داو جونز، اس اند پی 500 و نزدک 100 چشم انداز هفته پیش رو – خوب به نظر نمی رسند

پیش بینی بنیادی سهام: نزولی داوجونز، اس اند پی 500 و نزدک 100 بدترین دو هفته از سال 2020 را متحمل شدند. در حالی که فدرال رزرو با CPI مبارزه می کند، نگرانی معامله گران بیشتر در مورد رکود اقتصادی است داده های هفته آینده اطلاعات بیشتری را در مورد رشد نشان می دهد، نه

کد خبر : 218742
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۸
داو جونز، اس اند پی 500 و نزدک 100 چشم انداز هفته پیش رو – خوب به نظر نمی رسند


پیش بینی بنیادی سهام: نزولی

  • داوجونز، اس اند پی 500 و نزدک 100 بدترین دو هفته از سال 2020 را متحمل شدند.
  • در حالی که فدرال رزرو با CPI مبارزه می کند، نگرانی معامله گران بیشتر در مورد رکود اقتصادی است
  • داده های هفته آینده اطلاعات بیشتری را در مورد رشد نشان می دهد، نه تورم

طی 2 هفته گذشته، معاملات آتی ردیابی Dow Jones، S&P 500 و Nasdaq 100 به ترتیب 8.71، 10.05 و 9.63 درصد سقوط کردند. برای مشاهده عملکرد مشابه باید به زمان شروع همه گیری در اوایل سال 2020 برگردید. نوسانات در حال افزایش بوده است، به طوری که “سنج ترس” بازار VIX حدود 25 درصد در همان بازه زمانی افزایش یافته است.

در هفته گذشته، شاهد افزایش سریع انتظارات فدرال رزرو برای افزایش نرخ بودیم. دلیل این امر این است که در اوایل این ماه، یک گزارش غیرمنتظره دیگر CPI ایالات متحده به پایان رسید. از این رو، افزایش 75 امتیازی در هفته گذشته ارائه شد، جایی که اندکی پیش، بازارها تنها 50 امتیاز را انتظار داشتند.

انتظارات CPI و GDP واقعی ایالات متحده برای سال 2023 (سالانه) در نمودار زیر مشخص شده است. از حدود ماه مارس، ما شاهد هستیم که اقتصاددانان برآوردهای تورم را برای سال آینده افزایش داده اند. این در حالی است که شرط‌بندی برای تولید ناخالص داخلی واقعی، که قیمت‌ها را تغییر می‌دهد، رو به کاهش است. در اوایل سال جاری، انتظار می رفت که اقتصاد ایالات متحده در سال 2023 به صورت واقعی 2.5 درصد رشد کند. اکنون این رقم به زیر 2 درصد رسیده است.

برآوردهای اقتصادی ایالات متحده برای سال 2023

همه چشم ها روی PCE و NFP ها هستند

همانطور که انتظار میرفت، وال استریت تظاهرات کرد در روز فدرال رزرو این به این دلیل است که به نظر می رسید بانک مرکزی اعتماد به توانایی خود در مهار تورم سرسام آور را احیا کرده است. با این حال، زمانی که داده‌های ناامیدکننده مسکن در روز بعد کاهش یافت، این افزایش از هم پاشید. در آینده، بازارها برای ارزیابی مشکلات ناشی از رکود، به دقت بر چاپ های اقتصادی نظارت خواهند کرد. داده های بلومبرگ احتمال رکود اقتصادی را در سال آینده 31.5 درصد نشان می دهد که نسبت به 20 مورد قبلی افزایش یافته است.

برای اینکه نگاهی دقیق‌تر به نحوه تأثیر تورم در مقابل رشد بر اقتصاد و بازار سهام داشته باشید، به نمودار بعدی زیر نگاهی بیندازید. خط سرخابی، اسپرد CPI در مقابل شرط‌های تولید ناخالص داخلی واقعی است که قبلاً در این مقاله ذکر شد. از ابتدای سال جاری، این خط در حال افزایش بوده است که نشان می دهد تورم به طور فزاینده ای انتظارات رشد را از بین می برد.

جای تعجب نیست که افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در یک سال به صورت پشت سر هم (خط سیاه) افزایش یافته است. این همان نبرد پیش‌بینی‌شده‌ای است که بازارها می‌بینند که فدرال رزرو با آن مواجه است، زیرا تورم همچنان اقتصاد را ویران می‌کند. در همین حال، S&P 500 در بحبوحه ترکیبی از افزایش عدم اطمینان در مورد رشد در مقابل تورم و معنای نرخ بهره بالاتر برای جذابیت سهام در مقابل اوراق قرضه، در حال سقوط است.

با در نظر گرفتن این موضوع، همه نگاه ها همچنان معطوف به داده های اقتصادی ایالات متحده خواهد بود. هفته پیش رو به طور قابل توجهی از این نظر سرد می شود. داده‌هایی مانند فروش خانه، برنامه‌های وام مسکن و PMI تولیدی از بین می‌روند. اینها ایده بهتری از نحوه رشد در مقایسه با تورم ارائه می دهند، بنابراین ممکن است تمرکز بر نگرانی های مربوط به رکود باشد. این عدم اطمینان احتمالاً در کوتاه مدت بر ریسک پذیری تأثیر خواهد گذاشت.

چرا وال استریت سقوط کرده است

Dow Jones، S&P 500 و Nasdaq 100 Outlook برای هفته پیش رو - خوب به نظر نمی رسند

— نوشته دانیل دوبروفسکی، استراتژیست برای DailyFX.com

برای تماس با دانیل، از بخش نظرات زیر استفاده کنید یا @ddubrovskyFX در توییتر





لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.