داستان بیت‌کوین تکرار می‌شود یا چشم و ‌انگشت‌مان را قربانی می‌کنیم؟

[ad_1] نات‌کوین چیست و چطوری توانسته ظرف مدتی کوتاه این‌طوری از ناکجاآباد ظاهر شود، پست‌های اینستاگرامی را اشغال کند و مرزها را یکی‌یکی پشت‌سر بگذارد؟ تقریبا از یک‌هفته پیش همه درباره ارزدیجیتال جدید حرف می‌زنند و وارد هرجایی که می‌شوید یکی دو نفر مثل ربات انگشت‌شان را به سرعت روی یک مثلث طلایی روی صفحه

کد خبر : 456455
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۵
داستان بیت‌کوین تکرار می‌شود یا چشم و ‌انگشت‌مان را قربانی می‌کنیم؟

[ad_1]

نات‌کوین چیست و چطوری توانسته ظرف مدتی کوتاه این‌طوری از ناکجاآباد ظاهر شود، پست‌های اینستاگرامی را اشغال کند و مرزها را یکی‌یکی پشت‌سر بگذارد؟ تقریبا از یک‌هفته پیش همه درباره ارزدیجیتال جدید حرف می‌زنند و وارد هرجایی که می‌شوید یکی دو نفر مثل ربات انگشت‌شان را به سرعت روی یک مثلث طلایی روی صفحه موبایل فشار می‌دهند.

آدم احساس می‌کند اگر تنها یک ثانیه دست از کار بکشند، هیولایی از گوشی بیرون می‌آید و جهان به پایان می‌رسد. مهرداد می‌گوید با لینک من وارد شو که ۲۵ هزار نات‌کوین بگیرم. بابک بدون اینکه سرش را از گوشی بیرون بکشد، می‌گوید این یکی را هم شکار کردی؟ نفر بعدی باید با لینک من وارد شود. می‌پرسم چندتا نات‌کوین دارید. مهرداد همین‌طور که تندتند روی صفحه‌ گوشی کلیک می‌کند، می‌گوید ۷۵ هزار تا!

یک: بازی نات‌کوین در تلگرام یکی از موضوعات پرسروصدا بین کاربران شبکه‌های اجتماعی و فعالان بازار ارزدیجیتال است. نات‌کوین در اصل رباتی تلگرامی است که در آن کاربران می‌توانند به ازای هربار ضربه زدن به صفحه نمایش، یک سکه به اندوخته‌های خود اضافه کنند. به‌شکل خنده‌داری اسم این کار را گذاشته‌اند استخراج!

چون کل بازی در فضای تلگرام انجام می‌شود بعضی‌ها به خود تلگرام نسبتش داده‌اند و اعتقاد دارند با یکی از میم‌کوین‌های مشهور بعدی دنیا سروکار داریم که می‌تواند یک‌شبه کلی آدم را غنی و ثروتمند کند. گروهی دیگر به ماجرا مشکوک هستند. عده‌ای آن را مضحک می‌دانند و در عوض دسته‌ای می‌گویند کل پروژه نات‌کوین، کلاهبرداری است.

دو: نات‌کوین، بازی مبتنی بر تلگرام است. ساده به‌نظر می‌رسد. هرجا هستید می‌توانید گوشی را روشن کنید، فیلترشکن بزنید، ربات تلگرامی را احضار کنید و مثل دیوانه‌ها تند تند روی صفحه کلیک کنید تا امتیازتان بالا برود. خیره‌شدن زیاد به صفحه گوشی احتمالا پدر چشم‌هایتان را درمی‌آورد.

گردنتان حتما بعد از مدتی دچار اسپاسم خواهد شد و اگر اهل افراط و تفریط هستید شاید کار به جاهای باریک بکشد. کلی آدم همین الان روی کره خاکی دارند تمام این دردسرها را به‌جان می‌خرند تا شاید وعده پولدار شدن با نات‌کوین محقق شود.

دوباره به اول پاراگراف بروید و این‌بار بخوانید نات‌کوین فقط یک بازی مبتنی بر تلگرام نیست. کسانی‌که به نات‌کوین اعتیاد پیدا کرده‌اند، می‌گویند نات‌کوین می‌خواهد در آینده یک ارز مجازی باشد و هر سکه‌ای که با کلیک کردن به‌دست‌ آورده‌اید، در آن زمان حکم یک توکن را ایفا خواهد کرد.

سه: در حال حاضر تنها راه استخراج و دریافت نات‌کوین از طریق ربات تلگرامی رسمی نات‌کوین است و امکان خرید و فروش آن وجود ندارد. استخراج نات‌کوین براساس روش‌های ماینینگ متداول انجام نمی‌شود. ‌

کاربران برای استخراج و دریافت نات‌کوین باید وارد ربات تلگرامی شوند و با ضربه‌زدن روی یک دکمه، نات‌کوین بگیرند. برای افزایش تعداد نات‌کوین‌های دریافتی راه‌های دیگری مثل افزایش انرژی، افزایش سرعت شارژ مجدد، زدن چند ضربه همزمان و استفاده از ربات Tap Bot وجود دارد.

چهار: ربات تلگرامی رسمی نات‌کوین در آدرس t.me/notcoin_bot قابل دسترس است. همه می‌توانند به‌صورت رایگان از این ربات استفاده کنند و وارد مینی‌اپلیکیشن یا بازی تلگرامی نات‌کوین شوند. اگر برای ورود به ربات از لینک معرفی شخص دیگری استفاده کنید، به هر دو نفر ۲۵ هزار نات‌کوین رایگان تعلق می‌گیرد.

نات‌کوین کلاهبرداری است؟

گزارشی شوکه‌کننده درباره کوین‌های مرده! چه تعداد رمزارز دیگر فعالیتی ندارند؟

اگر حساب تلگرام شخصی که دعوت شده است، پریمیوم باشد ۵۰۰ هزار نات‌کوین رایگان به هر دو اهدا می‌شود. بعد از ورود به بازی یک دکمه بزرگ به شکل سکه نمایش داده می‌شود که با ضربه زدن روی آن می‌توانید نات‌کوین دریافت کنید. همچنین می‌توانید با مصرف کردن مقداری از نات‌کوین‌های خودتان امکانات اضافی بگیرید و تعداد نات‌کوین‌هایتان را افزایش دهید. هر روزی که به ربات و بازی نات‌کوین سر بزنید، مقداری انرژی کوین رایگان دریافت خواهید کرد.

از دیگر بخش‌های ربات تلگرامی نات‌کوین می‌توان به لیگ‌های آن اشاره کرد. کاربران بر اساس تعداد نات‌کوین‌های دریافتی وارد لیگ‌های مختلفی شامل لیگ برنزی، نقره‌ای، طلایی، پلاتینی و الماسی می‌شوند. علاوه بر لیگ‌ها، گروه‌های دیگری تحت‌عنوان «اسکواد» نیز وجود دارند که اعضای آنها می‌توانند به‌صورت تیمی با هم رقابت کنند و هر اسکواد می‌تواند جدول رده‌بندی مختص خود را نیز داشته باشد. متوجه هستید نات‌کوین چقدر می‌تواند اعتیادآور باشد؟

پنج: جادی میرمیرانی که در فضای مجازی و دنیای سخت و پیچیده برنامه‌نویسی و هک اعتبار زیادی دارد، در اکانت توئیتر خود نوشته: دوستانی که مطمئن هستند قرار است از نات‌کوین پولدار شوند، کلیک کردن در پای نتورک را هم ادامه بدهند #شوخی.

پ.ن: اگر به‌عنوان بازی بهش نگاه می‌کنید، خیلی هم بانکه.

پ.ن ۲: جایی پول مجانی زیاد بین همه تقسیم نمی‌کنند.

واکنش‌ها به توئیت جادی، آنقدر که خودش تلاش کرده، مهربانانه نیست. یکی گفته واقعا کسانی هستند که به پولدار شدن با روش کلیک کردن امید دارند؟ لگد بعدی را خانمی وارد کرده: واقعا با این‌همه اینترنت و فضای مجازی هنوز افرادی هستند که این شایعه‌ها را باور می‌کنند؟ علی مستقیم جادی را خطاب قرار داده: پنیر رایگان هم فقط روی تله موش پیدا می‌شود.

حامد داستان «PI کوین» را یادآوری کرده که سرنوشتی مشابه داشت و با کمی بدجنسی گفته آنجا هم پنیر مجانی را توی تله‌موش گذاشته بودند. مرتضی جزو کسانی است که به نات‌کوین اعتیاد پیدا کرده ولی کاملا صادقانه نوشته: من اصلا به اینکه تهش پولدار شدن باشه امیدی ندارم. صرفا وقت‌هایی که بی‌حوصله هستم کلیک می‌کنم.

سعید با لحن آمیخته به تمسخر حرف می‌زند: حالا یک Auto کلیک هم نصب کنید درآمدتان بیشتر شود. منظورش ربات‌هایی است که جای انگشت را می‌گیرند و در زمانی کم، می‌توانند تعداد زیادی کلیک به‌نفع صاحبان خود جمع‌آوری کنند. کاربری بدون نام‌ نوشته ما ایرانی‌ها متاسفانه همیشه دنبال این هستیم که کار نکنیم و پولدار شویم. مثالش هم زیاد است؛ از دلالی و ولاگری گرفته تا نادیده گرفتن کپی‌رایت. نات‌کوین را در همین راستا می‌بینم.

شش: همه نسبت به نات‌کوین منفی و ناامید نیستند. حامد گفته این پروژه خودش برای پروموت کردن بقیه پروژه‌های تحت تلگرام آمده و احتمالا درآمد اسپانسری خوبی گیرش می‌آید. پس فکر کنم بخشی از درآمد را بین استفاده‌کننده‌ها تقسیم کند یا حتی به‌عنوان «کوین» داخل بازی‌های تلگرامی قابل استفاده باشد.

این افراد معمولا ماجرا را از دیدگاه تبلیغات و بازاریابی نگاه می‌کنند. غنچه از صمیم قلب آرزو کرده ته داستان تلگرام اعلام کند با همین نات‌کوین‌ می‌شود اکانت پریمیوم خرید و با لحن خاصی نوشته: خدا شاهده من به همین هم راضی هستم. هانیه هم به وجود نام تلگرام پشت قضیه امیدوار است: پاداش تلگرام از سمت پروژه TON سابقه دارد ولی خیلی محدود و برای افراد خاص با امتیاز بالا.

چندهفته پیش ۱۰ هزار دلار بابت طراحی لوگو پاداش داد. ولی نفر اول هزار دلار گیرش آمد و به‌ترتیب نفرات بعدی رقم کمتری دریافت کردند. صادق گلایه کرده: اصلا با عقل جور درنمی‌آید. کلیک کنی روی چیزی و به‌ازای همین کلیک ساده پول مفت آن‌هم به دلار پرداخت کنند؟ حالا شاید کلاهبرداری نباشد اما به‌نظرم نمی‌تواند از بازی ساده هم جلوتر برود.

هفت: گروهی که خودشان را بلدکار می‌دانند و ادعا دارند در برنامه‌نویسی، کامپیوتر (سخت‌افزار و نرم‌افزار)، ماینینگ و ترید صاحب‌نظر هستند، قضیه را از دید فنی بررسی کرده‌اند. کیوان یکی از آنهاست: وقتی لانچ بشه هیچ‌کس Ton برای پرداخت کارمزد ندارد. فقط یک افزایش تقاضا برای نیتیو the open network و بعدش نهایتا باید انتظار دیده شدن پروژه‌هایی بر بستر اون رو داشت.

سامان اطلاعات خوبی در حوزه ارزدیجیتال دارد و معتقد است با توجه به تعداد و ارزش کل بازار بیت‌کوین، قیمت هر نات‌کوین می‌شود حدود ۰۰۰۱/۰دلار که حتی اگر چند میلیون‌ نات‌کوین هم داشته باشی، پول قابل‌توجهی نیست. حالا اگر تعداد را بر ارزش بازار بیت‌کوین تقسیم کنیم، قطعا ارزش نات‌کوین بیشتر پایین می‌آید.

رضا به تلگرام و پاول دورف تاخته: افرادی که داستان نات‌کوین را جدی می‌گیرند از تلگرام برای خودشان بت ساخته‌اند و خیال می‌کنند دورف عاشق آنهاست. طرف احتمالا می‌خواهد ضعف مارکتینگ تون‌کوین را با نات‌کوین پوشش بدهد. خیلی‌ها اصلا با Ton آشنایی نداشتند و الان فکر می‌کنند می‌شود با نات‌کوین آینده‌ای داشت چون سرنوشتی مثل بیت‌کوین دارد. محمد با این نظریه موافق است: هدف اصلی از ارائه نات‌کوین افزایش آگاهی و جلب توجه افراد جدید نسبت به بلاکچین تون و تون‌کوین بود که کاملا هم موفق شده‌اند.

هشت: نات‌کوین اغواگرانه به مسیرش ادامه می‌دهد. دلیل می‌خواهید؟ مردم همین الان پیامی برای هم فوروارد می‌کنند با این مضمون: یه‌سری اخبار اومده که می‌گن هر یک میلیون نات‌کوین بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ دلار ارزش دارد یعنی تقریبا پنج تا ۱۰ میلیون تومان. فعلا در حد اخبار غیررسمیه ولی قطعا وقتی تلگرام این ارز رو معرفی کرده میلیون‌ها نفر دارن استخراج می‌کنند. قطعا این تو صرافی‌ها لیست می‌شه. ارز قبلی تلگرام TON بود اولش که لیست شد ۳۷ سنت بود الان ۲/۴دلار! شما جای شخصی که چنین پیامی دریافت می‌کند و به فرستنده باور دارد باشید، وسوسه نمی‌شوید؟ انگشت‌هایتان را به‌کار نمی‌اندازید؟ کدام آدمی از درآمد دلاری بدش می‌آید؟

۹ : پیام ارسال شده برای تبلیغ جنبش انگشتی نات‌کوین را نباید جدی گرفت چون تقریبا تمام نشانه‌های یک هرزنامه تبلیغاتی جلف و حتی مستهجن را در خود جا داده؛ از رنگ بنفش زشت پس‌زمینه گرفته تا سایز و نوع فونت نوشته. چندجا غلط‌ املایی و تایپی وجود دارد. در چند مورد از اغراق کمک گرفته‌اند و حتی یک‌ مورد دروغگویی عمدی با قصد قبلی و هدف اغفال و فریب را شاهد هستیم.

بابک می‌گوید علاوه بر کلیک‌کردن‌های مداوم از تاکتیک‌های شبکه‌سازی و جذب کاربر استفاده کرده. مهرداد اولین نفر نیست اما در قیاس با بقیه پشت‌کار داشته. دوتایی حدود یک هفته پیش کار کلیک کردن را شروع کرده‌اند و روزانه در مجموع یک‌ساعت وقت گذاشته‌اند. کلیک پشت کلیک و نمایشگر می‌گوید پس از هفت روز حدود یک‌میلیون نات‌کوین جمع کرده‌اند. فرض کنیم این شیوه را بتوانند چهار هفته ادامه دهند.

چهار تا ۱۰۰ دلار می‌شود ۴۰۰ دلار. تقریبا ۲۰ میلیون تومان! همین حالا ربات‌هایی برای تقلب ساخته شده‌اند. جای انگشت آدم را می‌گیرند و کلیک‌های متوالی در حجم میلیون تحویل می‌دهند. حتی بازار فروش ربات راه افتاده. یکی در فضای مجازی، از ملت پول واقعی می‌گیرد. به‌شان ربات می‌فروشد. کارش گرفته چون ادعا دارد وقتی خودتان حوصله گوشی را نداشته باشید ربات می‌تواند تا ۱۲ ساعت جای شما کلیک کند و نات‌کوین به حسابتان بریزد. به‌نظرتان تلگرام مثل بز نشسته و به کاربران ساده‌دل چنین پولی را پرداخت می‌کند؟

۱۰: قسمت‌ است دیگر! خدا بعضی‌ها را برای حسرت خوردن آفریده. قطعا تا الان به افرادی برخورد کرده‌اید که از اعماق وجودشان آه می‌کشند و خاطراتی درباره فروش ۱۰ بیت‌کوین به قیمت یک پیتزا تعریف می‌کنند. بیت‌کوین در کنار تمام خوبی‌هایی که مال از ما بهتران است، به این توهم دامن می‌زند که شاید، شاید، شاید ارزدیجیتال جدیدی از راه برسد و همان آمال و آرزو را برآورده کند.

اما یادتان باشد در کنار من و شمای ساده‌دل، خدا بعضی‌های دیگر را آفریده برای شیطنت. بعضی‌هایشان حتی ردای شیطان را به تن می‌کنند. کسانی می‌دانند نات‌کوین سرکاری است اما با نوشتن جملاتی مثل «شاید یک بیت‌کوین دیگر متولد شود» دست به فریب دیگران می‌زنند. این دست افراد قطعا رفیق شفیق شیطان رجیم هستند. نظرات مختلفی درباره اعتبار پروژه نات‌کوین وجود دارد.

از آنجایی که بنیاد TON و تیم توسعه نات‌کوین اطلاعات زیادی درباره پروژه ارائه نکرده‌اند نمی‌توان با قطعیت درباره معتبر بودن یا نبودن آن نظر داد. پروژه نات‌کوین فعلا به‌طور مستقیم از کاربران پول دریافت نمی‌کند و از نظر مالی ضرری برای کاربران ندارد. هرچند به خاطر پاداش‌هایی که به حساب‌های پریمیوم تلگرام تعلق می‌گیرد،

کاربران بیشتری اقدام به خرید حساب پریمیوم می‌کنند و این به‌صورت غیرمستقیم موجب افزایش درآمد تلگرام می‌شود. از طرف دیگر ورود به ربات تلگرامی و بازی نات‌کوین رایگان است و امکان خرید و فروش آن نیز وجود ندارد، بنابراین اگر کسی برای عضویت در ربات یا ارسال نات کوین از شما درخواست پول کرد، مطمئن باشید با یک اسکم یا کلاهبرداری مواجه هستید.

۲۲۰

۱۱: نات‌کوین شاید یک تب پوچ و گذرا باشد. کاربرانی با علم به این قضیه سراغش می‌روند و توقع ندارند چیزی بیشتر از سرگرمی و هیجان نصیب‌شان شود. دور هم مدتی سرگرم می‌شویم، می‌خندیم، رقابت می‌کنیم، به هیبت دوستان صمیمی و رفقای جان درمی‌آییم و بعدش… بنگ! هیچی. در آن پوچی مطلق کسالت‌آور کسانی کمتر دچار عذاب وجدان می‌شوند و به خودشان نهیب می‌زنند که لااقل بهتر بود بابت خرید ربات کلیک‌کننده کلی پول خرج نمی‌کردیم.

فعلا در دنیای واقعی حتی نمی‌توانیم نات‌کویت را جزو دسته رمزارزها قرار دهیم. کل بازی بر اساس مفهوم ماینینگ یا استخراج رمزارز طراحی شده است اما طراحان دم‌دستی‌ترین و مبتذل‌ترین شکل از این مفاهیم را پیاده‌سازی کرده‌اند. اگر از دنیای کریپتو چیزی سرتان می‌شود حتی ممکن است تگری بزنید.

نات‌کوین به‌جای استفاده از الگوریتم‌های پیچیده و سخت‌افزار گران‌قیمت، می‌گوید بیا و روی دکمه‌ای طلایی روی صفحه‌نمایش گوشی کلیک کن تا به‌ازای هر کلیک یک سکه تحویل بگیری. هرچقدر سرعت کلیک کردنت زیاد باشد، سکه بیشتری خواهی داشت. می‌توانی لینک مخصوص خودت را برای دوستان و آشناها بفرستی و بابت معرفی معتادان تازه، سکه جایزه بگیری. اعتیاد بیشتر، سکه بیشتر!

۱۲: نات‌کوین شاید همانی باشد که درباره‌اش می‌گویند. شاید از صفر مطلق، از هیچ و پوچ متولد شود و در نهایت مثل چند نمونه موفق دنیای کریپتو، با رشد ۱۰۰درصدی و هزاردرصدی و حتی میلیون‌ درصدی، آرزوی یک‌شبه پولدار شدن چند نفر را محقق کند.

صدای من را از ۲۷ دی‌ماه ۱۴۰۲ می‌شنوید. اگر این نوشته را خواندید و دست به‌کار شدید، بعد واقعا نات‌کوین ترکاند و پولدار شدید،‌ قول بدهید با دفتر روزنامه تماس بگیرید تا شادی‌مان را با هم قسمت کنیم. چون خودم حاضر نیستم وارد بازی مزخرف نات‌کوین شوم. از صمیم قلب امیدوارم بابک و مهرداد را هم به‌خاطر استخراج نات‌کوین در ساعت کاری اخراج نکرده باشند.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.