دالاهو، سرزمین میوه‌های بهشتی – ایسنا

[ad_1] ایسنا/کرمانشاه شهرستان دالاهو، به فاصله ۹۰ کیلومتری از غرب کرمانشاه، شهرستانی با جاذبه‌های طبیعی و تاریخی شگفت‌انگیز، میوه‌های بهشتی و مردمانی هنرمند و خونگرم، این روزها میزبان زوار اربعین حسینی است. فرشاد مهتابی رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان دالاهو، در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به میزبانی مردم این شهرستان از زوار اربعین حسینی، اظهار

کد خبر : 393839
تاریخ انتشار : یکشنبه ۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۳
دالاهو، سرزمین میوه‌های بهشتی – ایسنا

[ad_1]

ایسنا/کرمانشاه شهرستان دالاهو، به فاصله ۹۰ کیلومتری از غرب کرمانشاه، شهرستانی با جاذبه‌های طبیعی و تاریخی شگفت‌انگیز، میوه‌های بهشتی و مردمانی هنرمند و خونگرم، این روزها میزبان زوار اربعین حسینی است.

فرشاد مهتابی رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان دالاهو، در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به میزبانی مردم این شهرستان از زوار اربعین حسینی، اظهار کرد: دالاهو، ششمین شهرستانی است که زوار پس از ورود به کرمانشاه برای رسیدن به مرز خسروی از آن عبور می کنند.

وی افزود: مردم خونگرم و میهمان نواز این شهرستان به منظور استقبال شایسته از زائرین اربعین حسینی، سه موکب راه‌اندازی کرده‌اند.

رئیس میراث فرهنگی دالاهو خاطرنشان کرد: همچنین باتوجه به اینکه حضور این حجم از زوار اربعین حسینی فرصتی را برای شهرستان فراهم کرده تا بتوانیم جاذبه های گردشگری خود را به آنها معرفی کنیم، در این زمینه هم برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته است.

وی تاکید کرد: در مسیر تردد زوار به سمت مرز خسروی، یک بازارچه دائمی صنایع دستی با ۳۰ غرفه واقع شده که در آن ابزارآلات فلزی و به‌ویژه چاقوی کرند که شهرتی جهانی دارد، عرضه و به فروش می رسد.

مهتابی ادامه داد: به دلیل پیشینه بسیار غنی مردم این شهرستان در تنبور نوازی و ساخت این ساز، دالاهو به عنوان شهر تنبور به ثبت ملی رسیده است.

وی با بیان اینکه شهرستان دالاهو دارای جاذبه‌های طبیعی و تاریخی منحصربفرد و زیبایی است، گفت: یکی از زیباترین جاذبه‌های طبیعی این شهرستان که گردشگرانی از سراسر کشور هرساله برای بازدید آن به دالاهو سفر می کنند، آبشار سه طبقه ریجاب یا پیران به عنوان یکی از بلندترین آبشارهای ایران است که در منطقه ای بکر واقع شده است.

این مسئول عنوان کرد: از آنجایی که آبشار خروشان ریجاب در مسیر بازگشت زوار اربعین حسینی قرار دارد، می‌توانند بازدیدی از آن هم داشته باشند.

رئیس میراث فرهنگی  دالاهو افزود: بعلاوه مجموعه قلعه یزدگرد در روستای زرده نیز از جمله بناهای تاریخی اشکانی ساسانی است که از کهن‌ترین و  مستحکم‌ترین قلعه‌های تاریخی ایران به شمار می‌رود.

وی تاکید کرد: هر چند افسانه‌های زیادی در بین مردم محلی درمورد این قلعه باستانی وجود دارد، اما گفته می‌شود که این قلعه پناهگاه یزدگردسوم آخرین پادشاه ساسانی در زمان حمله اعراب به این منطقه بوده است.

مهتابی در ادامه از مقابر ابودجانه به عنوان یکی دیگر از جاذبه های این شهرستان نام برد و گفت: مقابر ابودجانه هشت بنای آرامگاهی با معماری خاص و گنبد مخروطی است که در یک گورستان تاریخی سه هکتاری واقع شده و کارشناسان باستان شناسی معتقدند این بناها مربوط به اواسط دوره اسلامی تا عصر حاضر هستند.

وی از مسجد عمربن عبدالله هم به عنوان یکی دیگر از جاذبه‌های تاریخی این شهرستان نام برد و گفت: این مسجد از مساجد تاریخی صدراسلام در کشور است.

رئیس میراث فرهنگی دالاهو در ادامه به طبیعت چشم‌نواز و وجود باغات میوه فراوان در این شهرستان هم اشاره و اظهار کرد: دالاهو سرزمین میوه‌های بهشتی است، در بخش ریجاب باغات انبوه انجیر، زیتون و انگور و در بخش گهواره هم باغات سیب را داریم که از نظر طعم و کیفیت در کشور شهره هستند.

وی در پایان از دره توریستی سرخه دیزه، منطقه تفریحی میاندار، سراب کرند و … به عنوان دیگر جاذبه‌های گردشگری این شهرستان نام برد و اظهار امیدواری کرد که زوار اربعین حسینی در مسیر برگشت خود از این جاذبه‌ها دیدن کنند.

انتهای پیام

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.