خودزنی نیروهای تروریستی ترکیه در شمال سوریه

پایگاه خبری «نورث پرس» گزارش داد، این درگیری در منطقه «الباب» در شرق استان حلب واقع در شمال سوریه در ریان است و تا کنون ۲۲ نفر کشته و زخمی شده‌اند. نورث پرس به نقل از یک منبع ویژه خبر داد، این درگیریها تا این لحظه ادامه دارد و طرفین در حال افزایش دامنه تنش

کد خبر : 218344
تاریخ انتشار : شنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۵
خودزنی نیروهای تروریستی ترکیه در شمال سوریه



پایگاه خبری «نورث پرس» گزارش داد، این درگیری در منطقه «الباب» در شرق استان حلب واقع در شمال سوریه در ریان است و تا کنون ۲۲ نفر کشته و زخمی شده‌اند.

نورث پرس به نقل از یک منبع ویژه خبر داد، این درگیریها تا این لحظه ادامه دارد و طرفین در حال افزایش دامنه تنش هستند؛ به نحوی که در پی این حملات هفت نفر از جمله دو غیر نظامی کشته و ۱۵ نفر از جمله چهار کودک زخمی شده‌اند.

به گفته این منبع، در این درگیریها از سلاحهای سنگین و تانک استفاده می‌شود. تروریستهای الجبهه الشامیه هم تجهیزات کمکی به عناصر خود در این منطقه ارسال کرده است.

این در حالی است که یک گروه از احرار الشام نیز در شهرک «عبله» در اطراف الباب، خود را تسلیم الجبهه الشامیه کرده است. در حال حاضر، مناطق تحت اشغال تروریستهای وابسته به ترکیه در شمال سوریه، شاهد ناامنی و درگیری داخلی است.

این درگیریها در حالی صورت می‌گیرد که ترکیه از یک ماه گذشتهاز انجام عملیات نظامی جدید در سوریه خبر می‌دهد تا به ادعای خود یک منطقه امن برای بازگشت پناهندگان ایجاد کند. با این حال هرچند منابع غیر رسمی تاریخ‌های متعددی را در خصوص موعد حمله ذکر می‌کنند، اما هنوز به طور رسمی این موضوع مشخص نیست.

در همین حال حلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه نیز مدعی شد، تمام عملیات نظامی انجام شده توسط ترکیه شفاف و مطابق با قوانین بین‌المللی است. او هفته گذشته در یک نشست خبری با بیان به این‌که آنکارا اجازه نخواهد داد هیچ کریدور یا کمربند تروریستی در نزدیکی مرزهای جنوبی‌اش فعالیت کند، اذعان کرد: «هدف از عملیات نظامی قبلی نیروهای ترکیه در شمال سوریه، از بین بردن کریدورهای تروریستی بود».

اخیراً رئیس جمهور ترکیه اعلام کرده بود که کشورش تصمیم دارد در عمق ۳۰کیلومتری شمال سوریه یک منطقه امن ایجاد کند و مناطقی همچون تل‌رفعت را از وجود تروریست‌ها پاک کند؛ اردوغان مدعی شده است که آنکارا با این گام، وارد مرحله جدیدی خواهد شد.

این در حالی است که کشورهای عراق و سوریه به شدت درباره عملیات‌های هوایی ارتش ترکیه معترض‌اند و آن را نقض حقوق حاکمیتی و تمامیت ارضی خود می‌دانند؛ وزارت خارجه بغداد در این باره اعلام کرد که شکایت‌ رسمی خود از حملات هوایی ترکیه را به سازمان ملل ارجاع داده است.

یکی از مقامات وزارت خارجه سوریه نیز در آخرین واکنش خود به اقدامات نظامی ترکیه، تهدیدهای ترکیه و انجام عملیات نظامی در خاک سوریه را نقض قوانین بین‌المللی و حاکمیت و تمامیت ارضی دمشق دانست. فرمانده شبه‌نظامیان کُرد، موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه نیز اعلام کرد که این نیروها حاضرند برای مقابله با ترکیه، با نیروهای ارتش دمشق همکاری کنند.

311311



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.