دانشگاه‌ها در استان‌ها باید در حوزه تولید دارور و تجهیزات پزشکی فعال شوند

[ad_1] هوشمند نیوز/اصفهان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: دانشگاه ها و ظرفیت علمی آن در استان‌ها باید در حوزه تولید دارو و تجهیزات پزشکی فعال شوند تا دیگر وارد کننده دارو و تجهیزات نبوده و صادرکننده در این بخش باشیم. بهرام عین اللهی، امروز(پنجشنبه، ۹ آذر) در پایان سفر به منطقه کاشان، اظهار

کد خبر : 437497
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۷
دانشگاه‌ها در استان‌ها باید در حوزه تولید دارور و تجهیزات پزشکی فعال شوند

[ad_1]

هوشمند نیوز/اصفهان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: دانشگاه ها و ظرفیت علمی آن در استان‌ها باید در حوزه تولید دارو و تجهیزات پزشکی فعال شوند تا دیگر وارد کننده دارو و تجهیزات نبوده و صادرکننده در این بخش باشیم.

بهرام عین اللهی، امروز(پنجشنبه، ۹ آذر) در پایان سفر به منطقه کاشان، اظهار کرد: اکنون با بهره‌گیری از ظرفیت پارک‌های علم و فناوری ۴۰ درصد از تجهیزات مورد نیاز بخش درمان کشور در داخل تولید می‌شود.

وی تصریح کرد: پیشرفت در حوزه پژوهشی، باعث شده که طی دو سال اخیر چهار هزار محصول دانش بنیان تولید شده که این محصولات می‌تواند زمینه خودکفایی کشور را فراهم کند.

وزیر بهداشت، تاکید کرد: دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور  دارای ۸۶۰ مرکز تحقیقاتی است که همه باید در حوزه دانش بنیان کمک کنند تا هم نیاز خود و هم نیاز دیگر کشورها را رفع کنیم.

به گزارش هوشمند نیوز، عین اللهی با اشاره به دیدار از مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان افزود: بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی شهید بهشتی کاشان که دومین بیمارستان بزرگ استان اصفهان است به علت قدمت چهل ساله با مشکلاتی روبرو است که بنا داریم مشکل تاسیسات و اورژانس آن را رفع کنیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: شرایط فعلی اورژانس بیمارستان شهید بهشتی کاشان وضعیت مطلوبی ندارد و حضور همه بیماران اورژانس در یک محوطه قابل قبول نیست بنابراین پیشنهاد ما گسترش فضای اورژانس است تا در تراز یک اورژانس استاندارد باشد.  

وی اظهار کرد: بیمارستان امام حسن مجتبی(ع) در آران و بیدگل با ۱۱۲ تختخواب در حال تکمیل است و تنها نیازمند تجهیزات است و امیدواریم تا دهه فجر به بهره‌برداری برسد که می‌تواند بخشی از مشکلات را رفع کند.

عین اللهی گفت: بیمارستان ۹۶ تختخوابی ثامن الائمه(ع) آران و بیدگل نیز به بهره برداری رسیده و مشکل مهم آن کمبود نیروی متخصص انسانی است و قرار شد دانشگاه علوم پزشکی کاشان نسبت به تامین نیروی انسانی مورد نیاز بیمارستان اقدام کند.

عین الهی تاکید کرد: منطقه کاشان به لحاظ نیروی تخصصی و فوق تخصصی وضعیت مطلوبی دارد و دانشگاه علوم پزشکی کاشان قادر است نیروی متخصص برای کشور تربیت کند.

بهرام عین اللهی وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی روز پنجشنبه ۹ آذر در سفر خود به کاشان از مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان بازدید و مشکلات آنها را بررسی کرد.

انتهای پیام

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.