خواهر اعتصاب غذای زندانی می گوید از رئیس جمهور مصر درخواست تجدید نظر کرده است

[ad_1] شرم الشیخ، مصر (رویترز) – خواهر علا عبدالفتاح، اعتصاب غذای زندانی، گفت که مستقیماً از رئیس جمهور مصر برای عفو برادرش که اعتراض او بر نشست جهانی آب و هوا در مصر در این هفته سایه انداخته است، درخواست کرده است. مونا سیف در اواخر روز جمعه در پستی در شبکه های اجتماعی گفت

کد خبر : 279856
تاریخ انتشار : شنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۳
خواهر اعتصاب غذای زندانی می گوید از رئیس جمهور مصر درخواست تجدید نظر کرده است

[ad_1]

شرم الشیخ، مصر (رویترز) – خواهر علا عبدالفتاح، اعتصاب غذای زندانی، گفت که مستقیماً از رئیس جمهور مصر برای عفو برادرش که اعتراض او بر نشست جهانی آب و هوا در مصر در این هفته سایه انداخته است، درخواست کرده است.

مونا سیف در اواخر روز جمعه در پستی در شبکه های اجتماعی گفت که مونا سیف درخواست عفو خود را که ابتدا در ماه ژوئن ارائه کرده بود، همراه با درخواست شخصی از عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر، ارائه کرد.

سیسی روز جمعه در نشست آب و هوای COP27 در تفرجگاه شرم الشیخ دریای سرخ با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا دیدار کرد. کاخ سفید بدون نام بردن از عبدالفتاح گفت که بایدن حقوق بشر را در جریان مذاکرات خود مطرح کرد.

سیسی گفت که به بایدن گفته است که مصر راهبردی ملی برای حقوق بشر و گفتگوی ملی را آغاز کرده است.

عبدالفتاح، وبلاگ نویس و فعال برجسته که در دهه گذشته در بازداشت به سر می برد، از 2 آوریل دست به اعتصاب غذا زده است. او گفت که روز یکشنبه همزمان با آغاز مذاکرات آب و هوا، نوشیدن آب را متوقف خواهد کرد. .

ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا و دیگر رهبران اروپایی گفتند که هنگام شرکت در اجلاس، پرونده عبدالفتاح، یک تبعه مصری-انگلیسی را مطرح کردند.

مادر عبدالفتاح که روزانه از زندان شمال غرب قاهره که در آن نگهداری می شود بازدید می کند، هیچ خبری از پسرش دریافت نکرده است اما گفت که مقامات زندان روز پنجشنبه به او گفته اند که مداخلات پزشکی برای سلامتی او انجام شده است.

وکیل وی، خالد علی، روز پنجشنبه پس از دریافت مجوز نادری برای ملاقات از دادستان عمومی به زندان رفت، اما گفت که به این دلیل که مجوز مربوط به تاریخ چهارشنبه است، از دسترسی به وی منع شده است.

عبدالفتاح در قیام سال 2011 مصر به شهرت رسید و پس از آن که سیسی، فرمانده وقت ارتش، در سال 2013 رهبری اولین رئیس جمهور منتخب دموکراتیک مصر، محمد مرسی را برکنار کرد، در سرکوب گسترده مخالفان سیاسی تحت فشار قرار گرفت.

گروه های حقوق بشر می گویند که از آن زمان ده ها هزار نفر از جمله اسلام گرایان، چپ ها و لیبرال ها دستگیر شده اند. سیسی و حامیانش می گویند امنیت و ثبات در اولویت قرار دارد.

(گزارش توسط دومینیک ایوانز؛ ویرایش توسط فرانک جک دانیل)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.