خیز مجدد جانسون برای بازگشت به قدرت

نخست وزیر اسبق انگلیس که این روزها در کسوت قانون‌گذار عادی در جلسات پارلمان حضور دارد برای رقابت در حوزه انتخابیه آکسبریج و رویزلیپ جنوبی در انتخابات سال ۲۰۲۴ خیز برداشته است. نمایندگان حزب حاکم محافظه‌کار تا روز دوشنبه فرصت دارند که تمایل خود را برای شرکت در انتخابات دور بعد اعلام کنند. بوریس جانسون

کد خبر : 288391
تاریخ انتشار : جمعه ۱۱ آذر ۱۴۰۱ - ۲:۲۷
خیز مجدد جانسون برای بازگشت به قدرت



نخست وزیر اسبق انگلیس که این روزها در کسوت قانون‌گذار عادی در جلسات پارلمان حضور دارد برای رقابت در حوزه انتخابیه آکسبریج و رویزلیپ جنوبی در انتخابات سال ۲۰۲۴ خیز برداشته است.

نمایندگان حزب حاکم محافظه‌کار تا روز دوشنبه فرصت دارند که تمایل خود را برای شرکت در انتخابات دور بعد اعلام کنند. بوریس جانسون که ژوئیه گذشته در پی استعفای گسترده اعضای دولت از مقام خود کناره‌گیری کرد همچنان از محبوبیت نسبتا بالایی در میان اعضای عمومی حزب محافظه‌کار برخوردار است و از این حیث برای شرکت در انتخابات اعلام آمادگی کرده است.

بسیاری از نخست وزیران اسبق انگلیس مانند تونی بلر و دیوید کامرون بلافاصله پس از کناره‌گیری از قدرت، از نمایندگی مجلس نیز استعفا کردند. برخی دیگر مانند مارگارت تاچر، جان میجر و گوردون برآون برای مدتی در مجلس ماندند اما از شرکت در انتخابات دور بعد انصراف دادند.

جانسون بعد از سقوط فاجعه‌بار دولت ۴۴ روزه لیز تراس، برای شرکت در انتخابات بازگشت به قدرت اعلام آمادگی کرده بود. اما کمتر از ۲۴ ساعت مانده به آغاز رای‌گیری انصراف داد و اعلام کرد که در ایجاد وحدت درون حزبی ناتوان بوده است.

به این ترتیب ریشی سوناک سکان دولت را به دست گرفت اما نزدیکان جانسون می‌گویند که نامبرده همچنان در سودای بازگشت به داونینگ استریت است. انجمن محافظه‌کاران منطقه آکسپبریج و روزلیپ‌جنوبی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده که از نمایندگی جانسون در انتخابات پیش رو حمایت می‌کند.

البته احتمال پیروزی حزب محافظه‌کار در انتخابات سراسری سال ۲۰۲۴ با توجه به نظرسنجی‌های صورت گرفته بسیار ضعیف است. داده‌های آماری موسسه نظرسنجی معتبر یوگاو، نشان می‌دهد که محبوبیت این حزب با اختلاف زیادی از حزب اصلی مخالف دولت (کارگر) پایین‌تر است. در نظرسنجی صورت گرفته ۲۵ درصد مردم از حزب محافظه‌کار حمایت کرده‌اند که یک درصد نسبت به نظرسنجی دور قبل که دو هفته پیش صورت گرفته کاهش یافته است. در مقابل ۴۸ درصد از مردم، حمایت خود را از حزب کارگر به رهبری «کی‌یر استارمر» اعلام کرده‌اند که یک درصد نسبت به دور قبل افزایش یافته است.

به این ترتیب اگر محافظه‌کاران شکست بخورند، ریشی سوناک ناگزیر از رهبری حزب کناره‌گیری خواهد کرد و جانسون که به احتمال زیاد دوباره به مجلس راه پیدا می‌کند، برای تصاحب رهبری حزب و بازگشت به قدرت برنامه ریزی خواهد کرد.

311311



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.