“خورهه” محلات، میزبان چهارمین جشنواره شکرگزاری برداشت انار

[ad_1] ایسنا/مرکزی مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی محلات گفت: چهارمین جشنواره انار خورهه از ۱۷ الی ۱۹ آبان در روستای خورهه برگزار خواهد شد. مهدی لعل‌بار در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: چهارمین جشنواره انار خورهه با همکاری فرمانداری، بخشداری مرکزی، میراث فرهنگی، جهاد کشاورزی، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی

کد خبر : 422782
تاریخ انتشار : دوشنبه ۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۷
“خورهه” محلات، میزبان چهارمین جشنواره شکرگزاری برداشت انار

[ad_1]

ایسنا/مرکزی مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی محلات گفت: چهارمین جشنواره انار خورهه از ۱۷ الی ۱۹ آبان در روستای خورهه برگزار خواهد شد.

مهدی لعل‌بار در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: چهارمین جشنواره انار خورهه با همکاری فرمانداری، بخشداری مرکزی، میراث فرهنگی، جهاد کشاورزی، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و هیئت ورزش‌های همگانی شهرستان محلات و دهیاری و شورای اسلامی روستای خورهه برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه جشنواره با برگزاری مراسم افتتاحیه در روز چهارشنبه، ۱۷ آبان با حضور مسئولین استانی و شهرستانی آغاز خواهد شد، افزود: در جشنواره امسال که با محوریت معرفی پتانسیل خورهه در تولید انار برگزار می‌شود؛ انار، محصولات مرتبط با انار مانند رب انار و سایر تولیدات روستا از قبیل باسلوق و شیره که از محصولات جانبی انگور تولیدی این روستا هستند و صنایع دستی در غرفه‎‌ها به نمایش در خواهد آمد. برپایی غرفه‌های گردشگری، معرفی مشاغل خانگی و محصولات خانگی، از بخش‌های دیگر این جشنواره است و حدود ۵۰ غرفه محل عرضه این محصولات خواهند بود.

لعل‌بار هدف از برگزاری جشنواره را معرفی پتانسیل‌های خورهه و ایجاد شور و نشاط اجتماعی دانست و تصریح کرد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی و ترویجی با محوریت انار و کشاورزی، موسیقی زنده، مسابقات ورزشیِ ستنی، بازی‌های بومی ـ محلی و ویژه برنامه‌های اداره ارشاد و جهاد کشاورزی از بخش‌های دیگر این جشنواره است.

روستای خورهه در شمال شرقی شهرستان محلات از توابع استان مرکزی و در فاصله ۴۵ کیلومتری آن قرار دارد و به دلیل برخورداری از آثار باستانی باقی مانده از دوران سلوکی و اشکانی، از اهمیت بسیاری برخوردار است. این روستا با داشتن حدود ۲۰۰ هکتار سطح زیر کشت انار، به دلیل شرایط جغرافیایی و آب و هوایی، از بهترین مناطق کشور برای تولید انار به شمار می‌رود.

انتهای پیام

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.