خواهرخواندگی‌ها و مسائل بین‌الملل از شاخصه‌های شهردار

[ad_1] ایسنا/یزد سخنگوی شورای شهر یزد با بیان این که تراز شهردار باید هم سطح شهر جهانی باشد، اظهار کرد: شاخصه‌ی توجه و واقف بودن به مسائل بین‌المللی شهر و مواردی مانند خواهرخواندگی مورد توجه ما قرار دارد. حجت الاسلام «سیدمحمد ناصر حیدری» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا ضمن اعلام این مطلب و با بیان

کد خبر : 95772
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۰
خواهرخواندگی‌ها و مسائل بین‌الملل از شاخصه‌های شهردار

[ad_1]

ایسنا/یزد سخنگوی شورای شهر یزد با بیان این که تراز شهردار باید هم سطح شهر جهانی باشد، اظهار کرد: شاخصه‌ی توجه و واقف بودن به مسائل بین‌المللی شهر و مواردی مانند خواهرخواندگی مورد توجه ما قرار دارد.

حجت الاسلام «سیدمحمد ناصر حیدری» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا ضمن اعلام این مطلب و با بیان این که اولویت اول در شاخصه‌های انتخاب شهردار برای شورای شهر، درآمد پایدار و سرمایه گذاری است، گفت: مسئله بعد نیروی انسانی و تحول ساختار اداری بوده و سپس حوزه گردشگری و بین‌الملل است.

وی با بیان این که شهر جهانی و حوزه بین‌الملل باید مورد توجه شهردار منتخب باشد، گفت: به دنبال فردی هستیم که بیشترین نظر و ایده را در این حوزه داشته باشد، از طرفی با توجه به این که یزد جهانی و خواهرخوانده برخی از شهرهای دیگر کشورها شدیم باید نتابج آشکار این مسائل را ببینیم.

سخنگوی شورای شهر یزد با بیان این که قطعاً اتفاقات خوبی افتاده است، گفت: با این وجود رضایت‌بخش نیست، از طرفی در صدور فرهنگ و نگهداری سنت‌ها و آداب و رسوم باید بتوانیم جلوتر باشیم و البته از قبل مسائل خواهرخواندگی‌ها غیر از مباحث اقتصادی که رعایت می‌شود، باید بتوانیم تعاملات دیگری داشته و حداکثر بهره‌برداری را داشته باشیم.

حیدری با بیان این که به طور کارشناسی و تخصصی موضوع انتخاب شهردار بررسی شد، اظهار کرد: به این نتیجه رسیدیم که باید مذاکرات ادامه یافته و موضوع بیشتر بررسی شود.

وی اسامی نامزدهای دارای بالاترین شاخص‌ها را «جواد ابوالحسینی»، «ابوالقاسم محی الدینی» و «محمدحسین سلطانی» اعلام کرد و گفت: باب معرفی شهردار یزد همچنان باز است و اگر شهرداری معرفی و بررسی شود و براساس نظام شایسته سالاری و یزد به عنوان شهر جهانی فردی که برتر شود، می‌تواند به این لیست اضافه شود.

این مسئول با بیان این که از بین نامزدهای پست شهرداری انتخاب شدند اما در تطبیق این ملاک‌ها به دنبال فردی با بیشترین شاخص‌ها هستیم، گفت: با پشتوانه حداکثری اعضای شورا و معیارها و ملاک‌ها تخصصی است و زمان شهردار به دوره بعدی موکول خواهد شد.

حیدری: اگر قرار بر ملاحظه و سفارش بود ۲۰ روز پیش، شهردار انتخاب شده بود و همین که مسئولیت سنگین در این باره بر دوش ماست.وی با تاکید بر این که شبهه سفارش و ملاحظه کاری شهرداری انتخاب نمیشود، گفت: اگر قرار بر این بود ۲۰ روز پیش، شهردار انتخاب شده بود و همین که مسئولیت سنگین در این باره بر دوش ماست، نشان می‌دهد که طبق وعده‌های خود به دنبال فردی شایسته هستیم.

حیدری در خصوص ملاک‌های مدنظر شورا در انتخاب شهردار، تصریح کرد: ملاک‌های مورد نظر مشخص و اطلاع رسانی شده که در حوزه فعالیت‌های ‌۹ گانه شهرداری مانند عمران، سرمایه‌گذاری، درامد پایدار، ورزش و دیگر موارد قرار دارد.

سرمایه گذاری و درامد پایدار مهمترین شاخصه

وی با بیان این که سرمایه گذاری و درامد پایدار از مهمترین شاخصه‌های انتخاب شهردار است، گفت: شهرداری یزد فاقد درآمد پایدار است و همین مسئله منجر به افزایش دریافت عوارض و سایر هزینه‌ها از مردم شده است که به دنبال پیگیری این مسئله هستیم.

وی با تاکید بر این که تغییر و اصلاح ساختار شهرداری و بهبود روش‌های پیچیده از شاخصه‎هاست، تصریح کرد: به دنبال فردی هستیم که در حوزه عمران شهری با کمترین خطا و هزینه، بهترین تصمیم را اخذ کند و علاوه بر آن فعالیت جهادی داشته باشد و بتواند در حوزه‌های فاوا، فرهنگی ورزشی اجتماعی و آسیب‌های اجتماعی و سلامت و ورزش به شناخت رسیده باشد و مسائل و چالش‌ها را بشناسد.

حیدری با بیان این که شهرداری، مدیریت جامعه‌ی شهری جهانی است و تراز آن از شهری کوچک و کلانشهر بالاتر است، گفت: این شاخصه در کنار متخصص بودن، پاکدست بودن، انقلابی بودن و سایر موارد هم جزو شاخصه‌‎هاست لذا در خصوص نمره دادن نیازمند بررسی‌های بیشتری هستیم.

سخنگوی شورا: مردم شهر برای داشتن بهترین شهردار حق دارند و تمام امورات زندگی مردم به عملکرد شهردار گره خورده است.وی با بیان این که شهردار حق مردم است و ما زحمت بیشتر خود را برای احقاق حق مردم به کار گرفتیم، گفت: در خصوص زمان مورد نظر برای اعلام شهردار قرار بود که سریعتر عمل کنیم اما باید در خصوص تعیین زمان بررسی بیشتر و اعلام آن، طی جلسه‌ای به نتیجه برسیم اما قانون نمی‌تواند در مقابل حق بایستد و این اصل را باید مورد نظر داشته باشیم.

وی با بیان این که قانون براساس مصوبه شورا می‌گوید چهارشنبه، اما حق به قانون اولویت دارد، گفت: مردم شهر برای داشتن بهترین شهردار حق دارند و تمام امورات زندگی مردم به عملکرد شهردار گره خورده است.

سخنگوی شورای شهر یزد افزود: انتخاب شهردار لباسی نیست که بخواهیم به سادگی از تن خارج کنیم از طرفی استیضاح و کنار کذاشتن شهردار هم تبعات بیشتری دارد پس تامل و کندی احتمالی امورات در این چند روز بهتر از مسائل نامبرده است.

انتهای پیام

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.