داعش مسئولیت انفجار قندهار را بر عهده گرفت

به گزارش رویترز، این گروه تروریستی در بیانیه‌ای مسئولیت انفجار انتحاری که روز جمعه مسجد فاطمیه قندهار در جنوب افغانستان را هدف گرفت بر عهده گرفت. این انفجار که به شهادت و زخمی شدن بیش از ۱۰۰ تن منجر شد توسط سه عامل انتحاری صورت گرفت. خبرگزاری فرانسه گزارش داد که داعش در بیانیه‌ای در

کد خبر : 117901
تاریخ انتشار : شنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۹
داعش مسئولیت انفجار قندهار را بر عهده گرفت


به گزارش رویترز، این گروه تروریستی در بیانیه‌ای مسئولیت انفجار انتحاری که روز جمعه مسجد فاطمیه قندهار در جنوب افغانستان را هدف گرفت بر عهده گرفت.

این انفجار که به شهادت و زخمی شدن بیش از ۱۰۰ تن منجر شد توسط سه عامل انتحاری صورت گرفت.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد که داعش در بیانیه‌ای در کانال تلگرامی خود اعلام کرد که دو نفر از اعضای آن، خود را در مسجد منفجر کردند.

خبرنگار الجزیره به نقل از یک منبع دولتی گفته است که شمار کشته شدگان این بمب گذاری به ۴۱ تن و شمار زخمی‌ها به ۸۰  تن افزایش یافته است.

این دومین حمله تروریستی داعش در کمتر از ۱۰ روز به مساجد افغانستان است.

هفته گذشته نیز در جریان انفجاری انتحاری در حسینیه “سیدآباد” در منطقه “خان‌آباد” قندوز در شمال افغانستان ۱۲۰ تن کشته و ۲۰۰ تن دیگر زخمی شدند. داعش مسئولیت این انفجار را که محکومیت‌های گسترده‌ای را به دنبال داشت برعهده گرفت.

انفجار قندهار که بزرگترین مسجد شیعیان در مرکز این شهر را هدف گرفت محکومیت‌های گسترده‌ای را به دنبال داشت و سازمان ملل خواهان مجازات عاملان این جنایت شد.

واکنش‌ها

از سوی دیگر وزارت امور خارجه عربستان حمله تروریستی به مسجد قندهار در جنوب افغانستان را محکوم کرد.

این وزارتخانه ضمن ابراز امیدواری به ثبات اوضاع در افغانستان در اسرع وقت تاکید کرد که در کنار مردم افغانستان است.

وزارت امور خارجه عربستان همچنین بر موضع ریاض در رد “این اقدامات جنایتکارانه که با تمام اصول دینی و ارزش‌های اخلاقی و انسانی ناسازگار است” تاکید کرد و به خانواده‌های قربانیان و مردم افغانستان تسلیت گفته و ضمن ابراز همدردی  برای مجروحان شفای عاجل آرزو کرد.

وزارت امور خارجه قطر نیز در بیانیه‌ای “موضع قاطع قطر در رد خشونت و تروریسم ، به هر انگیزه و دلایلی” را اعلام و بر رد کامل هدف قرار دادن عبادتگاه‌ها و ایجاد رعب و وحشت تاکید کرد.

وزارت امور خارجه امارات، نیز حمله بعد از ظهر جمعه به مسجد شیعیان در شهر قندهار افغانستان که منجر به کشته و زخمی شدن ده‌ها تن شد، شدیداً محکوم کرد.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد که “این اقدامات جنایتکارانه” را به شدت محکوم می‌کند و بر “مخالفت دائم امارات با هر گونه خشونت و تروریسم که با ارزش‌ها و اصول انسانی ناسازگار است” تاکید کرد.

وزارت امور خارجه اردن نیز به خانواده‌های قربانیان انفجار تروریستی قندهار افغانستان ، تسلیت گفته و این اقدام تروریستی را به شدت محکوم کرد.

سخنگوی رسمی این وزارتخانه تاکید کرد اردن همه انواع تروریسم را محکوم می‌کند.

وزارت خارجه روسیه نیز انفجار انتحاری در مسجد شیعیان در شهر قندهار در جنوب افغانستان را محکوم کرد و از  طالبان خواست تا امنیت منطقه را تأمین کند.

ماریا زاخارووا ، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: “ما این اقدام وحشیانه تروریستی را محکوم می‌کنیم. امیدواریم عاملان آن افشا شده و مجازات سنگینی را تحمل کنند.”

این وزارتخانه ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های قربانیان و شفای عاجل برای مجروحان ، از مقامات افغان خواست “اقدامات بیشتری را برای تأمین امنیت در سراسر کشور انجام دهند”.

وزارت امور خارجه ترکیه هم در بیانیه‌ای از حمله تروریستی به مسجد شیعیان در شهر قندهار در جنوب افغانستان ابراز تأسف کرد.

23311



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.