خیز اتحادیه اروپا برای تحریم لبنان

اتحادیه اروپا جمعه اعلام کرد ساز و کار قانونی لازم برای اعمال تحریم‌های جدید علیه شخصیت‌ها و نهادهای لبنان را تدوین کرده است. اتحادیه اروپا امروز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرده چارچوب تدوین‌شده امکان تحریم شخصیت‌های حقیقی و حقوقی دخیل در تضعیف دموکراسی و حاکمیت قانون در لبنان را فراهم می‌کند. خبرگزاری رویترز نوشته رهبری

کد خبر : 83819
تاریخ انتشار : شنبه ۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۰:۰۰
خیز اتحادیه اروپا برای تحریم لبنان



اتحادیه اروپا جمعه اعلام کرد ساز و کار قانونی لازم برای اعمال تحریم‌های جدید علیه شخصیت‌ها و نهادهای لبنان را تدوین کرده است.

اتحادیه اروپا امروز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرده چارچوب تدوین‌شده امکان تحریم شخصیت‌های حقیقی و حقوقی دخیل در تضعیف دموکراسی و حاکمیت قانون در لبنان را فراهم می‌کند.

خبرگزاری رویترز نوشته رهبری تلاش‌های اتحادیه اروپا را فرانسه به عهده داشته است که قصد دارد با افزایش فشارها بر لبنان، سران این کشور را به سمت تشکیل دولتی باثبات و قادر به انجام اصلاحات اساسی جهت عبور از هرج و مرج سیاسی و بحران‌های اقتصادی سوق دهد.

در بیانیه اتحادیه اروپا آمده است: «با وجود آن آنچه اهمیت وافر دارد این است که رهبری لبنان اختلافات را کنار گذاشته و با یکدیگر برای تشکیل دولتی با ثبات همکاری کرده و اقدامات لازم را جهت سوق دادن کشور به سمت بهبود بادوام اجرا کنند.»

بعد از انفجار بیروت رئیس‌جمهور فرانسه چند بار برای ارائه طرحی ادعایی با هدف کمک به حل مشکلات لبنان به این کشور سفر کرد اما این طرح تا کنون به جایی نرسیده است.

 تاکنون جزئیات دقیقی از ابتکار فرانسه در لبنان منتشر نشده است اما بر اساس کلیات منتشر شده در رسانه‌ها، این طرح بر ضرورت توجه فوری به چهار بخش کمک‌های بشردوستانه به منظور مقابله با شیوع بیماری کرونا، بازسازی زیرساخت‌ها به دنبال انفجار بیروت، اصلاحات سیاسی و اقتصادی و برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام در لبنان تاکید دارد.

«فرانک ریستر» وزیر تجارت فرانسه که چندی پیش در آستانه اولین سالگرد انفجار مهیب بیروت  به لبنان سفر کرده بود ضمن دیدار با مقامات این کشور در سخنانی مقابل خبرنگاران مقام‌های لبنانی‌ را به تحریم تهدید کرد.

وزیر تجارت فرانسه مدعی شد که این کشور به تعهدات خود در قبال لبنان پایبند بوده و مقامات لبنانی هیچ التزامی به انجام اصلاحات ندارند و سپس با تهدید لبنانی‌ها افزود: «این وضعیت در لبنان نمی‌تواند ادامه یابد و به زودی تحریم‌هایی علیه مسئولانی که در مسیر تشکیل دولت سنگ‌اندازی می‌کنند  وضع خواهد شد و پیام امروز ما تأکید بر حمایت از لبنانی‌ها و یادآوری تعهدات مسئولان به آن‌هاست.»

قبل‌تر از آن، فرانسه اعلام کرده بود اتحادیه اروپا بر سر تدوین ساز و کاری جهت اعمال تحریم علیه مقام‌های کشور لبنان تا پایان ماه جولای به توافق رسیده است.

خبرگزاری رویترز پیش از این با استناد به یک یادداشت دیپلماتیک که می‌گوید به رویت این خبرگزاری رسیده نوشته تحریم‌های اتحادیه اروپا مواردی مانند منع مسافرتی و انسداد دارایی‌ها را شامل می‌شود که می‌تواند به بهانه‌هایی نظیر فساد، کارشکنی در تشکیل دولت، تخلفات مالی و نقض حقوق بشر علیه مقام‌های لبنانی اعمال شود.

لبنان در تاریخ چهارم اوت سال ۲۰۲۰ (۱۴ مرداد) صحنه انفجاری مهیب در بندر بیروت بود که بیش از ۱۹۰ کشته و ۶۵۰۰ مجروح به جای گذاشت. این انفجار کشور لبنان را وارد یک بحران سیاسی-اقتصادی-اجتماعی کرد.

به دنبال این انفجار و تشدید بحران سیاسی در این کشور «حسان دیاب»‌ نخست‌وزیر پیشین این کشور استعفا کرد و «مصطفی ادیب» با رأی پارلمان لبنان به عنوان مأمور تشکیل کابینه انتخاب شد. دیاب هم بعد از گذشت چند هفته انصراف خود را اعلام کرد تا «سعد الحریری»‌ نخست‌وزیر اسبق لبنان مأمور تشکیل کابینه شود.الحریری هم چند هفته پیش انصراف خودش را از این مأموریت اعلام کرد.

روز چهارم مردادماه رسانه‌ها گزارش دادند که فراکسیون «التنمیه و التحریر» لبنان، نجیب میقاتی را به عنوان مأمور تشکیل کابینه این کشور معرفی کرده‌اند.

میقاتی پس از اعلام این مأموریت گفت که «مأموریت تشکیل کابینه لبنان، دشوار و مهم است و زمانی به موفقیت ختم خواهد شد که همه، همکاری کنند».

وی با بیان اینکه کابینه خود را به سود لبنان و اقتصاد این کشور تشکیل خواهد داد، تصریح کرد: «خاموش کردن آتش در لبنان نیازمند همکاری همه لبنانیهاست».

310 310



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.