خودروهای الکتریکی چین به رهبری BYD، برندهای جهانی را پشت سر گذاشته است

[ad_1] بزرگترین تغییر: برندهای ساخت چین اکنون در بخش‌های کلیدی پیشرو هستند و رشد آنها به وسیله مدل‌های جدید محرک الکتریکی که سهم خود را در داخل و خارج از کشور به دست می‌آورند، تقویت شده است. بزرگترین برنده BYD بوده است که از نمایشگاه شانگهای برای رونمایی از خودروی الکتریکی هاچ بک جدید (EV)

کد خبر : 347213
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۹
خودروهای الکتریکی چین به رهبری BYD، برندهای جهانی را پشت سر گذاشته است

[ad_1]

بزرگترین تغییر: برندهای ساخت چین اکنون در بخش‌های کلیدی پیشرو هستند و رشد آنها به وسیله مدل‌های جدید محرک الکتریکی که سهم خود را در داخل و خارج از کشور به دست می‌آورند، تقویت شده است.

بزرگترین برنده BYD بوده است که از نمایشگاه شانگهای برای رونمایی از خودروی الکتریکی هاچ بک جدید (EV) برای خریدارانی که به دنبال ارزش هستند و یک خودروی برقی گران‌تر که به عنوان یک SUV طراحی شده است، استفاده خواهد کرد.

بر اساس تجزیه و تحلیل داده های فروش، فروش بی وای دی در چین در سال جاری تقریباً 69 درصد افزایش یافته است که به آن سهم 11 درصدی از کل بازار خودرو را می دهد که بیشتر از فولکس واگن یا تویوتا است.

بیل روسو، موسس شرکت مشاوره Automobility در یادداشتی که روز سه شنبه منتشر شد، گفت: «قشربندی این بازار به برندگان و بازندگان آشکار در حال آشکار شدن است. “و برندگان بسیار کمی و بازنده های زیادی وجود دارد.”

داده های انجمن خودروهای مسافری چین نشان می دهد که فروش خودروهای سواری چین در سه ماهه اول 13 درصد کاهش داشته است.

اما فروش خودروهای برقی و پلاگین هیبریدی – منطقه ای که اکنون خودروسازان چینی به رهبری BYD در آن تسلط دارند – 22 درصد افزایش یافت. فروش خودروهای احتراق داخلی با حاشیه تقریباً برابر کاهش یافته است.

نتیجه این کار برای شرکت هایی مانند فولکس واگن، جنرال موتورز، هوندا و نیسان یک ضربه مضاعف بوده است. فروش کاهش یافته و سهم بازار نیز کاهش یافته است.

بیش از 40 برند خودرو از تسلا در کاهش قیمت خودروهای برقی از ژانویه در جنگ قیمتی که از فروش خودروهای برقی الکتریکی و خودروهای برقی هیبریدی پلاگین (PHEVs) حمایت می‌کند، پیروی کرده‌اند که هر دو در چین به عنوان خودروهای انرژی جدید طبقه‌بندی می‌شوند. تحلیلگران می گویند که این امر همچنین باعث کاهش سوددهی در کل صنعت شده است.

“سنگر نهایی” برای احتراق

برای سال‌ها، بازار سطح مبتدی چین برای خودروهای سواری تحت سلطه خودروهای موتور احتراقی بود که توسط خودروسازان جهانی با مشارکت برندهای چینی ساخته می‌شدند.

اما برای خودروهایی که قیمتی بین 22500 تا 30000 دلار دارند، امسال برای خودروهای بنزینی حذف شده است. فروش در سه ماهه اول 20.5 درصد کاهش داشت، در مقایسه با افزایش 68 درصدی خودروهای برقی و هیبریدی پلاگین.

شاسی‌بلند هیبریدی پلاگین BYD با قیمت اولیه حدود 20000 دلار، از نیسان سیلفی که برای سه سال متوالی پرفروش‌ترین خودروی چین بود، پیشی گرفت. Dolphin EV BYD که قیمت آن از حدود 17000 دلار شروع می شود از فولکس واگن پاسات جلوتر بود.

زو هایدونگ، معاون مهندس ارشد انجمن خودروسازان چین گفت: به دلیل فشار هزینه بر خودروهای برقی ناشی از مواد باتری، بازار سطح پایه احتمالا “پایگاه نهایی” برای خودروهای تنها بنزینی در چین خواهد بود.

در بازار پریمیوم چین، با قیمتی بین 52500 تا 60000 دلار، خودروهای برقی در حال حاضر پرفروش ترین هستند.

BYD بر بازار چین برای هیبریدی‌های پلاگین تسلط دارد، خودروهایی که دارای موتور احتراقی هستند اما می‌توانند برای مسافت‌های کوتاه‌تری با نیروی الکتریکی شارژ شوند و کار کنند.

به گفته تحلیلگران، افزونه‌ها بیش از نیمی از فروش BYD در سال جاری را نشان می‌دهند و به شرکت مقیاسی را برای رقابت در قیمت در خط تولید خود می‌دهند.

قلب و ریه های تسلا

تسلا با افزایش 27 درصدی در فروش چین در سه ماهه اول به بیش از 137000 دستگاه از مدل 3 سدان و کراس اوور مدل Y خود رسید. تسلا همچنین پس از کاهش قیمت‌ها در چین بین 6 تا 14 درصد در ژانویه، سهم خود را افزایش داد.

این باعث شد که قیمت های اولیه تسلا در چین بین 7500 تا 10700 دلار کمتر از قیمت های فعلی ایالات متحده باشد که همچنین تخفیف داده شده است.

هنگامی که تسلا نتایج سه ماهه اول خود را در روز چهارشنبه اعلام می کند، تحلیلگران و سرمایه گذاران بر روی معنای حاشیه ها تمرکز خواهند کرد.

دانیل ایوز، تحلیلگر Wedbush روز دوشنبه در یادداشتی گفت: «کسب سهم بیشتر در بازار کلیدی چین قلب و ریه های داستان رشد تسلا خواهد بود.

در یک تهدید بیشتر برای برندهای معتبر، صادرات چین به سرعت در حال رشد است که در راس آنها خودروهای برقی و PHEV قرار دارند. صادرات کل صنعت از چین در سه ماهه گذشته نسبت به سال قبل 83 درصد افزایش داشته است.

بی وای دی که خودروهای خود را در اروپا و آسیای جنوب شرقی عرضه می کند، 13 برابر افزایش صادرات از چین داشته است.

(گزارش توسط ژانگ یان در شانگهای و کوین کرولیکی در سنگاپور؛ ویرایش توسط مارک پاتر)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.