داده های LCH نشان می دهد که صندوق های تامینی برتر در سال 2022 به شدت کمتر برای مشتریان درآمد داشته اند

20 مدیر برتر به رهبری Ken Griffin’s Citadel، Bridgewater Associates و DE Shaw Group، کمتر از نیمی از 65.4 میلیارد دلاری را که گروه در سال 2021 بازده داشت، زمانی که افزایش قیمت سهام منجر به بازدهی بی سابقه شد، به دست آوردند. در مقایسه، آنها در سال 2020 63.5 میلیارد دلار و در سال

کد خبر : 310228
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۸:۱۳
داده های LCH نشان می دهد که صندوق های تامینی برتر در سال 2022 به شدت کمتر برای مشتریان درآمد داشته اند


20 مدیر برتر به رهبری Ken Griffin’s Citadel، Bridgewater Associates و DE Shaw Group، کمتر از نیمی از 65.4 میلیارد دلاری را که گروه در سال 2021 بازده داشت، زمانی که افزایش قیمت سهام منجر به بازدهی بی سابقه شد، به دست آوردند. در مقایسه، آنها در سال 2020 63.5 میلیارد دلار و در سال 2019 59.3 میلیارد دلار درآمد داشتند.

در سال 2022، زمانی که ترس از افزایش نرخ بهره و عدم قطعیت ژئوپلیتیکی بر بازارها فشار آورد، شرکت‌های سرمایه‌گذاری که بر استراتژی‌های معاملاتی تمرکز داشتند و روی روندهای اقتصاد کلان شرط‌بندی می‌کردند، سودهایی به دست آوردند. آنهایی که استراتژی‌های مرتبط با حرکت بازار داشتند دچار مشکل شدند.

ریک سوفر، رئیس LCH، یک شرکت صندوق سرمایه‌گذاری که بازدهی را دنبال می‌کند و بخشی از گروه Edmond de Rothschild است، گفت: سال 2022 سال “واگرایی بزرگ” بود که در آن چندین نفر از 20 مدیر برتر موفق به کسب سود برای سرمایه‌گذاران خود شدند. با وجود سقوط قابل توجه در بازارهای سهام و اوراق قرضه.

سال گذشته عمدتاً به عنوان سال سختی به یاد می‌آید، زیرا شاخص گسترده‌تر S&P 500 20 درصد از دست داد و مدیران صندوق تامین مالی بلو چیپ مانند Tiger Global و Third Point ضرر کردند. داده های LCH نشان می دهد که در مجموع، صندوق های تامینی 208 میلیارد دلار در سال 2022 برای مشتریان از دست داده اند که بزرگترین کاهش یک ساله از سال 2008 است، زمانی که آنها 565 میلیارد دلار از دست دادند.

صندوق‌های تامینی، که به طور مشترک 3.3 تریلیون دلار را در 31 دسامبر 2022 مدیریت می‌کردند، بر اساس داده‌های eVestment، اغلب قول می‌دهند که عملکرد بهتری داشته باشند، به‌ویژه زمانی که بازارها در حال سقوط هستند.

در میان بهترین بازیگران تغییراتی ایجاد شد زیرا Griffin’s Citadel با درآمد 16 میلیارد دلاری، بالاتر از بریج واتر با درآمد 6.2 میلیارد دلاری به رتبه اول رسید.

DE Shaw، Millennium Management، Soros Fund Management، Elliott Management و Viking Global Investors نیز در رده 10 برتر قرار گرفتند.

LCH گفت، شرکت‌های Caxton Associates و Moore Capital، شرکت‌هایی که در سال 2022 از طریق معاملات کلان به آن‌ها کمک می‌کردند، دوباره به فهرست راه پیدا کردند، در حالی که تایگر گلوبال، که موسس آن چیس کلمن شروع خود را در مدیریت تایگر جولیان رابرتسون آغاز کرد، و Third Point از لیست خارج شد.

سیتادل که توسط گریفین در سال 1990 تأسیس شد، سال گذشته شاهد افزایش 38 درصدی سبد سهام ولینگتون بود در حالی که صندوق درآمد ثابت آن 33 درصد افزایش یافت.

(گزارش توسط Svea Herbst-Bayliss؛ ویرایش توسط Paul Simao)



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.