خیز «جانسون» برای نخست وزیری انگلیس با حمایت ۱۰۰ نماینده پارلمان

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، بوریس جانسون نخست وزیر سابق انگلیس، حمایت بیش از ۱۰۰ نماینده پارلمان کشورش برای شرکت در انتخابات نخست وزیری را دریافت کرده است. نخست وزیر سابق انگلیس که ششم سپتامبر سال جاری میلادی از سمتش کناره گیری کرده بود، قصد دارد تا پس از استعفای «لیز تراس» از سمت نخست

کد خبر : 270903
تاریخ انتشار : شنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۱
خیز «جانسون» برای نخست وزیری انگلیس با حمایت ۱۰۰ نماینده پارلمان


به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، بوریس جانسون نخست وزیر سابق انگلیس، حمایت بیش از ۱۰۰ نماینده پارلمان کشورش برای شرکت در انتخابات نخست وزیری را دریافت کرده است.

نخست وزیر سابق انگلیس که ششم سپتامبر سال جاری میلادی از سمتش کناره گیری کرده بود، قصد دارد تا پس از استعفای «لیز تراس» از سمت نخست وزیری انگلیس بار دیگر برای این سمت وارد عرصه رقابت شود.

در ادامه ناپایداری سیاسی و افزایش مشکلات اقتصادی در انگلیس، پنچ‌ شنبه گذدشته «لیز تراس» نخست‌ وزیر این کشور رسماً استعفای خود را اعلام کرد و هم‌ زمان برخی رسانه‌ ها اعلام کردند «بوریس جانسون» نخست‌ وزیر پیشین تمایل خود را برای رهبری حزب محافظه‌کار و نخست‌وزیری انگلیس اعلام کرده است.

روزنامه «دیلی‌استار» در واکنش به استعفای تراس و احتمال برگشت جانسون به نخست‌وزیری در تیتری جنجالی و تند نوشت: «آن احمق به خانه شماره ۱۰ بر می‌ گردد؟ کاهو را کنار گذاشتن، و حالا بادمجان تعارف می‌ کنند؟» خانه شماره ۱۰ خیابان داونینگ، آدرس محل کار و زندگی نخست‌ وزیر انگلیس است؛ شهرت این آدرس به گونه‌ ای است که حتی گاهی از آن برای اشاره به دولت انگلیس استفاده می‌شود.

برگشت « انگلیسی احمق» به خانه شماره ۱۰/کاهو رفت، بادمجان می‌آید؟

لیز تراس به عنوان سومین نخست وزیر زن انگلیس تلاش داشت خود را همچون مارگارت تاچر، «بانوی آهنین» حزب محافظه‌ کار تصویر کند. اما با استعفای خود، رکورد کوتاه‌ ترین دوره نخست وزیری انگلیس را با فقط ۴۴ روز نخست‌ وزیری شکست. پیش از او رکود کوتاه‌ ترین دوران نخست وزیری انگلیس به «جورج کنینگ» تعلق داشت که از تاریخ ۱۰ آوریل تا ۸ آگوست ۱۸۲۷ یعنی به مدت ۱۱۹ روز عهده دار این منصب بود.

تراس چهارمین نخست‌وزیر انگلیس بود که ظرف ۶ سال اخیر قربانی اختلافات داخلی حزب محافظه‌کار شد. از سال ۲۰۱۶ تا به امروز به ترتیب «دیوید کامرون»، «ترزا می»، «بوریس جانسون» و «لیز تراس» در این جایگاه قرار گرفته بودند و هر کدام به خاطر تشنج و بی ثباتی سیاسی از مقام نخست وزیری کناره‌ گیری کردند.

پس از استعفای بوریس جانسون، اعضای حزب محافظه‌ کار انگلیس پس از هفته‌ ها رأی‌ گیری درون‌حزبی سرانجام ۱۵ شهریور، لیز تراس را به عنوان رهبر جدید حزب محافظه‌ کار و نخست‌ وزیر انگلیس معرفی کردند. جانسون، هم پس از رسوایی‌ های کابینه و در نتیجه کناره‌ گیری ۵۰ وزیر و نماینده پارلمان از همکاری با او، سرانجام ۱۶ تیر ماه رسماً مجبور به استعفا از مقام نخست‌ وزیری شد و هم‌ اکنون پس از استعفای لیز تراس برخی رسانه‌ ها اعلام کردند که حزب محافظه‌ کار احتمالاً بار دیگر او را به عنوان رهبر جدید این حزب و نخست‌وزیر آینده انگلیس معرفی می‌کند.

«گراهام بردی» رئیس کمیته سازماندهی حزب محافظه کار انگلیس (کمیته ۱۹۲۲) اعلام کرده رهبر جدید این حزب باید تا قبل از ارائه متمم بودجه در ۳۱ اکتبر (۹ آبان) انتخاب شود.

310310



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.