانگین صنعتی داوجونز برای چهار جلسه متوالی کاهش یافته است. معاملات آتی DJIA در روز جمعه دوباره 0.35 درصد کاهش یافت. درخواست پاول برای دو افزایش دیگر نرخ در سال جاری باعث شده است که سرمایه گذاران بازار را مورد ارزیابی مجدد قرار دهند. داو در 16 ژوئن به بالاترین

کد خبر : 365773
تاریخ انتشار : شنبه ۳ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۵
داو در شروع معاملات جمعه از S&P 500 و NASDAQ بهتر عمل کرد

[ad_1]


اشتراک گذاری:

  • میانگین صنعتی داوجونز برای چهار جلسه متوالی کاهش یافته است.
  • معاملات آتی DJIA در روز جمعه دوباره 0.35 درصد کاهش یافت.
  • درخواست پاول برای دو افزایش دیگر نرخ در سال جاری باعث شده است که سرمایه گذاران بازار را مورد ارزیابی مجدد قرار دهند.
  • داو در 16 ژوئن به بالاترین حد خود در شش ماه گذشته رسید.

را میانگین صنعتی داوجونز (DJIA) به نظر می رسد برای پنجمین جلسه از دست دادن در روز جمعه آماده شده است زیرا داو در نیم ساعت اول خود 0.5 درصد کاهش یافت. داو جمعه گذشته پس از رسیدن به بالاترین سطح شش ماهه در 34588 شروع به عقب نشینی کرد و در طول این هفته ادامه داشت زیرا جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در کاپیتول هیل شهادت داد که احتمالاً در اواخر سال جاری به دو افزایش نرخ دیگر نیاز است.

با این حال، داو از S&P 500 (0.7٪) و NASDAQ (-1.2٪) بهتر عمل می کند.

اخبار داو جونز: جنگ طلبی پاول بر DJIA سنگینی می کند

پاول به ترتیب در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در مجلس نمایندگان و سنای آمریکا شهادت داد. از طریق پرسش از تعدادی از قانونگذاران طی دو جلسه، بازار اکنون شروع به درک این موضوع کرده است که سخنرانی رئیس در نشست FOMC در 14 ژوئن ممکن است هوای داغی نداشته باشد.

در عوض، بازار شروع به رد شک و تردید قبلی خود در مورد احتمال افزایش بیشتر نرخ بهره می کند و شروع به این باور می کند که فدرال رزرو افزایش نرخ های بیشتری در آینده دارد. پاول مصر بود که فدرال رزرو به احتمال زیاد در نیمه دوم سال، نرخ وجوه فدرال رزرو را دو بار افزایش خواهد داد، در حالی که تا به حال تحلیلگران در بیشتر موارد به سمت پایان کامل افزایش یا شاید فقط یک مورد دیگر تمایل داشتند.

شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) در ماه می از 4.9% سالانه آوریل به 4% کاهش یافت. با توجه به اینکه به نظر می رسید تورم به سمت دستور 2 درصدی فدرال رزرو حرکت می کند، فدرال رزرو تصمیم گرفت تا 10 افزایش متوالی نرخ بهره خود را در اوایل ماه ژوئن پایان دهد، اما رئیس پاول با اظهار اینکه دو افزایش دیگر در اواخر سال انجام خواهد شد، بازار را گیج کرد.

با این حال، به نظر می‌رسد که تهدید افزایش‌های آینده به‌جای تراشه‌های آبی داو، بر رشد سهام در NASDAQ تأثیرگذارتر است. معاملات آتی NASDAQ 100 تقریباً دو برابر سطح Dow در پیش بازار جمعه در -0.64٪ کاهش یافت.

سوالات متداول تورم

تورم چیست؟

تورم افزایش قیمت یک سبد کالا و خدمات را اندازه گیری می کند. تورم اصلی معمولاً به صورت درصد تغییر ماه به ماه (MoM) و سال به سال (سال) بیان می شود. تورم اصلی عناصر ناپایدارتر مانند غذا و سوخت را که ممکن است به دلیل عوامل ژئوپلیتیکی و فصلی در نوسان باشد، حذف می کند. تورم اصلی رقمی است که اقتصاددانان روی آن تمرکز می کنند و سطحی است که توسط بانک های مرکزی مورد هدف قرار می گیرد، که موظف هستند تورم را در سطح قابل کنترل نگه دارند، معمولاً حدود 2٪.

شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) چیست؟

شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) تغییر قیمت یک سبد کالا و خدمات را در یک دوره زمانی مشخص می کند. معمولاً به صورت درصد تغییر بر اساس ماه به ماه (MoM) و سال به سال (YoY) بیان می شود. CPI اصلی رقمی است که توسط بانک‌های مرکزی مورد هدف قرار می‌گیرد زیرا ورودی‌های غذایی و سوخت نوسان را حذف نمی‌کند. وقتی Core CPI از 2% بالاتر می رود، معمولاً منجر به نرخ بهره بالاتر می شود و بالعکس زمانی که به زیر 2% می رسد. از آنجایی که نرخ بهره بالاتر برای یک ارز مثبت است، تورم بالاتر معمولا منجر به ارز قوی تر می شود. برعکس زمانی که تورم کاهش می یابد صادق است.

تاثیر تورم بر ارز چیست؟

اگرچه ممکن است غیرقابل درک به نظر برسد، اما تورم بالا در یک کشور ارزش پول آن کشور را بالا می برد و بالعکس برای کاهش تورم. این به این دلیل است که بانک مرکزی به طور معمول برای مبارزه با تورم بالاتر، نرخ های بهره را افزایش می دهد، که باعث جذب سرمایه جهانی بیشتر از سوی سرمایه گذارانی می شود که به دنبال مکانی پرسود برای پارک پول خود هستند.

تورم چه تاثیری بر قیمت طلا دارد؟

قبلاً، طلا در مواقع تورم بالا به دلیل حفظ ارزش خود، دارایی‌ای بود که سرمایه‌گذاران به آن روی می‌آوردند، و در حالی که سرمایه‌گذاران اغلب در مواقع آشفتگی شدید بازار همچنان طلا را برای دارایی‌های امن خود می‌خرند، در بیشتر مواقع اینطور نیست. . این به این دلیل است که وقتی تورم بالا باشد، بانک‌های مرکزی برای مبارزه با آن نرخ‌های بهره تعیین می‌کنند.
نرخ‌های بهره بالاتر برای طلا منفی است زیرا هزینه فرصت نگهداری طلا را در مقابل دارایی دارای بهره یا قرار دادن پول در حساب سپرده نقدی افزایش می‌دهد. از سوی دیگر، تورم پایین‌تر برای طلا مثبت است زیرا نرخ‌های بهره را پایین می‌آورد و این فلز درخشان را به یک جایگزین سرمایه‌گذاری بادوام‌تر تبدیل می‌کند.

نقل قول بازار

وین تین، رئیس استراتژی اوراق بهادار در Brown Brothers Harriman، گفت که او معتقد نیست که رئیس فدرال رزرو در حال بلوف زدن است و بازارها باید انتظار داشته باشند که این محیط نرخ بالاتر برای مدتی ادامه یابد.

زمانی که گرد و غبار فروکش کند، فکر می کنم فدرال رزرو برای مدت طولانی تری بالاتر خواهد رفت. بازار هنوز کاملاً فدرال رزرو را باور ندارد. آنها یک افزایش قیمت دارند، اما فدرال رزرو سیگنال داده است که دو افزایش خواهد داشت. بسیاری از تحلیلگران وجود دارند که فکر نمی کنند دوباره صعود کند. من از صمیم قلب مخالفم.»

پیش بینی داو جونز

شاخص داوجونز جمعه گذشته به پایین‌تر از بالای منطقه مقاومت سقوط کرد. اکنون از انتهای آن ناحیه مقاومت شکسته و از میانگین متحرک 9 روزه (آبی) عبور کرده است. این نشان می دهد که یک فروش در حال حرکت است که به احتمال زیاد در اینجا متوقف نمی شود.

اگر شاخص به زیر میانگین متحرک 21 روزه (بنفش) برسد، انتظار داشته باشید که DJIA حداقل به محدوده حمایتی 32600 تا 32800 بازگردد. این منطقه حمایتی در اواخر ماه مه و اوایل ژوئن روند قیمت را متوقف کرد. اگر آن نیز شکست بخورد، داو تا محدوده حمایت مارس بین 31430 تا 31805 کاهش خواهد یافت. سقوط به آنجا مستلزم فروش 6 تا 7 درصدی است.

با این حال، هر بسته شدن بالای 34600، و به خصوص در نمودار هفتگی، این رالی را دوباره به حرکت در می آورد. علیرغم اینکه میانگین متحرک واگرایی همگرایی (MACD) به بالای آستانه صفر می رود، به نظر می رسد این اندیکاتور در چند جلسه آینده به طور نزولی از آن عبور کند.

نمودار روزانه DJIA

.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.